Werken aan een eerste kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Leuk om alle berichten op dit forum te lezen. Deze maand zijn mijn man en ik begonnen met werken aan een kleine. Ontzettend spannend! Ik voel al van alles, maar dat zal wel in mijn hoofd zitten. Het lijkt me moeilijk als ik volgende week gewoon weer ongesteld wordt. Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld? Een vriendin van ons is nu tien weken zwanger en dat lukte binnen een maand. Dat is waarschijnlijk best bijzonder.

Iemand tips/ervaringen om deze leuke, maar zeer spannende tijd door te komen. Wie maakt hetzelfde mee?

Dine

Welkom Dine, in de topic maart 2008 stoppers, wie kletst mee zijn we allemaal deze maand gestopt met de pil. En in de topic Nieuw en zwanger worden zijn we ook met veel dames die in hun 1e ronde zitten om zwanger te mogen worden. Zelf ben ik hier ook nog maar net op het forum. Nou ja net, alweer een paar dagenn. En moet zeggen werkt heel verslavend en ook wel fijn om dit met anderen te kunnen delen.

Mijn vriend en ik hebben deze maand besloten voor ons 1e kindje te gaan, dus ik weet zelf hoe spannend het allemaal is. Zelf heb ik jarennnn lang de pil geslikt. En tja hoelang het duurt om zwanger te worden dat is bij iedereen verschillend. Bij sommigen is het idd binnen 1 maand raak. Bij anderen 3 tot 6 maanden. Ik geloof dat er meestal van 6 maanden word uitgegaan, maar ja dat duurt ons natuurlijk allemaal veelll te lang, hahah.

Ik weet niet of je weet hoe jou cyclus is? Bij de meeste vrouwen ligt dit rond 28 dagen. Zelf is begin april mijn NOD (niet ongesteldheid dag) dus ben erg benieuwd. Ga er niet van uit dat het in 1x raak is, maar je weet maar nooit hè.

Wat voel je dan allemaal zoal? Wanneer moet je ongi worden? Slik je ook foliumzuur? Wens je in elk geval fijne tijd op dit forum. En heb je vragen of wil je gewoon ff van je af kletsen, kom gezellig langs!

Gr. Nathalie

Hoi meiden die net gestopt zijn met de pil.

Ik wilde jullie wel een tip mee geven om zwanger te gaan worden.
Ben zelf nu na 6 maanden zwanger, en heb vorige maand een miskraam gehad,
Dus was bij 5 maanden zwanger en nu weer bij 6 maanden.
De eerste maanden werd ik gek van alle pijntjes, steekjes, misselijke gevoel enzo.
En elke keer na al die kwalen was het toch niet raak,
De keer dat ik bij 5 maanden zwanger was, heb ik echt helemaal niks gevoeld, op mijn menstruatie klachten na net voor mijn NOD.
En dat was bij de 2e keer (nu dus) zwanger zijn ook. Ik dacht echt dat ik niet zwanger was en dat bleek dus wel zo te zijn.

Ook heb ik wel eerder getest als eigenlijk mogelijk was, Word je ook niet blij van hoor kan ik je zeggen.
Eigenlijk wat ik dus wil zeggen, (het is heeeeeel moeilijk) maar laat je niet gek maken door jezelf.
Ga gewoon lekker je gang, goed klussen en dan komt het vanzelf.
Gemiddeld rekenen ze er een jaar voor om zwanger te worden.

Heel veel succes en kijk maar of je er wat mee doet wat ik geschreven heb.
Hoop dat het sneller gaat als bij mij

liefs hunny

hoi hoi,

Welkom op dit forum.
Mijn vriend en ik zijn nu ook bezig voor ons eerste kindje dus idd spannend allemaal.
Ben ook benieuwd hoe lang het zal duren voor we zwanger zijn.
Heb op dit moment krampjes in mijn onderbuik, hoofdpijn en beetje grumpy

Ik weet niet wat jij op dit moment allemaal voelt????

Nou meid hou ons op de hoogte.

Groetjes maureen

Hallo Hunny, wat erg zeg dat je miskraam heb gehad. Ik kan uit je verhaal niet echt opmaken hoelang je nu zwanger bent. Was je 5 maanden zwanger toen je miskraam kreeg?   Gek lijkt me dat, dat je de ene keer wel van alles voelt en als je denkt niet zwanger te zijn het toch raak is, hihih. Ons lichaam kan ons idd soms raar voor de gek houden. Hier is het wachten tot begin april (misschien langer) Maar ga er niet van uit dat ik in 1x zwanger ben. We genieten gewoon lekker en zien het allemaal wel!

Gr. Nathalie

hoi
ik lees net mn eigen verhaal terug en heb het niet zo duidelijk op geschreven.
Ik was na 5 maanden zwanger en kreeg na 5 weken een miskraam
Toen was ik gelijk de volgende maand weer zwanger, dus in de 6e poging en ik ben nu   6 weken zwanger.
Heel erg spannend,

ja ik weet er van alles af, hoe je lichaam je zo voor de gek kan houden,
Ik heb elk kwaaltje gehad, en geen ene keer was dat van een zwangerschap.
GEKKE meiden zijn we ook he.
Nou ik hoop dat het bij jullie voorspoediger gaat als bij mij.

liefs hunny

Leuke reacties!

Ik heb ook krampen onderin mijn buik en ik heb echt een heel erg wisselend humeur. Soms word ik ineens heel boos of moet ik plots huilen. Heel vreemd. Zal alle spanning wel zijn.

Ik moet me echt inhouden om niet al een zwangerschapstest te doen. Hebben jullie dat ook?  Maar ik moet de 30e weer ongesteld worden. Ik heb een vrij lange cyclus, volgens mij duurt hij 35 dagen. Ik weet nog niet wanneer dan de goede dagen zijn om het te doen. Hebben jullie dat wel al helemaal berekend? Wat is NOD?

Ik slik inderdaad al foliumzuur.

Houdt me op de hoogte van jullie vorderingen

Hi Dine, nog ff een reactie voordat ik mijn bedje in duik. Kon het niet laten, hihih.
Ik slik al foliumzuur. De dag nadat we besloten hebben te gaan voor ons eerste kindje meteen gehaald. Is wel verstandig om in te nemen, lees het heel veel. Word ook aangeraden 4 weken van te voren mee te beginnen. Maar zo nauw komt dat nou ook weer niet volgens mij.

Ik weet al niet echt meer wat ik wou typen, ff denken hoor. Tis al laat! Oh jaa nee ik heb niet de neiging om te testen. Wel vind ik dat de laatste tijd mijn buikje is gegroeid. Dit terwijl ik sinds eind 2007 ongeveer 3x per week zwem, dat vind ik wel steeds vreemder.Net had ik heel erg buikkrampen. Vanmorgen  at ik iets en toen was ik inees misselijk, maar  's middags was dat wel weer over. Toen heb ik 6 plakken brood gegeten, pfff! Gek is het allemaal hoor. Kweet niet wat ik moet denken of voelen. Soms zwijmel je weg en dan denk  ik weer van nee dat kan nog niet zo snel ik hou me voor de gek of de lichaam houd mij voor de gek.  

Maar goed we gaan er maar  eens weer een nachtje over slapen. Weltrusten!

Liefs Nathalie  

Terug
Bovenaan