werk en oppas?

Hey allemaal,

Was zomaar nieuwsgierig wie er hier van plan is om te blijven werken en hoe jullie dat dan doen met opvang van je kindje/ kinderen. En wat doen jullie voor werk?

Ik werk zelf in een bloemenzaak en ben van plan om straks gewoon de 2 dagen te blijven werken die ik nu ook werk! Mijn zoontje gaat dan 2 dagen in de week naar zijn oma.

Liefs Janne

Dag lieve Janne Love Senne!

wij hebben een autorijschool dus ik mag zelf m'n uren inplannen. Dus de uren die ik rijdt (ongeveer 15 uur rijles en de rest aan administratie) dan passen mijn ouders op. Zijn we bewust vlakbij gaan wonen....

nu heeft mijn ""mede-vennoot" (mijn echtgenoot dus) aangegeven dat ik vanaf januari tot aan de zomervakantie van 2010 een soort van zwangerschapsverlof krijg... dus de administratie blijft natuurlijk gewoon doorgaan.. ook tijdens de laatste dag voor de keizersnede en de eerste dag dat ik weer thuis ben ;-) maar geen rij-uren.. tenminste niet dat mijn agenda knalvol gepland staat. Wat ik wel wil gaan doen is dan op zijn agenda rijden als ik me goed voel en dat hij dan bij onze koters is... en anders springen zowieso mijn ouders weer bij... vanaf na de zomervakantie 2010 zullen zij weer 2 of 3 dagdelen oppassen op ons kleine meissie... (grappig klinkt dat).. en onze boy moet dan toch naar de kleuterschool... dus komt goed...

leuk hoor in een bloemenzaak; ik ben altijd creabea hier in huis bezig met bloemen en decomateriaal... is gewoon leuk!!!!! dit jullie eerst kindje Janne?

Groetjes
Sunny

(die nu al wat minder uren op de weg zit omdat ik nog veel moet overgeven... ;-))))

Ik werk normaal gezien 20 uur per week ( 5ochtenden) als het goed is ga ik na mn zwangerschapsverlof ook gewoon 20 uur werken maar anders verdeeld dus bv 3 dagen (en dan ben ik nog voor 3 uur klaar:) ) mijn man werkt in 5 ploegen dus het scheelt hij is veel thuis de kleine gaat dan alleen als mijn man doordeweeks ochtenddienst heeft( max 4 dagen in de maand!) na mn ouders..

Ik blijf thuis bij mijn twee knulletjes (jeah wat is dat toch leuk). Ik heb wel een eigen winkeltje, waar ik vanuit thuis kan werken. Met babykadootjes, dus erg leuk om te doen!
Ik vind het heerlijk om mijn kind(eren) elke dag te zien en hun te zien opgroeien. Ik geniet er elke dag weer van!

@ Janne: lijkt me erg leuk een bloemenzaak, wordt je toch welke dag vrolijk van, van bloemen, toch??

@Sunny: wel speciaal om samen met je man een zaak te hebben. Lijkt me wel veel werk bij komen te kijken. Hebben jullie het altijd even druk of zijn er ook periodes dat er heel veel te doen is of bijna niets?

Wel fijn dat jullie kindjes allemaal naar oma en opa kunnen. Dat is hier helaas niet mogelijk.

Ik werk nu 5 dagen per week en wil 3 dagen gaan werken maar dat is niet mogelijk bij mijn huidige werkgever. Ik zal dus iets anders moeten gaan zoeken. Mijn man zal ook 1 dag minder gaan werken en de overige 2 dagen gaat het kindje naar de opvang.

Hi ladies,

Leuk dat jullie allemaal zo snel reageren! Idd veel lieve opa's en oma's Leuk hoor en erg fijn! Ik heb 1 zoontje van 2,5 Senne! Schat van een draak! Haha alles is nee nu!
Ik werkte voordat Senne kwam 40 uur in de bloemen en toen ben ik terug gegaan naar 16 uur! Een heel verschil, maar heerlijk! Daarnaast is mijn man vorig jaar zijn eigen bouwbedrijf begonnen waar ik de administratie van doe, dus dat zal gewoon doorgaan tijdens mijn verlof. Ik vind het idd heerlijk werken in de bloemetjes!! De mensen zijn meestal heel vriendelijk en blij als ze komen! Behalve afgelopen vrijdag. Toen was er 1 klant, die zocht die dikke vrouw! GRRR ik wist meteen dat ie mij bedoelde! Ik ben niet de slankste, dat weet ik ook wel, ik heb maat 42/44 maar goed ik was behoorlijk kwaad, ik bedoel ben juist behoorlijk afegvallen na het spugen waardoor de 44 er nu wel af kan maar goed, ik kon me er zo boos over maken! Je kan toch ook wel eens een leuk iets over iemand verzinnen!? Sorry moet even gal spuien! Vond het echt niet leuk en stond te beven zo boos was ik! Thanks voor het luisteren, waar zo een vraag al niet goed voor is he! Haha!

Liefs Janne

Hey,
Ik werk nu nog 32 uur per week in een verpleeghuis. Ik maak dagen van 8 uur.
Na mijn verlof heb ik nog 4 weken vakantie en 4 weken ouderschapsverlof. Daarna ga ik 18 uur werken en kan ik het eerste jaar 1 dag ouderschapsverlof opnemen in de week. Dus hoef ik maar 12 uur te werken (2 dagen van 6 uur).
Mijn man werkt in de 3 ploegen dienst en zoals het er nu naar uitziet kunnen we elkaar aflossen. Dus als hij ochtenddienst heeft werk ik de avonden en andersom.

@Dittie, heerlijk om thuis te kunnen blijven.
Heb je ook een website van je winkeltje?

@Janne, wat een rot opmerking van die klant. Niet erg aardig.

Groetjes, Petra

Terug
Bovenaan