<p>Hoi iedereen!</p><p> </p><p>Ik ben ondertussen 26 weken zwanger van ons 2e kindje en werk in de thuiszorg.</p><p>Nu ben ik afgelopen week bij de verloskundige geweest waar ik aangegeven heb snel rugpijn te hebben en ook laat te hebben van beknelde spiertjes waardoor ik soms veel pijn heb en door mijn been zak(ik had dit de eerste zwangerschap ook).</p><p>De verloskundige gaf aan om werk te bellen en te vragen of er mogelijkheden voor alternatief werk zijn of om te overleggen om voortijdig te stoppen met werken omdat het werk best wel pittig is. </p><p>Ik heb vandaag dan ook mijn werkgever gebeld en er wordt in uren geminderd maar er wordt ook van mij verwacht dat ik uren op een dag ga werken die ik normaal niet als beschikbaar sta, en waar ik dan ook geen opvang voor heb... Mij laten stoppen hebben ze niet meer genoemd, alleen minderen. </p><p>Nu heb ik nogal een dubbel gevoel, ik voel me verantwoordelijk om te proberen wat mogelijk is maar tegelijk denk ik ook ik moet nu toegeven op iets waar ik eigenlijk niet op zou moeten toegeven... Hoe denken jullie hierover en wat zouden jullie doen? </p>