werken jullie?

Tjonge, wat veel dames in het onderwijs zeg! Voeg ik me er zelf ook nog even aan toe. Geef les op een basisschool (groep 8), drie dagen in de week. Dit doe ik sinds 2 jaar, toen werd onze oudste geboren. Voor die tijd werkte ik fulltime. Ik begin weer na de meivakantie, 7 mei. Heb er best wel weer zin in. Eventjes uit de luiers en peuterpraatjes.

Groetjes van Ruth

oh ja, onze kinderen gaan twee dagen naar het kdv en een dag naar mijn moeder

hoi,
Leuk te lezen wat iedereen doet. Ik ben zelfsstandig grafisch ontwerper. Niet in het onderwijs!!! Ik werk thuis. Nynke gaat volgende maand twee dagen naar het kdv en een dag probeer ik te werken met haar erbij......of dat gaat lukken, ben benieuwd. Twee dagen ga ik dus minder werken. Mijn man is algemeen directeur van een scholengemeenschap (he toch nog iets in het onderwijs !!!) dus voor hem zit minder werken er helaas niet in.

groetjes,
Daphne

hallo,

ik heb nu nog t/m eind juni verlof en dan blijf ik 25 uur werken. ik ben coordinator wonen van een woning waar demente ouderen wonen en in mijn functie kan ik ook niet minder gaan werken wat ik wel graag zou willen....ik kijk het even aan. het ligt er ook aan hoe het roosterbureau mij inpland.

Oh ja, ik heb helaas geen vaste oppas, zoals opa's en oma's. mijn ouders werken allebij nog full-time en mijnnschoonouders wonen (gelukkig haha) in zeeland. dus ik ben afhankelijk van de kinderopvang.

Als er zoveel onderwijs mensen zijn, MOET ik ook even reageren hihi. Ik heb eerst SPH gedaan, 1 jaartje met verstandelijk gehandicapten gewerkt, daarna de PABO (verkort/avond) gedaan en daarna heb ik 5 jaar voor de klas gestaan (groep 6,7,8). Ook was ik op die school intern begeleider.   Daarna zijn we 200km noordelijker gaan wonen. Hier heb ik anderhalf jaar op de invallijst gestaan, maar met 80 mensen op de invallijst no way dat ik word gebeld he. Dus tegen wil en dank thuisblijfmoeder. Ik probeer na de zomervakantie er weer wat in te komen of anders maar ander werk te gaan doen. Dus als mensen in het noorden van Friesland nog wat voor me weten, dan houd ik me aanbevolen!

Jawel, ik werk... ook in het onderwijs. Havo-vwo en ik geef de kunstvakken. Als mijn verlof afloopt (begin mei) neem ik tot de zomervakantie nog fulltime ouderschapverlof op en dan begin ik pas weer eind augustus. Lekker hoor....

Ik wil dan 4 dagen werken (0,8 fte) en mijn partner werkt ook 4 dagen (ook 0,8 fte). We hebben allebei genoeg verlofuren staan om dat te kunnen doen. Voor onze jongens hebben we dan 3 dagen opvang nodig en zoals het er nu naar uitziet, kan dat op hetzelfde kdv als waar de oudste nu ook zit. Flexibel kdv, per maand geven we de uren op die we voor de maand erop nodig hebben. Als we over het hele jaar maar op het afgesproken gemiddelde uitkomen, dan is het goed.  

In de praktijk betekent dat we soms de ene week 30 uur nodig hebben en de week erop maar 10. Maar dat kan daar dus. En ze zijn open vanaf ca. 06.30 tot 19.00 uur. Ideaal als je te maken hebt met wisselende roosters of niet naast het kdv werkt. De oudste komt er al ruim 2 jaar en heeft het er geweldig naar zijn zin. Hij is tegenwoordig beledigd als hij  een keer  niet mag, dan mist hij zijn vriendjes en vriendinnetjes....

groetjes Dionne/vis78

Hoi,

Ik heb mijn opleiding (Administrateur)  moeten stoppen op 1 januari van dit jaar, maar ga er in september weer mee beginnen. Ik moet nog een half jaar stage lopen, de weinige examens die ik nog moet doen ga ik in de tussenperiode doen. Omdat het me erg tegenvalt dit te doen met mijn zoon gaat hij een dagje naar Oma, kan ik bijkomen en studeren. In September moet ik alles nog regelen, een dagje Oma kan wel de rest dus 4 dagen moeten dus nog. Misschien kdv, maar die heeft nu al een wachtlijst van een jaar. Joshua is dan 7 maanden. Verder weet ik nog niet of ik daarna ga werken of full-time moeder zijn. De laaste heeft mij altijd het meeste getrekt, maar nu ben ik alleenstaand en betekend dat de bijstand. Het wordt waarscheinlijk dus gastouderopvang, omdat de kdv vol zit omdat het 4 dagen zijn en vanwege de kosten (studie,kdv, huis en zonder werk??)

grt suuz mv Joshua 8-2-07  

Terug
Bovenaan