Werken en zwanger zijn

Echt aangeven waar je grenzen zijn! Je moet je echt niet gek laten maken door je werkgever. Ik werk zelf ook in de zorg en heb het gelukkig tot aan de 36 weken gewoon fulltime kunnen volhouden. Maar echt je grenzen aangeven. Zoveel makkelijker gezegd dan gedaan, maar doe dat wel! Ga met je teamleider in gesprek en geef aan waar je last van hebt. En geef daar dan ook aan wat je nog wel kan, kom zelf met opties waarbij je mee denkt.
Wel raar dat ze je inplannen op een dag waarbij je normaal niet hoeft te werken.. Daar zou ik ook gewoon over in gesprek gaan.
Maar goed aan je lichaam denken. Je hebt nog een tijdje te gaan, en je moet ook nog eens bevallen. En niemand die je gaat zeggen wanneer dat gaat gebeuren.. Haha
Dus echt naar je lichaam luisteren! ?

Heel veel succes! En geniet ook van je zwangerschap ondanks de kwaaltjes..

Liefs.

@mamavanluuk: dank voor je bericht :)
Bij mijn eerste zwangerschap was ik lekker eigenwijs en dacht ik dat ik gewoon door moest werken. Met 32 weken werd ik zo ongeveer met een schop tegen mn kont naar huis gestuurd omdat het eigenlijk gewoon niet meer ging.. 
Ik probeer nu inderdaad wat standvastiger te zijn en wil aankomende week wanneer ik nogmaals contact zou hebben dan ook duidelijk aangeven dat ik niet over meerdere dagen verdeeld wil werken(ten eerste omdat ik ze simpelweg niet beschikbaar ben, maar ook omdat dat in mijn ogen helemaal niets oplost) en dat als de teamleider het daar niet mee eens is ik graag in gesprek ga met een arbo arts, omdat het niet de expertise van een teamleider is om te bepalen wat ik wel en niet kan.
Ik ben best wel een pleaser en vind het dan ook best wel moeilijk om zo op kijn strepen tr staan, heb snel het gevoel dat ik mensen dan voor het hoofd stoot, maar ik moet toch echt opkomen voor mijn belangen, zeker met in het vooruitzicht een bevalling. Bij mijn eeerste ging ik daar totaal niet relaxed in en ben ik de eerste maanden ook echt oververmoeid geweest door te lang doorwerken, teveel eisen van mezelf en niet toegeven dat ik soms hulp nodig had.

Dat volwassen zijn is soms maar lastig he haha

Nou heb eindelijk contact gehad.
Het is zomaar ineens allemaal geregeld, heel verrassend! Ik was stomverbaasd... Hele weekend op zitten malen en het was geregeld voor ik het door had. 

Terug
Bovenaan