werk probbleem, wat te doen???

A

Anoniem

Guest
Ha dames

Ik heb een probleem. Ik ben gisteren op gesprek geweest voor een baan, nu doe ik van allees behalve vast.
Maar het is een leuke baan, goed salaris, doorgroei mogelijkheden alleen wel 40 uur in de week.
Ik weet ook wel dat het eerst gesprek was maar ze zeide wel dat ze postivitief over mij waren en vroegen zelf of ik nog meer mensen weet. Zitten dus erg om hoog.

Maar nu wilde eigenlijk beginnen met zwanger worden proberen. Wat nu te doen?
Ik kan natuurlijk zaterdag weer gewoon de pil in nemen (was net klaar laatste pil) of gewoon zien wat het wordt?
Nu begint natuurlijk ook mijn vriend zich terug te krabbelen van dan kunnen we eerst nog even lekker leven en sparen ect. Daar heeft hij gelijk in.
Maar aan de andere kant zou hij graag ook een ander baan willen en weer studeren dus dan kan hij mooi op de kleine passen en ik geld binnen halen.

Loop ik nu op de zaken voor uit, misschien lukt het niet meteen, maar toch. Moet ik gewoon dan nog een pilstrip slikken om wat meer zekerheid of te wachten?

Wat is jullie mening.

Groetje Chandra

Hoi Chandra,

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje.
Ik zit nu 2 maanden werkeloos thuis,maar ben volop aan  het solliciteren.
Ik kijk ook maar hoe het een beetje gaat,als ik een baan krijg begin ik gewoon ,je weet niet hoe lang het nog duurt voordat je zwager bent...toch??
Als het dan zover is,kan ik altijd nog vragen om evt partime te gaan werken zoniet kijk ik gewoon weer verder.
Maar ik moet wel zeggen dat ik nu wel genoeg heb van het thuiszitten...wil wel weer aan de slag...zou liever nu zwanger worden en daarna kijken voor een baan,maar helaas kan ik dat niet plannen!!

Veel suc-6

Liefs,Swinnie

Hoi Chandra,
Moeilijke keuze, maar denk dat alleen jij weet wat je het liefst nu wil.
Het klinkt allemaal goed en reeel. Je kunt kiezen eerst alles op een rijtje te zetten, maar ook kiezen voor een kindje. Zwanger worden doe je misschien ook niet binnen 6 maanden, dat weet je ook niet.
Luister naar je gevoel en heb er een goed gesprek met je man over.
Succes

He meiden

Wat zoude jullie beslissen. Swinnie wat doe jij gewoon er voor gaan of toch niet. Ik vindt het erg moeilijk al kan ik natuurlijk wel weer verder met de pil maar dat wil ik helemaal niet, wil graag kinderen.
Misschien moet ik de volgende sollicitatie gesprek verder afwachten. Ik kan gewoon iet echt wachten.

groetjes chandra

Hoi Chandra,

Ik spreek nu effe voor mijzelf,maar als ik nu een baan kreeg aangeboden dan ging ik voor die baan.
Mijn kinderwens is natuurlijk groter,maar ik weet niet wanneer ik zwanger wordt,of het ook lukt.
Laat je dan een baan schieten die je graag wilt hebben??
Als ik volgende maand zwanger zou raken en nog geen baan zou hebben weet ik nog niet wat ik zou doen,je kan toch niet blijven verzwijgen bij je werkgever dat je evt zwanger bent...
Maar op dit moment zou ik voor de baan gaan.
Maar nogmaals dat is mijn keuze,jij moet voor jezelf uitmaken wat voor jou het beste is!!

Hopelijk heb je hier iets aan...

Liefs,Swinnie

Heee Chandra,
Gewoon doen zou ik zeggen!!! Het loopt zoals het loopt en je weet niet wanneer je zwanger raakt. Ik ben ook gewoon van baan gewisseld toen we bezig waren en je gelooft het niet, ik zou maandag beginnen en de donderdag ervoor kwam ik erachter dat ik zwanger was (en dat na 2 jaar). Maar goed het is helaas uitgelopen in een miskraam dus ze hebben hier niks van geweten op mijn nieuwe werk. Afgelopen 1 april is mijn contract overgezet naar een contract voor onbepaalde tijd en je raadt het niet: ik bleek weer zwanger te zijn, nu alweer bijna 25 weken! Ik blijf wel 4,5 dag werken. Ik ga 4 dagen van 9 uur werken en een halve dag minder (dus 90%) Ik ben namelijk de kostwinnaar thuis en minder werken is een te grote financiële achteruitgang voor ons. Ik ben na mijn zwangerschapsverlof lekker de vrijdags vrij!!! Ons kind gaat ook niet naar de creche, dus ik hoef niet te stressen dat ik daar op tijd moet zijn. Dus kan het zo allemaal prima zo denk ik! We zien het wel!! Dus meid als je gevoel zegt dat je het moet doen, volg deze dan!!
Heel veel suc6 met alles!!
Groetjes
Sies

Ik heb hetzelfde.
Ben op zoek naar een baan in de kinderopvang/peuterspeelzaal (net klaar met opleiding), maar we willen zelf ook graag een kindje.
Ik ben rustig aan het solliciteren geslagen, dit omdat mijn man werkt. Nu ligt er wat minder druk op mij.
Maar mocht ik ergens aangenomen wordt, dan ga ik daar zeker aan de slag. En wordt ik tussendoor zwanger: Jippie!!!. Dan zal ik er heel blij mee zijn.

Advies dus: de baan aannemen die je leuk vind, want je weet toch niet in welk tijdsbestek je zwanger wordt.

Liefs, Nadine.

Hoi Chandra,

als ik jou was zou ik voor die baan gaan en de pil in de prullenbak gooien!

Wie weet hoe lang het nog duurt voor je zwanger bent?! Ik hoop het natuurlijk niet voor je maar het kan zomaar een jaar duren!

Succes met beslissen!

Janu

Terug
Bovenaan