Werk

Hoi,

ik heb een vraag, wie werken er van jullie, hoeveel uur per week en wat voor werk doe je?

Ik werk zelf gemiddeld 38 uur per week (ene week 36 en andere week 40 uur) als projectmanager (veel kantoor en auto).

Houden jullie het werken vol? Het is nu woensdag en ondanks dat ik voornamelijk op kantoor zit ben ik nu al doodop. Na het weekend gaat het beter, in een weekend slaap ik extra maar dan vanaf woensdag raakt mijn batterij echt leeg...
Heb ook al last van harde buiken. Al gevraagd hoe dat kan omdat ik een kantoorbaan heb, maar ook dat kost gewoon energie, dus helemaal niet raar zei de vk.

Deze week gelukkig de 36-urige werkweek, kan ik vrijdagmiddag lekker slapen, maar zie nu al op tegen volgende week....wat ik in december veel heb gedaan is paar uurtjes extra vrij nemen, maar ja dat vind ik ook zo zonde van mijn verlofuurtjes..

Ben benieuwd naar jullie ervaring..

gr Yosha

Hoi Yosha,

ik werk normaal gesproken 24 uur per week, maar zit al sinds 8 weken thuis ivm hyperemesis, heb daardoor ook al in het zkh gelegen, ik denk dat het per persoon verschilt wat je aan kan en hoe je je voelt. Het is de bedoeling dat ik volgende week weer langzaam mijn werk ga hervatten, ik zou zeggen, luister goed naar je lichaam, als je nu al last hebt van hardebuiken doe het dan wat rustiger aan, alles voor jou en de baby!
Succes!

Liefs Daisy

ik werk op een kdv. volle dagen lopen en tillen. lichmelijk best zwaar werk vind i zelf. ik werk 2 dagen 18 uur in de week!
idd goed naar je lichaam luisteren!

Ik werk 32 uur in de week. In een verpleeghuis met dementerende mensen. De bewoners zijn 7/10 die rolstoel afhankelijk zijn en 6/10 moeten met een tillift geholpen worden.
Ik heb net 2 nachtdiensten achter de rug en die vielen me eigenlijk veel te zwaar. Merkte ik ook aan het bloedverlies dat ik gister en vannacht weer heb gehad.
Dus ga van de week maar eens met mijn teamleidster om de tafel. Verder gaan de avonddiensten me eigenlijk nog het beste af. Niet vroeg opstaan en rustiger op de werkvloer.

Ben alleen wel bang dat ze nu ik steeds minder kan mijn contract niet gaan verlengen en ik in maart/april al thuis zit... Maar we zullen het wel zien. Zoals Daisy al zei: Alles voor de kleine!

Hi Yosha,

Ik heb ook een kantoorbaan en heb af en toe last vsn harde buiken. Maar heb de afgelopen weken vanuit bed en werk gewerkt. Met verl slapen en toch harde buiken. Harde buiken kan al vanaf vroeg in de zwangerschap.

Ik werk voor mezelf en zeker 40uur.

Wat mij sinds vorige werk geholpen heeft qua energie en concentratie(sliep het liefst de hele dag) is visolie (omega-3) in aanvulling op mijn multifit davitamon.

Visolie geeft in je hoofd in ieder geval wat meer rust en is goed voor de hersens van de kleine.

Ik zweer er inmiddels bij. En mijn energie is echt met 300% vooruit gegaN na weken slapen

Hey hey,

Ik werk op kantoor 40 u per week, en k moet zeggen sav ben ik echt moe en doet me buik pijn. Maar k moet zeggen op zich vind k het wel goed vol te houden. Voor de kerst was ik veel meer moe en had k om 3 u al het gevoel dat k me ogen echt maar ook echt niet meer kon openhouden. Ben blij dat dat was minder is nu.

Ciaox

Ik werk 31 uur, als psychomotorisch therapeut met mensen met een verstandelijke beperking, dus ik ben de halve dag in de sportzaal en de halve dag aan het rapporteren. Op zich allemaal nog wel te doen, moest na de feestdagen wel erg inkomen (had 2,5 week vakantie)...

Alleen moet ik echt alles opschrijven, want ik voel me echt een weekdier. Ik vergeet namelijk heel erg veel...

Gister voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest en dat na mijn werkdag van 9 uur, dus je hoort mij niet klagen (lang leve het 2e trimester)!

Maar goed, ik merk wel dat ik iets meer last van mijn bekken & rug krijg, dus ik moet daar wel iets op gaan letten. Idd luisteren naar het lichaam!

Ik werkte met licht verstandelijk beperkte jongeren, op een agressie groep voor 24 uur. Ik mag daar uiteraard nu niet meer werken dus zit in de invalpool. Ik werk niet met mensen die veel zorg nodig hebben (niet mijn ding) dus lichamelijk heb ik het niet zo heel zwaar. Voorheen werkte ik 32 uur dat is fulltime op ons bedrijf maar ben een dag minder gaan werken toen mijn dochtertje geboren werd.

Als je merkt dat het je teveel is, ook al is het nog vroeg in de zwangerschap, minder dan. Harde buiken nu al, is echt wel heel erg vroeg hoor!

Terug
Bovenaan