werk en niet slapen

<p>Hoi dames.. </p><p>Misschien kunnen julle me helpen.. </p><p>Ik ben nu 28 weken zwanger, werk in de horeca, en maak wisseldiensten. Met de planner had ik afgesproken niet meer op mijn een afdeling te werken komende tijd want het staan/lopen/tillen word te zwaar. Geen probleem, ik werd netjes achter de kassa ingepland, en wanneer ik een sluit dienst moest draaien was ik de volgende dag vrij.. </p><p>Nu hebben wij een nieuwe planner gekregen, die hier helemaal geen rekening mee houdt. Ik ben naar hem toe gegaan, heb t uitgelegd, n hij zou mij net zo in gaan plannen. Het probleem is echter dat er op dat moment voor 5 weken al een rooster klaar was, n ik dus 5 weken naar oplossingen aan t zoeken ben.. </p><p>Vanaf afgelopen week slaap ik steeds slechter en heb ik al 2 x een migraine aanval gehad hierdoor. Ik lig nachten lang wakker met rusteloze benen en ga van narigheid maar beneden op de bank liggen omdat hrt boven te warm is. </p><p> </p><p>Aankomende week sta ik 3 dagen ingeroosterd, waarvan dag 1 een sluitdienst, volgende dag weer op tijd beginnen en de dag erna heb ik een groot familiefeest. </p><p>Ik weet nu al dat dat familiefeest niks wordt omdat ik waarschijnlijk 2 nachten zonder slaap en migraine op de bank lig.. op werk heb ik aangegeven dat ik dit niet volhou, n dat de planner dit niet had moeten doen, en of er iets te ruilen valt.. ja dat valt er wel... weer naar mijn oude afdeling! Maar dat is lichamelijk te zwaar!! Op het moment zit ik nog ziek thuis nadat ik van de week niet lekker was op werk, maar ze verwachten mij maandag toch wel weer beter te zien verschijen op werk..</p><p>Ik zit nu best in een dilemma.. werk op nr 1 zetten en niks waard zijn op t familiefeest, of ziekgemeld blijven zodat ik hopelijk nog een beetje kan genieten.. wat raden jullie aan ? </p><p> </p>

Het allerbelangrijkste is dat je blijft luisteren naar je lichaam. Ik vind het belachelijk dat die nieuwe planner niet met een oplossing komt voor het rooster wat er al ligt, als het zo doorgaat ben je veel vaker ziek en daar hebben zij ook niks aan! Kan je het er niet nogmaals over hebben..? Ik zou me niet ziek melden uit voorzorg voor een persoonlijk iets want daar heeft je werk niks mee te maken maar zeker wel ziek melden als je het gewoon niet trekt! Je moet goed voor jezelf en die kleine zorgen!

nasr de vk of gyn 
bespreken waar je last van hebt  en wat haar advies is 
zo ben ik met 29 weken.in de ziekte wet terrecht gekomen

als je werk niet mee wil denken

Ik ben nu al ziekgemeld thuis omdat ik gewoon heel erg slecht slaap en migraine krijg daarvan.. ik ben daarom van de week ziek naar huis gegaan. 
Mijn manager houdt overal gelukkig rekening mee en zoekt naar oplossingrn voor fouten die die planner gemaakt heeft, maarja die oplossingen zijn ook niet alles. Een dag naar mijn oude afdelng zodat ik geen sluitdienst hoeft te draaien omdst ik de volgende dag weer op tijd moet beginnen dat is veel te zwaar. Lig  savonds ook in bed met pjjn in mijn rug en slaap ik niet.. ben ik de volgende dag ( werkdag) ook niets waard. Ikwil dd verloskundigr hier inderdaad even over contacten, maar weet niet of zd voor dit soort zaken aanwezig zijn in het weekend.. 
Ik moet er zoiezo van de week naartoe, heb een afspraak, maar dst is pas na die zware werkdagen en na het familiefeest.. 

Heb je wel al gekeken naar de regelgeving omtrent zwanger zijn en in de horeca werken? Want volgens mij mag dit arbo technisch niet eens. Neem eens een kijkje op de site van het rivm of kijk eens op Google, er is genog over te vinden. 

@wila nee eigenlijk niet! Zal ik eens doen.. 
Ik heb ondertussen wel op werk aangegeven dat ik het heel lief vind dat ze naar oplossingen zoekt maar dat ik aan die kleine in mijn buik moet denken en dat beide oplossingen eigrnlijk niet geschikt zijn..dat ik met alle liefde wil werken, maar dat ik nu ook aan die kleine uk moet denken en ik daarom even niet weet hoe ik het beste kan reageren.. ik wacht nog even op antwoord daarvan 

Zou inderdaad even afwachten waar ze nu mee komen, maar het moet wel vol te houden zijn. Niet dat je na een dag werken de volgende dag niks meer kan doen omdat je lichaam tegen stribbelt. Ik ben nu 29 weken en zit vanaf morgen voor 50% in de ziektewet omdat het anders te zwaar wordt.  Krijgt m'n werkgever gewoon vergoed van het uwv dus kost hem in dat opzicht niks. Behalve dat ik minder doe. 
Heb je wel extra pauzes tussendoor zodat je even met de benen omhoog kan en even uit kan rusten? 

@anne  ik heb niet echt meer pauze nee, maar ik zit meer achter de kassa op de andere afdelng waardoor ik zoiezo al meer kan zitten. 

Ik heb van de week gebeld en duidelijk aangegeven dat ik eerst tot rust moet komen, en graag zou willen dst ik alleen nog op de andere afdeling werk. Als ze dat niet doen ben ik helaas genoodzaakt mij ziek te melden. 
Ik moet van de week naar de verloskundige en ga denk ik ook overleggen of er een optie is dat ik minder ga werken. Misschien 6 uurtjes in plaats van een volle dag ofzoiets. 
Lijkt me voor mezelf ook beter, ik slaap zo slecht dat een volle dsg gewoon niet vol te houden is. 

Terug
Bovenaan