Werken jullie? En hoeveel uur?

Hallo moeders.

Ben benieuwd wie van jullie aan het werk zijn en voor hoeveel uur? Ik heb de luxe gehad dat ik thuis kon blijven het eerste jaar. In februari wordt Fébe 1 jaar en vanaf begin februari wil ik weer gaan werken voor maximaal 28 uur in de week. Mijn man werkt 36 uur en is op woensdagmiddag vrij. Wij hebben oppas Miriam (die meer een tante voor ze is) en zij komt dan drie dagen in de week hier thuis oppassen. Wij wonen op een dorp en mijn zoontje gaat hier ook naar school. Dus mijn kindjes hoeven nooit gehaast weg e.d. Gelukkig, want toen mijn zoontje nog kleiner was, was dat helaas wel anders.

Nu voel ik me uiteraard soms schuldig over dat ik weer ga werken.
Dus ben daarom benieuwd hoe het bij jullie gaat?

Liefs Gerrie.

Hallo,

Hier een werkende moeder. Mijn zoontje maris is nu bijna 9 maanden. vanaf dat hij 4  maanden was ben ik 3 dagen in de week gaan werken. Dat bevalt me heel erg goed. De dagen dat ik niet werk en de avonden geniet ik extra van hem. Hij gaat 2 dagen naar de creche en heeft het daar erg naar zn zin. Papa past maandag op. Vanaf januari moet ik weer 4 dagen gaan werken (ik had afgelopen maanden1 dag onbetaald verlof per week opgenomen) Maris gaat dan 3 dagen naar de creche. Ik heb gemengde gevoelens over het 4 dagen werken. Voor mn werk vind ik het fijner, want ik kan in 3 dagen niet echt productief zijn (ik werk op een architectenbureau en heb regelmatig deadlines),  maar het minder zien van Maris, daar  zie ik wel tegenop. Wanneer het mij of Maris tegenvalt ga ik proberen om een baan voor 3 dagen te vinden.

Groetjes Margriet

Hoi,

Ik werk 3 morgens in de week.
Dit doe ik vanaf mijn zwangerschapsverlof erop zat.
Eerst ben ik alphahulp geweest en deed ik huishoudelijk werk bij oude mensen thuis.
Maar nu per 1 dec ben ik wat anders gaan doen.
Ik ben nu gastouder geworden voor 3 morgens in de week en pas dan op de 2 kindertjes van m'n vriendin. Het mooie is dat ik nu geen opvang voor Yordi hoef te regelen, want die gaat gewoon mee. Ik pas bij mijn vriendin in huis op.
Toen ik nog alphahulp was, paste me moeder 3 morgens in de week op Yordi.
Ik werk nu dan dus zo'n 11,5 uur in de week.

Liefs marielle en yordi 16.01.08

Ik werk 28 uur per week, waarvan 1 avond en 1 zaterdag, dus mijn dochter gaat twee dagen per week naar de creche. Ik ben op zoek naar ander werk, als dat doordeweek overdag is gaat ze drie dagen naar de creche, mocht ik vier dagen per week gaan werken dan gaat mijn man dat ook doen zodat hij 1 dag thuis is met haar doordeweek. Ik voel me er niet schuldig over dat ze naar de creche gaat, ze vindt het daar erg leuk en er wordt goed voor haar gezorgd.

Hallo

Ik zeg altijd ik werk 24 uur per dag moeder zijn is ook   een fulltime job en huisvrouw . Ik ben toen ik in verwachting was van de oudste milton werkloos geworden mijn contract liep af en ze konden na 5 jaar niks meer voor mij doen. Het was ook niet te doen geweest ik ben van beroep telefoniste/receptioniste /adminstratief medewerker en zo parttime baan te krijgen is heel moeilijk dus hebben we besloten dat ik lekke thuisblijf moesten een hoop voor inleveren maar ik kreeg er ook veel voor terug. Zodoende is Shanice gekomen nou gaat milton na de grote schoolvakantie naar de basisschool en als shanice groter is kijk wel weer verder nou is mijn vriend gaan studeren voor het bedrijf dat hij werkt en gaat beter verdienen als het goed is over 2 jaar

