Werk

Werken jullie? En zo ja hoeveel?

Ik werk 24 uur, ons zoontje gaat 2 dagen naar de gastouder. En mijn man werkt 4 dagen. Dit blijft ook zo als de 2de er dalijk is.

Hoe hebben jullie dat geregeld?
 
Ik werk 32 uur.
Ons dochtertje gaat 2 dagen naar Opa en Oma en 2 dagen naar het kinderdagverblijf.
Het is veel, maar... het gaat prima. Straks, als onze kleine man er is gaat hij dus ook 4 dagen naar de 'oppas' adressen.

Ons dochtertje heeft er nooit problemen mee gehad... we hopen dat het met de 2e ook goed gaat... dat hij ook z'n draai kan vinden op het kinderdagverblijf. (Opa en Oma maak ik me geen zorgen over.... dat gaat wel goed :) )
 
Ik ben al meer dan een jaar werkloos. Ik heb altijd wel gewerkt voor 20 uur per week. Mijn hoop is dat ik over een jaar weer een baan heb. Ik solliciteer nu niet want geen werkgever neemt mij nu aan. Ik vind het wel fijn om thuis te zijn voor de kinderen. Het geeft een hoop rust.
 
Ik werk 2 dagen in het onderwijs, wat neerkomt op nog wat extra uurtjes thuis. Onze kinderen gaan nu nog naar een kinderdagverblijf, maar per februari stoppen we daar. Onze oudste gaat dan naar school en de jongste blijft thuis, aangezien ik dan verlof heb. Ze blijft dan een half jaar thuis, samen met spruit nr. 3, totdat ik na de zomervakantie weer aan het werk moet. Dan gaan ze naar een gastouder bij ons in de straat. Mijn man is altijd om 15:00 uur thuis dus betalen we veel onnodige uren op het kdv. Nu kunnen we ze straks ook thuis houden in de vakanties zonder door te hoeven betalen.
 
Hoi Sab82, ik werk ook in het onderwijs. Ik drie dagen, maar inderdaad thuis ook nog wel bezig. Dat kun je zelf indelen. Komt het bij jou ook mooi uit? Verlof + zomervakantie aan elkaar vast? Ik vind het erg fijn, de vorige keer moest ik na 10 weken alweer aan de slag. Was wel heel vroeg. Nu dus bijna 4 maanden, heerlijk!
Mag ik vragen wat voor school je werkt? Ik werk als docent Nederlands in voortgezet onderwijs.
Mijn man heeft 1 papadag en verder 2 dagen kdv. Bevalt prima en hopelijk gaat nr. 2 ook met zoveel plezier naar het kdv.


 
Ik werk in het basisonderwijs, momenteel in groep 4. Ik kom net weer terug na een paar jaar groep 8. Daarnaast was ik voorheen ib'er, maar sinds de kinderen er zijn en alle veranderingen (bezuinigingen) ben ik daarmee gestopt.
Inderdaad, wat betreft verlof komt het super uit en kom ik wat tekort, dan neem ik nog wat ouderschapsverlof op van onze dochter. In ieder geval start ik pas weer eind augustus, heerlijk!
 
Ik werk 24 uur in wisselende diensten. Mijn man werkt 5 dagen. Kids gaan naar gastouder in onze straat. Zitten te twijfelen of we kiezen voor een gast ouder in huis omdat dat goedkoper is. Maar waar ze nu zitten hebben ze het erg naar hun zin.
 
Ik werk thuis op het bedrijf van mijn vriend. Ik heb het nu erg druk maar ben wel van plan om straks werk uit handen te geven. Mijn vriend heeft absoluut geen tijd om taken van mij over te nemen. Ik zal straks als de baby er is een strak schema voor mezelf moeten maken welke uren ik voor ons bedrijf aan de gang ga.
 
Terug
Bovenaan