werkeloos

Nou het hoge woord is eruit. Vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt en ik per 1 februari op straat sta.

Augustus 2010 was ik net klaar met mijn opleiding en kon bij mijn stage bedrijf beginnen met werken. Laat ik nou ook ik die maand zwanger worden. Mijn bazin wilde mij helpen …. In plaats van een 3 maanden contract kreeg ik een half jaar contract. Op die manier heb ik na dat half jaar recht op een ww uitkering van 3 maanden.

Maar mijn contract liep dus op 1 februari af. Maar ik wilde nog even doorwerken. Dat zou mij financieel beter uitkomen.
Anders zou ik 1 februari de ww ingaan voor 1,5 maand … dan 16 weken zwangerschapsverlof ….. en dan heb ik nog maar 1,5 maand recht op ww en dan moet ik een nieuwe baan hebben anders geen geld.
Het was natuurlijk beter geweest als ik kon doorwerken tot aan mij zwangerschapsverlof. Dan had ik erna nog 3 maanden de tijd een nieuwe baan te vinden.

Maar goed ik had dus aan mijn bazin gevraagd of ik nog 1 of 2 maanden kon blijven. Maar geen reactie.
Tot afgelopen vrijdag. Mijn collega maakte een leuke opmerking : ach je bent toch nog maar een week hier !!!!
Uhmmmm. Ben jij nou zo brutaal of weet jij iets wat ik niet weet ????
Ik heb mijn bazin gevraagd om een gesprek. Laat er nou net iets tussen komen ….. dus ik ging vrijdagmiddag naar huis zonder antwoord. Al keek mijn bazig me zielig aan. Dat voorspelde al niet veel goeds, zo keek ze me (oud) collega ook aan voordat je ontslagen werd.

Vandaag, maandagochtend, dus naar het werk toe. Mijn bazin gaf meteen aan dat we even zouden praten. Ik zag de bui al hangen.
Ze begon over mijn gezondheid …. Ze hoopte natuurlijk dat ik zou zeggen dat het slecht gaat. Ik heb de laatste tijd ook veel kwaaltjes gehad. (obstipatie, bloed bij urine, moeheid, pijnlijke harde buiken, zware buikgriep gehad, enz..) Als Ik had geklaagd dat het slecht met me gaat, dan had ze natuurlijk een reden gehad om het op mijn gezondheid te gooien. Pech gehad.
Dus dan begon ze maar over mijn opleiding. Ik moed inderdaad nog 1 toets maken en dan heb ik mijn 2de diploma. Ik heb dat een beetje laten liggen. Daar kreeg ik dus commentaar op. Ze had me, in het begin, gezegd dat ze wilde dat ik dat 2de diploma zou gaan halen. Meer als stimulans maar nu was het opeens een vereiste geweest ?!?! Zonder 2de diploma zou ik geen verlenging krijgen. Toen ik zei dat ik (als ik me even inzet) binnen een week dit diploma kan halen, werd het stil.
Toen begon ze maar over het bedrijfsresultaat. Ik ben boekhouder dus weet het resultaat. Oké het is niet goed dat weet ik ook. Maar is dat de reden om mij niet aan te nemen ???? Ze heeft g*dverd*mm* een stagiair aangekomen die ze betaald !!! Bijna net zoveel als ik ook krijg !!! Zelf het vriendinnetje van haar zoon werkt bij ons. Waarom ??? Om de telefoon aan te nemen, meer niet. Dure telefoniste !! Ik doe ook de salarissen beheren dus ik weet wat ze verdienen.

Maar goed, wat heeft het voor zin om ertegenin te gaan ????
Mijn contract is verlopen ze hoeft geen rede te geven waarom het niet verlengt wordt. Maar ik baal wel !!

Daar zit ik dan. 26 weken zwanger en geen baan. En ik durf te wedden dat niemand mij nu aanneemt. Aan de ene kant is het wel lekker. Alle tijd te hebben om de babykamer in orde te maken, meer tijd met mijn zoontje doorbrengen, goed uitrusten, enz… maar aan de andere kant kon ik het geld nu zeker goed gebruiken.

Laatst had kabo ook al dit onderwerp aangesneden. Ik weet dat ik niet de enige ben. Maar ik moet even mijn verhaal kwijt. Bedankt dat jullie willen ‘luisteren’.

Groetjes Jeanine
 
Hoi Jeanine,

Lufe sucks sometime...
Echt gewooon super vervelend de manier waarop je even bedankt wordt.

Ik hoop dat je het naast je neer kunt leggen, en denk het is nu eenmaal zo. Probeer het beste van te maken..

Succes..

Groetjes Lotte
 
jeetje meid toch! dan proberen ze op vanalles te gooien... zo gebeurde het ook bij mijn vriendin! grrrrr... Wees nou gewoon eerlijk en dan kan je ook gewoon verder! Daar heb je meer aan dan alsmaar smoesjes verzinnen!

Heel veel sterkte meid en ik hoop toch dat je een andere baan kan vinden als je toch nog gaat proberen!

dikke kus
Ingeborg
 

Wat rot voor je! Zeker wanneer je zwanger bent kun je dat soort dingen niet gebruiken! Probeer maar te denken dat het bedrif nu een goede boekhouder verliest en jij op lange termijn niks verliest. Want een werkgever die zo met hun personeel omgaat...!
Sterkte
 
Helemaal met golwinggirl eens........het is echt een hele nare streek om iemand zo te ontslaan. Maar wat er ook gezegd wordt als reden, het is altijd een reden........vooral als het om contractverlenging gaat.

Heel veel sterkte en misschien wat minder geld, maar probeer het om te zetten naar iets positiefs. Moeilijk om te doen en makkelijk om te schrijven, maar hier ook het geval geweest van positief moeten blijven dus het kan. Genieten en het komt wel weer terug.
 
Terug
Bovenaan