werken en zorgen. Hoe combineren jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu 11 weken zwanger van mijn eerste kindje. Mijn man en ik werken nu nog beide fulltime. We hebben afgesproken dat we na mijn verlof allebei 32 uur gaan werken. Dus allebei 1 dag thuis met ons kind en de overige 3 dagen gaat hij dan naar het kinderdagverblijf.

Ik vind het heel belangrijk dat we zo allebei een even grote taak behouden in het huishouden en zorgen, en dat ons kind niet meer dan 3 dagen naar de opvang moet (dan is de balans 4 dagen thuis en 3 dagen elders nog steeds bij ons)

Hoe gaan jullie dit straks aanpakken? En waarom?

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Mijn man werkt nu 36 uur (die halve dag doet hij klusjes of iets leuks en haalt Feline eerder op van de creche) En ik werk 24 uur en op die 3 dagen gaat Feline naar de creche toe.
Gaat eigenlijk heel erg goed. Wel gaat ze nu om de dag en straks wordt dat 2 dagen achter elkaar 1 dag niet en dan weer 1 dag wel. 3 dagen achter elkaar zou te veel zijn (ook voor mezelf qua opstaan en zo....)

groetjes Mariska

Hoi!!!

Hier een heel ander verhaal...M'n man werkt ongeveer 11mnd. p jaar, ongeveer 6 dagen in de week. Ik werk van april t/m oktober ca. 6 dagen in de week (8uur p.d.) en om de zoveel tijd 3 tot 4 vrije dagen achter elkaar. De 2 oudsten (kleintjes hoor, 3 en 20mnd) gaan als ik werk 6 tot 7 uur naar de kdv. En zo'n anderhalf tot 2dagen p. week naar m'n schoonouders. Tot anderhalf accepteren ze hier geen kids bij de kdv en kwamen m'n ouders (soms 1 v.d.2) t hele seizoen (!) oppassen. Zo zal t volgend seizoen ook gaan. De kdv kost me m'n halve salaris maar dat is t zeker waard. Van november t/m maart ben ik er helemaal voor de kids. Ik ben tevreden zo. De kids vinden het (gelukkig) heel leuk op de kdv. Ze worden er goed verzorgd. Elk klasje heeft een eigen slaapkamer,badkamer. Er wordt er elke dag (vers en gezond) gekookt, er is een eetzaal. Voor de oudsten is er een goed educatief programma met o.a. engels en (volks)dansen. Deze week heeft de oudste geleerd waar brood vandaan komt (tarwe oogsten,molen,meel, bakker etc) en gisteravond toen man en kids me kwamen ophalen had Ioannis een bakkersmuts en een schortje en een zelfgebakken broodje! Zooooo lief... Ik dwaal af... Ik werk nog een week of 3 en dan ga ik met zwangerschapsverlof.

Het is soms zwaar maar ik heb zo'n lol met/om m'n boys, en nog even en ik heb er weer een jochie bij!!!
groetjes van een tevreden mama,Priscilla

Hoi,

Wij zijn er nog niet helemaal uit, maar mijn uitgangspunt is dat ik 50% ga werken, waarvan de ene week 2 dagen en de andere week 3. In de week dat ik 3 dagen werk is mijn vriend dan een dag thuis zodat er uiteindelijk maar voor 2 dagen in de week opvang voor de kleine hoeft te worden geregeld.
Een andere mogelijkheid is dat ik elke week 3 dagen gaat werken en mijn vriend 4 dagen. We willen in ieder geval proberen de kleine niet meer dan 2 dagen per week naar de opvang te brengen

Groetjes 10e
15+1 weken zwanger

hoi,

Ik ben 13 weken zwanger van de 2e. Ik werk 3 middagen en dan gaat mijn dochtertje (21 mnd) naar het kdv.
Ze vind het daar heel erg leuk. Ik zou best iets meer willen werken, maar dat zit er bij deze baas niet in.
Als werkende vrouw vind ik dit niet bevredigend, maar als moeder is het goed zo.
We hebben geen vrienden of familie in de buurt wonen. Hoe meer ik werk hoe groter de kans dat ik een keer in de knel zit met een ziek kind bijv, dus voorlopig laat ik het zo.
en tijdens vakantieperiodes zoals nu werk ik wel even hele dagen.

groeten Elke

En hier weer een heel ander verhaal!

Mijn vriend is steward en ik ben Intensive Care verpleegkundige..............mijn vriend is dus een aantal dagen per week weg (3 a 4) en dus ook een paar dagen helemaal vrij. Ik werk 24 uur en blijf dat doen. Het wordt dus een kwestie van plannen, maar ip zouden we geen opvang nodig hebben. Toch hebben we ons ingeschreven voor een flexibele gastouder, die dag en nacht zou kunnen inspringen, en soms 1 dag per week en soms misschien 2...............want als ik nachtdienst heb en mijn vriend is niet thuis, waar blijft ons kleine mensje dan? Dus we hebben wel een opvang nodig (buiten familie en vrienden om) voor noodgevallen............
Het wordt even een organisatie, maar dat is het voor ons nu toch al.........
Waar we voor moeten waken is dat we elkaar niet meer zien, hoewel, als mijn mannetje thuis is, is hij echt 24 uur per dag thuis.......
Wij hebben er (nog) geen zorgen over en denken dat alles goed komt, we kunnen immers onze roosters naast elkaar gaan leggen en plannen............

Groetjes Rimke
34+1 weken.

Wij zijn allebei zelfstandig mijn vriend werkt circa 60-80 uur per week (soms zelfs meer)
ik heb tot de dag aan mijn bevalling fulltime op kantoor gezeten maar na twee weken verlof ben ik maar voor de helft terug gegaan (mijn zusje heeft de andere helft op zich genomen, we werken namelijk in een familiebedrijf) onze zoon zit gewoon in de box op kantoor.

Als ik niet zelftstandig had geweest had ik fulltime thuis gebleven het gaat al zo snel en je mist zo enorm veel als je er niet bent ik vind het echt een voorrecht om mijn zoon de hele dag te zien (niet dat het niet zwaar is hoor, werken en moederen tegelijk, nee een KDV was wel zo makkelijk geweest soms hihi lijkt me wel relaxt alleen maar te moeten werken) maar als ik moet kiezen kies ik voor onze zoon, die is zo 5 jaar en zet graag mezelf even opzij voor hem (ik heb nog heel mijn leven en hij is maar heel kort heel klein)
Ik ben blij dat ik als vrouw zijnde juist thuis kan blijven mijn vriend is dol op onze zoon maar gun juist mij deze mooie belevenis door zoveel te werken en daar ben ik hem heeeeeel erg dankbaar voor moet er niet aan denken om zijn eerste keren niet of amper mee te maken...

.. Ik kies er voor om het 1e jaar full time moeder te zijn, daarna beetje bij beetje part time te gaan werken omdat ik vind dat je keuzes moet maken. Het 1e jaar is de basis voor een klein kindje zo ontzettend belangrijk ... Financieel is dit een flinke stap terug maar dat is de consequentie vind ik. Mijn vriend werkt gewoon full time dus alle zorg komt voor mijn rekening maar dat vind ik dan ook logisch en helemaal niet erg. Nogmaals dat vind ik een keuze die je moet maken en om een kind naar de opvang te brengen, dat is lekker makkelijk. Ik denk dat het kind altijd nog het beste af is bij de moeder de eerste tijd ...

Terug
Bovenaan