werk en oppas?

Ik werk nu 24 uur over 3 dagen als projectleider in de zorg. Dat blijf ik ook doen als nummer 3 er straks is. De kleintjes gaan dan naar het KDV, de oudste is net vandaag met school begonnen. Die gaat dan 2 dagen naar de bso en overblijven. Mijn man zorgt ook 1 dag.

Zelf zou ik mijn werk niet kunnen missen, maar mijn kids ook niet. Voor mij is nu de balans prima.

Nu werk ik nog 30 uur per week (4 dagen) en mijn dochter gaat 3 dagen per week naar de creche, en dat gaat prima zo, we hebben een goede balans tussen werk en zorg.

Bij de 2e ga ik eerst een paar maanden 3 dagen per week werken (ouderschapsverlof), de baby gaat dan 2 dagen naar de creche. En daarna denk ik weer 4 dagen en baby 3 dagen naar de creche, net als zijn/haar grote zus. Maar ik ga alleen terug naar 4 dagen als ik het gevoel heb dat ik dat kan combineren zonder als een gestreste kip rond te lopen.

@ Kiron: vervelend zeg dat je niet minder kan werken bij je werkgever, al enig idee waar je dan wilt gaan werken?

@ Janne: Wat een stomme opmerking van die klant zeg, dat zeg je toch ook gewoon niet. Die had toch ook wel iets anders kunnen verzinnen om te zeggen, pfff.

@ Peet: wel fijn hoe je het straks kunt regelen. 8 weken extra na je zwangerschapsverlof. En dan in combinatie met ouderschapsverlof hoef je niet zo veel te werken.
Ja ik heb ook een website van mijn winkel: www.baby-bollies.nl.

@Swiepie: hoe was het dat je oudste nu aan school begint, zal in het begin ook zeker even wennen zijn hè.

@Iris: fijn dat je eerst wat minder kan werken en meer als je er weer aan toe bent.

Veel verschil zit er bij iedereen hè. Is wel leuk om te lezen. Fijn dat iedereen een manier zoekt waar zij zich goed bij voelen, is natuurlijk ook erg belangrijk!

@ Kiron: vervelend zeg dat je niet minder kan werken bij je werkgever, al enig idee waar je dan wilt gaan werken?

@ Janne: Wat een stomme opmerking van die klant zeg, dat zeg je toch ook gewoon niet. Die had toch ook wel iets anders kunnen verzinnen om te zeggen, pfff.

@ Peet: wel fijn hoe je het straks kunt regelen. 8 weken extra na je zwangerschapsverlof. En dan in combinatie met ouderschapsverlof hoef je niet zo veel te werken.
Ja ik heb ook een website van mijn winkel: www.baby-bollies.nl.

@Swiepie: hoe was het dat je oudste nu aan school begint, zal in het begin ook zeker even wennen zijn hè.

@Iris: fijn dat je eerst wat minder kan werken en meer als je er weer aan toe bent.

Veel verschil zit er bij iedereen hè. Is wel leuk om te lezen. Fijn dat iedereen een manier zoekt waar zij zich goed bij voelen, is natuurlijk ook erg belangrijk!

Ja wat een werk en oppas allemaal.
Ik werk gemiddeld 20 uur in de week in een schoenen en kleding winkel (heb ook altijd eerst in bloemenwinkel gewerkt en er zelf gehad)
Ik werk om de week zaterdag en 2 vaste dagen dus kom uit op 1 week 3 dagen en ander week 2 dagen en dan de 1ste maandag na koopzondag werk ik.
Wil straks ook 20 uur blijven werken, en heb onze baby bij kdv ingeschreven maar misschien blijft man lief ook een dag thuis als hij dat geregeld kan krijgen. Hij is vrachtwagenchauffeur.
Nu passen de oma's op onze zoon.

Terug
Bovenaan