werken en moeder zijn

hoi allemaal!
het zal een veel besproken onderwerp zijn, maar toch ben ik benieuwd.
Ik ben onlangs weer aan het werk gegaan, maar het moeder zijn met 2 kinderen en een baan buitenshuis valt me zwaar. Ik kom nergens aan toe, en al helemaal niet aan mezelf.
ook heb ik het nietmeer zo naar me zin in me werk, ik werk in de gehandicaptenzorg maar zou niet weten wat ik wel zou willen.
Wat zijn jullie ervaringen, vinden jullie het gemakkelijk, hoe houden jullie het leuk, en wat voor werk doe je?
groetjes

Hoi,
ook ik ben sinds 13 mei weer aan het werk. Ik werk in de ouderenzorg. Ik was er echt weer aan toe om wat te gaan doen. Ik heb alles bijelkaar 25 weken thuis gezeten.
Ik neem iedere week 6 uur ouderschapsverlof, dus zodoende werk ik maar 12 uur in de week. Dit zijn 2 dagen in de week.
Tot nu toe gaat dit goed. Ik heb Thijs nog niet weg moeten brengen, omdat ik tot nu toe alleen nog maar feestdagen en weekenden gewerkt heb.
Natuurlijk mis ik mijn mannetje wel, maar kan goed de knop om zetten. Dit komt mede doordat de bewoners ook weer blij zijn om mij na zo'n lange tijd weer te zien.
Als ik dan weer thuis kom, geniet ik weer van mijn zoontje. Ik kom ook lang niet altijd toe aan andere dingen of aan mezelf, maar ervaar dat nog niet als en probleem.

Is het voor jou misschien een optie om ouderschapsverlof op te nemen?
Ik heb 1 kindje, maar kan me voorstellen dat het met 2 een stuk zwaarder is.

Liefs, Peet

Ik ben begin april weer begonnen met werken, en vond het heerlijk! En nog steeds hoor, alleen idd af en toe wel eens even dat ik denk blegh... ik ben heel de week bezig om allles zo te plannen dat ik kan werken! Die dag moet ik dit en dat doen want anders dan kom ik niet uit. Dus aan mezelf toekomen valt vaak niet mee. Ik heb nu wel het geluk dat ik de avonden wel wat meer tijd krijg. De jongens liggen alle 2 op bed om 19:00. Dus de avond is lang! Maar toch dan doe je nog even gauw een wasje en een dingetje even een dweiltje erdoor.... Het word allemaals straks weer een stukje makkelijker als ze wat ouder zijn. De leeftijd van mijn oudste van 3 is heerlijk, ze zijn al lekker zelfstandig, ja oke ook een draak van een ventje kan het wezen aar ach....;) dat nemen we op de koop toe hihi!
Het mooie weer komt er weer aan en dan voel ik me ook altijd een stukje blijer en kan ik alles weer wat beter aan als de zon schijnt, en dan maar even een niet zo een opgeruimd huis! Geniet dan lekker van het weer!
Zo ik wijk af van het onderwerp hihi!
succes!

Liefs

Hoi,
Ik ben sinds 19 april weer aan het werk, ik was zo blij dat ik eindelijk weer mocht! Ik had dat eigenlijk al toen Tymo 8 weken was, alles liep soepel, dus ik was er aan toe om weer de deur uit te gaan. Ik moest toen nog 4 weken wachten, maar toen mocht ik weer. Ik werk op een woonvoorziening met ernstig verstandelijk gehandicapten kinderen en jongeren met extreem probleem gedrag. Het is hard werken, maar ook super leuk! En vind het heerlijk om behalve 'mama' weer even gewoon 'Marjolijn' te zijn.
Ik werk 28 uur per week, maar door dat mijn man en ik allebei onregelmatig werken( mijn man is tevens mijn collega haha) hoeft die kleine niet super veel naar de oppas. Natuurlijk vind ik het af en toe ook best pittig en bij mij blijft dan vooral het huishouden liggen. Tja, jammer dan! Ik ben nou eenmaal niet super mam en van een week niet stofzuigen gaan we allemaal niet kapot, dus jammer maar helaas.
Ik denk dat het wel enorm scheelt dat Tymo onze enige kindje is. Ik denk dat het veel pittiger is als je er nog eentje hebt rond lopen. Ik vind mijn werk ook gewoon heel belangrijk, het is een groot deel van mijn 'ik'. En ook financieel is het voor ons niet haalbaar als ik minder ga werken, dus het is zo als het is en daar doen we het dan maar mee. En ach, de wc schoonmaken dat komt morgen wel weer, of niet, dan een andere dag haha. Ik ga morgen weer met Tymo babyzwemmen, dat vind ik belangrijker!

Liefs,
Mar

Hoi,

Vervelend dat jij het zo ervaart...

Ik ben toen de eerste geboren werd (jan 2008) thuis gebleven en heb ik eigen bedrijf opgestart. Ik ben nu nog steeds thuis en nog lang niet van plan om buitenhuis te werken. Ik vind het heerlijk om voor mijn kindjes zelf thuis te zorgen. Maar ik heb evengoed mijn eigen ding (mijn eigen zaak dus). Verder spreek ik ook regelmatig met vriendinnen af, ga lekker veel fietsen/wandelen. Ik moet zeggen dat ik het werk buitenhuis ook helemaal niet mis.
Zo heeft iedereen zijn eigen ding.
Het is alleen heel belangrijk dat jij je goed in je vel voelt en dat je ook iets doet wat jij leuk vindt.

Geniet maar van je kids!

Hey Dittie,

Misschien heb ik het al eens gevraagd, als dat zo is ben ik het vergeten, maar wat heb je voor bedrijf? (beetje reclame maken mag wel he hihi)

Liefs

Leuke site !! Heb m ff bij favorieten gezet! Mijn vriendin is zwanger, dus kom tegen december aan naar je terug om een bestelling te plaatsen, heb al leuke dingen gezien!

Terug
Bovenaan