Werken in de zorg

Ik weet niet in welke tak van de zorg je werkt maar ik werk zelf in de gehandicapte zorg. Daar staat heel duidelijk in de cao dat ze je niet mogen dwingen onregelmatig te werken en dergelijke. Wijs ze daarop. Hier MOETEN ze mee akkoord gaan. En jou de boel zelf laten oplossen hoef je niet te pikken, besef dat je sterk staat je hebt de cao achter je en de wet. 

Oh en als ze echt niet meewerken dan meld je je 100% ziek. Laat ze je maar naar de bedrijfsarts sturen dan.. de bedrijfsarts en uwv gaan jou echt niet dit soort dingen opleggen. Ik heb zelf ook in deze situatie gezeten en ben gaan solliciteren. Met 20 weken aangenomen met vaste aanstelling en promotie. Want laten we eerlijk zijn... het werk in de zorg ligt voor het oprapen dus zonder werk kom je echt niet te zitten 

Ik werk ook in de zorg, heb nu nog verlof maar ik kon ook niet volledig blijven werken tijdens mijn zwangerschap.
Ik werk in het ziekenhuis, en bij 20 weken trok ik de avonden en nachten ook niet meer. Ik heb toen alleen nog maar dagdiensten gewerkt, werd echter niet moeilijk over gedaan en mijn leiding begreep het volkomen. Op een gegeven moment ging dat ook niet meer en moest ik verplicht halve dagen werken. Ik werd toen gebeld door het UWV en die vroegen waarom dat was en begrepen het ook volkomen, die gaven zelfs nog aan dat ik nog wel meer kon uitvallen. 
De bedrijfsarts heeft alleen gebeld en begreep het ook. 
Als zwangere sta je zo sterk!!! Laat je niet dwingen, het is jou lijf, jij voelt het en niemand anders. Je kan er maar 1 keer van genieten (voor zover dat gaat) en doe dat dus ook!! Jullie baby heeft er niks aan als je straks helemaal niet meer kan lopen en weet ik veel hoeveel fysio je dan nodig hebt!!
Ik zou me ziek melden in jou geval. Dan word je vanzelf opgeroepen voor de bedrijfsarts.

Beetje cru wat ik nu zeg maar als ze er echt moeilijk over blijven doen dan zou ik me gewoon ziekmelden... je zegt zelf dat het niet te doen is voor je.. jammer dan voor hun.. hadden ze je maar de ochtenden moeten plannen.. 
Ben zelf jaren werkzaam geweest in de zorg en nu vooral als planner.. vind dit ook echt niet kunnen maargoed.. iedereen doet het schijnbaar anders ??‍♀️ 
Succes! 

Ze mogen jou niet verplichten. Dat ze tekortkomen is hun probleem.. en dat van de planning. Zij moeten vervangende diensten voor je regelen 

Ze mogen je inderdaad niet verplichten. In de CAO van de GGZ staat dat je na 12 weken al niet meer verplicht kan worden tot nachtdiensten/crisisdienst/onregelmatige werktijden.
Is het nu goed geregeld?

Terug
Bovenaan