Werken in de thuiszorg

Hoi Allemaal.

Ik ben 23 jaar en ben nu 14 weken en 4 dagen zwanger.
Ik werk in de thuiszorg voor 24 uur. En ik ben een van de eerste van de collega's die zwanger is. Dat kan ik goed merken want onze manager en de planner houden geen rekening met mij. Waardoor ik al bijna 3 weken aan het strijden ben om het werken voor mij minder zwaar te maken. Ik ben snel moe. En omdat ik elke woensdag een dubbele dienst werk dat wil zeggen s morgens van half 8 tot 11 uur en s avonds van 19.00 uur tot 23.00 uur. en soms ook nog in het weekend hetzelfde.
Na lang strijden heb ik eindelijk via de arboarts te horen gekregen dat ik de dubbele routes niet meer hoef te rijden. Maar nu heb ik nog maar de helft voor elkaar van wat ik wil. volgens de arboarts hoef ik ook de ''zware'' cliënten niet meer te doen. maar wat voor mij zwaar is is voor iemand anders niet zwaar. En moet ik eerst elke keer kijken als er een nieuwe client is of ik daar wel naar toe kan. of hij/zij niet te zwaar is en dat soort dingen. De manager zei zelfs dat het tussen mijn oren zat. Dat ik niet alles meer kan

Nu vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn die ook aan het strijden zijn op het werk om iets voor elkaar te krijgen.
Ik word hier namelijk erg onzeker van en kan niet goed genieten van de zwangerschap. huil erg veel de laatste weken.

Liefs Jorinde
 
jeetje meis, kan me goed voorstellen dat je dit totaal niet lekker zit! ik heb er zelf geen ervaring mee, maar is het geen optie om jezelf ziek te melden, en eerst is goed bij te tanken? jij bent nu echt belangrijker hoor! maar ik kan uit je verhaal begrijpen dat je met je manager niet verder komt?

denk goed aan jezelf!
 
he meis. wat klote zeg, ja ik heb het soort zelf mee gemaakt, 4 jaar geleden toen ik zwanger was van ons eerste wondertje, ik werkte toen bij de lidl, en nooit geen problemen geha tot dat ik zwanger werdt, ik moest zware dingen sjouwen enzo, ik zei dat doe ik niet vanwege dat ik zwanger ben en wil geen miskraam of wat dan ook oplopen, nou de ene maneger begreep me de ander niet, dus me contrakt zou verlengt worden naar vast, maar op het allerlaatst kreeg ik te horen dat die niet evrlengt werdt vanwege dat me werk niet goed deed,

ze zeiden niet vanege me zwangerschap, ik dus copie gevraagt van me contrakt en bleek dus wel evrlengt tezijn naar vast maar was met typex weg gehaald.

dus ja kan me goed voorstellen, ik zou tegen je baas zeggen van joh bel me arts of arbo maar op luister maar wat die zeggen, ik doe het niet meer, en ontslagen mogen ze je daar niet op, als ze dat doen kan je er tegen vechten en kan je als je rechtsbijstand hebt goed mee winnen,

s6 ermee, en sterkte en let erop jij gaat voor met je kleine wondertje.
 
Ik Heb donderdag weer een gesprek met de manager. de dubbele routes zijn er voor deze week en volgende week uigehaald. Dus die heb ik niet meer. Ik zit sinds vandaag voor 4 uur in de ziektewet. en werk ik nog 20 uur.

En ik weet dat ik voor ga met me kleine wondertje alleen vind ik het ook best wel moeilijk. ik laat nogal snel over me heen lopen.
Ik moet volgende week maandag weer naar de verloskundige en daar ga ik het wel over hebben ja.
 

Dit is zo herkenbaar. Bij de eerste moest ik elke dag een uur reizen met de trein en had ook een sterssvolle baan. Vanaf week 26 ziek gemeld en bij de arbo-arts geweest. Mijn contract niet laten verlengen en na de zwangerschap ergens anders begonnen. Je moet echt eerst aan jezelf denken!!! De bazen denken alleen maar aan de centen. Gelukkig ben ik nu ambtenaar en zijn er al heel veel collega's eerder zwanger geweest, dus ze weten hoe ze ermee om moeten gaan. Maar als het niet meer gaat, zeker ziek melden!!!
 
Jee wat vervelend zeg!
Is er niet iemand waar je wel makkelijk mee kan praten? Dan kun je misschien samen met die persoon met je manager praten als je dat zelf erg lastig vindt.
Je hebt gewoon recht op minder zwaar werk hoor. Gewoon doorzetten en zorg dat je je rust krijgt. Het is niet alleen belangrijk voor je gezondheid en die van je baby, maar ook voor de psychische ontwikkeling van je baby.
Misschien kun je in je vrije tijd wat ontspannender dingen doen? Lekker met vriendinnen relaxen enzo. Zelf vindt ik het heerlijk om naar het zwembad te gaan en gewoon wat rond te dobberen en in het bubbelbad...
 
Laat je niet gek maken! Je staat volledig in je recht. Mocht je er niet uitkomen dan kan je nog altijd kijken via de rechtswinkel wat je hun juridisch aan kan doen :)

Denk aan je eigen gezondheid! Een manager kijkt puur zakelijk. Wees zelf ook zakelijk en denk gewoon dat ze allemaal maar in de stront mogen zakken. Eis op waar je recht op hebt.
 
... zat zelf ook bij een *** bedrijf, heb nu mijn rechtsbijstandsverzekering aangeschreven om het een en het ander nog voor elkaar te krijgen. Zo makkelijk komen ze niet van mij af. Wil daar echt nooit meer werken, dus kan lekker gaan stoken.

Heerlijk, die rechtsbijstand afsluiten is een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan. Hun lopen lekker dingen te eisen bij mijn (ex) baas, en ik hoef me er niet meer druk over te maken!
 
Terug
Bovenaan