werk en niet slapen

Je hebt recht op 1/8e extra pauze ongeacht het werk wat je doet. Het gaat erom dat je lichaam dan even tot rust kan komen. 
Als je minder uren gaat werken, wat inderdaad voor jou waarschijnlijk wel beter is, zou ik het wel zo regelen dat je die overige uren via het uwv krijgt hoor. Anders kost het je uren en ook geld. Heb je toevallig een bedrijfsarts op je werk of dat je naar een bedrijfsarts kunt gaan? Misschien een optie als je werkgever niet mee wil werken. 
Ik denk dat de verloskundige wel zal zeggen dat minder werken beter is hoor. Je zou ook aan haar kunnen vragen of ze dat zwart op wit wil zetten zodat je dat mee kan nemen naar je werkgever. 
Succes !

@annee: ik denk wel dat we een bedrijfsarts hebben ja, ik ben zo goed als zwanger binnen gekomen, dus er is heel veel wat ik nog niet precies weet haha! Hoe pak ik het aan dat minder werken en vergoed krijgen via uwv ? Moet ik dat doorgeven op de afdeling waar ik werk, of zelf contact opnemen met uwv ? 

Bij mij is dat via de bedrijfsarts geregeld,  maar misschien kan het ook direct via je werkgever.  het voordeel van een bedrijfsarts is dat je werkgever zich aan zijn advies moet houden.  Je zou ook eens op de site van het uwv kunnen kijken of met hun contact opnemen om het na te vragen . Ik ben ook zwanger begonnen aan deze baan maar wordt dus gelukkig goed begeleid, ook door mijn leidinggevende . Als ik nu aangeef dat.er iets te zwaar wordt (werk in de schoonmaak)  dan wordt m'n werk gelijk aangepast. 
Probeer zelf aan informatie te komen via internet of wat dan ook . Dan weet je beter wat je rechten zijn nu. 
Vanaf hoeveel weken van tevoren ga je met verlof ? 

Ik ga eens een beetje googlen. Ik ga officieel 4 weken van tevoren met verlof, maar moet nog vakantie opnemen, ie plak ik ervoor, us ongeveer 5,5 week van tevoren. 

Mijn leidinggevende is er druk mee bezig en ik zal ook de verloskundige eens vragen. 

Ik dacht dat het slapen eindelijk weer eat beter ging, maar vanmacht weer klaarwakker! En dat terwijl ik probeer bezig te zijn overdag, een kopje warme melk drink, magnesium slik tegen de rusteloze benen enzovoort... 

Ik hoop dat je eruit komt met je werkgever!
Denk er wel aan, dat als je eerder uitvalt op het werk ivm ziekte (of dus minder uren gaat werken en dus deels de ziektewet ingaat), die uren wel afgaan van je verlof. Dus stel je gaat nu de ziektewet in voor in totaal 2 weken aan uren, dan gaat dan van je verlof af en heb je na je bevalling dus nog maar 10 weken verlof ipv 12.

https://www.mamawerkt-arbeidsrecht.nl/faq/147/ziektewet 

Terug
Bovenaan