Groetjes lisette

Hoi,

Ik werk 2,5 dag als onderwijsassistente in het onderwijs. Woensdag ben ik altijd redelijk op tijd vrij (ong. half 4 bij oma) en vrijdagmiddag ben ik ook vrij. Ik heb de luxe gehad om een half jaar thuis de blijven en toen was ons kleine meissie ''groot", ging het wat gemakkelijker en vond ik het ook gemakkelijker om haar naar de oma's te brengen.. nou ja.. ik..
Mijn man brengt haar weg en dat is ontzettend goed voor mijn gemoedsrust wha haha...
Ik voelde me eerst wel schuldig, maar ons meisje heeft het ontzettend naar haar zin. Dit is voor mij precies goed, al zou ik voor mijn werk wel fulltime kunnen werken, maar dat is denk ik toch altijd wel een dilemma wat je houdt. Ik voel me er ontzettend goed bij, heb mijn werk altijd ontzettend leuk gevonden en zelfs tijdens mijn verlof ging ik nog regelmatig kijken om feeling te houden. Het is een deel van mij.. Het andere deel is lekker bij mijn gezinnetje. Ik vind het een fijne combi zo.
Succes met je werk straks..
Liefs,
Karlien

Nee, ik werk niet (in principe). Wel als oproepkracht. Dwz tijdens de schoolvakanties 2 dagen in de week met soms nog 3x een uurtje thuis als de kinderen slapen.  

Ook hier de luxe positie dat ik thuis kan blijven (hoewel ik van mening ben dat meer mensen thuis zouden kunnen blijven als ze dat zouden willen als ze maar niet zoveel eisen zouden stellen als auto's vakantie's en dure leefstijl e.d, maar dat ter zijde)
Al voor ik zwanger was had ik gezegd niet te willen werken als er kinderen zouden zijn, en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Het werk als oproepkracht is er per ongeluk toch bij gekomen, en is prima, maar als het weg zou vallen zou ik dat echt niet erg vinden.
Schuldgevoelens over het gaat werken ken ik wel degelijk. Want zelfs dat kleine beetje werken dat ik doe, en dan voornamelijk de grote vakantie, dan vind ik het na 2 a 3 wk werken eigenlijk wel weer mooi geweest. Hoe lief mijn moeder, want die past dan op, ook voor mijn kinderen is, en hoe goed ze het ook hebben, ik ben gewoon liever zelf thuis bij de kleintjes.

Groetjes Liesje

Hoi hoi,

Hier nog een werkende mama. Ik moet zeggen ik vind het heerlijk. Niet dat ik niet graag thuis ben met onze kleine meid. Maar nu heb ik toch ook nog een beetje voor mezelf. Als ik dit nu typ vind ik het heel egoistisch klinken maar zo is het absoluut niet bedoeld.
Ik werk als juf op een   basisschool dus heb ook de luxe van de vakanties en dan gaat onze meid absoluut niet weg. Als ik thuis ben is zij ook thuis.
Ik heb het geluk gehad dat ik na mijn zwangerschapsverlof nog ouderschapsverlof heb gehad en dat dat net aansloot op de grote vakantie. Toen ik dus weer moest gaan werken was onze meid al een half jaar. Dan is het toch heel anders dan als je zo'n hummeltje van 12 weken weg moet brengen.
Ik werk 2.5 dag, de maandag, dinsdag en de woensdag. Ze gaat een dag naar mijn schoonouders en de andere dagen naar mijn moeder. Onze meid geniet ervan en de opa's en oma's ook.

In het begin heb ik er heel erg tegenop gezien om weer te gaan werken, maar ik vind het nu ook wel lekker. Je hebt ook weer andere contacten en ook andere dingen om over te praten. Wij wonen in een dorpje en dat heb je na een half jaar ook wel gezien met wandelen. Verder werken al onze vrienden fulltime dus daar kun je ook niet even op bezoek gaan.
Maar goed de een vindt het werken fijn en de ander vindt het heerlijk om thuis bij de kids te blijven.
Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt.

Groetjes Anninas

Terug
Bovenaan