werk

heb vandaag op mijn werk verteld dat ik zwanger was, op zich reageerden ze wel positief alleen ben er nu wel erg zeker van dat z mijn contract niet gaan verlengen.... hier zit ik best mee want er wordt net gedaan of je een of andere ziekte hebt, terwijl je gewoon je werk kan doen, ik werk op kantoor, wie heeft er ook ervaring mee??en kan je gelijk naar het uwv als je contract niet verlengd wordt, ze mogen je niet ontslaan als je zwanger ben maar ze zullen vast wel een andere reden verzinnen om je contract niet te verlengen, het blijven altijd een stelletje honden (sorry voor mijn taal gebruik) ben er wel erg boos over....

Hoi!

Wat vervelend dat je dat gevoel nu hebt. Ik werk als P&O Adviseur en weet dus wel een beetje hoe dit werkt. Ik heb zelf ook een contract dat in juli afloopt en een aantal weken in onzekerheid gezeten over of ze het zouden omzetten naar onbepaalde tijd of niet. Ik weet dus hoe het voelt. Overigens heb ik nu goede hoop dat ik inderdaad kan blijven.

Het klopt wat jij zegt, dat je niet (actief) ontslagen mag worden tijdens je zwangerschap. Het is alleen een ander verhaal bij een aflopend contract. Ze zijn niet verplicht dat te verlengen als je zwanger bent. Dus in die zin ben je afhankelijk van wat zij willen en zul je af moeten wachten. Je hebt uiteraard wel recht op een WW uitkering als je werkloos wordt (omdat je contract niet verlengd is) en straks op een ziektewet uitkering tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Het enige dat je kunt doen is zo snel mogelijk vragen om duidelijkheid, dan weet je waar je aan toe bent. Veel sterkte!

Wat ontzettend gemeen als ze dat gaan doen! Ik zelf ben mijn baan ook kwijt geraakt doordat ik zwanger ben...

Er is volgens mij een stichting o.i.d. waarbij je hulp kunt inschakelen, maar ik weet niet precies welke. Lijkt me wel dat je direct naar het uwv kan gaan! Succes ermee!

Ik heb het juist andersom. Een vaste aanstelling gekregen nadat ik heb verteld dat ik zwanger ben. Mijn contract zou in mei aflopen maar ben erg blij dat ze me niet kwijt willen.

Ik heb het juist andersom. Een vaste aanstelling gekregen nadat ik heb verteld dat ik zwanger ben. Mijn contract zou in mei aflopen maar ben erg blij dat ze me niet kwijt willen.

vandaag hebben ze de knoop doorgehakt,en zoals verwacht mag ik niet blijven, morgenmiddag naar het UWV maar eerst nog ff voor de echo!daar ga ik toch proberen een beetje te van gaan genieten!
je ziet het bijna lle bazen zijn hetzelfde!!het zou verboden moeten worden!

Terug
Bovenaan