Werken na bevalling en verlof.

haha, ik heb er een hekel aan om meteen in het bovenste veld mijn verhaal te zien, dus start altijd een nieuw veld, om antwoord te geven op mijn eigen vraag.

Ik werk binnen de hulpverlening en in die CAO staat dat je ouderschapsverlof voor 50% doorbetaald wordt.
Wat ik nu wil doen is het volgende. Momenteel werk ik 32 uur:
Ik ga 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof. Als mijn verlof over is (eind juli) neem ik tot 1 oktober volledig ouderschapsverlof op.
Daarna wil ik 8 uur ouderschapsverlof per week opnemen, zodat ik 24 uur ga werken. Dit tot het verlof op is, wat dan nog ruim een jaar is. (het verlof is per 1 jan verdubbelt, we hebben nu recht op 26 weken)

Mijn kindje zal 2 dagen naar de opvang gaan en 1 dag door mijn moeder opgevangen worden.

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 22w

Ik werk 3 dgn in de week en na de bevalling ook. 2 dgn ind e week gaat Noah naar de bso en de 2 jongsten gaan dan naar het kdv. OP zaterdag is mijn man thuis.

Hoihoi,

Momenteel werk ik 4 dagen in de week, 6 uur per dag.
Ik ga dat verbreden naar 5 dagen in de week, maar dan werk ik 4 of hooguit 5 uur per dag.
2 dagen in de week gaat de kleine naar het kinderdagverblijf en de overige dagen is manlief thuis om op te passen (hij werkt nachtdiensten dus heeft veel vrije tijd).
Bij een uitzendbureau is er volgensmij geen regeling voor ouderschapsverlof (betaald).

Liefs Maaike

Ik werk fulltime en blijf dat doen na de bevalling. Ik neem wel eerst 6 maanden alles soorten verloven op, dus ik ben van begin mei t/m eind oktober gewoon thuis. Nadien ga ik dus terug fulltime aan het werk, waarvan 1 dag 'flexibel' (ofwel werk ik thuis ofwel gaat baby mee :). Mijn man is muzikant en dus wel meestal thuis, maar hij heeft ook 1 zorgdag na de bevalling, de overige 3 dagen gaat ons kindje naar het KDV, zodat mijn man ook rustig kan werken...
(oh, en dat van de baby die meegaat naar mijn werk, dat is serieus hoor, maar ik werk voor m'n ouders in een klein familiebedrijf, dus zo raar is dat niet...)

Nou, wat een creativiteit allemaal he? Het is soms wel een puzzel.
Ik ga 6 weken van tevoren met verlof.
Ik werk in het onderwijs en mijn verlof loopt precies tot en met het einde van de zomervakantie, dus ik krijg 3 weken daarvan gecompenseerd.
Daarom heb ik besloten 6 weken voor de datum met verlof te gaan.
Ik kom dan officieel de tweede week na de zomervakantie terug, maar dit is in verband met het opstarten van de nieuwe klas niet ideaal, ik regel wat met mijn school, zodat ik dat verlof wel neem, maar niet op dat moment, we schuiven wat...

Mijn man is beveiliger en werkt veel avonddiensten. Hij gaat 1 vaste dag in de week vrij krijgen. Ik werk nu 5 dagen en ga 4 dagen werken, dat zijn al twee dagen zonder opvang. Mijn moeder komt iedere maandag. Op woensdag ben ik thuis voor mijn man weg is. Op dinsdag zorg ik dat ik om een uur of 4 thuis ben en dan thuis nakijk. In het weekend ben ik altijd vrij. Mocht het nou allemaal te lastig blijken, dan gaat El Kindje denk ik een dagje in de week naar het KDV.

We hebben alleen een probleem als mijn man nachtdienst heeft, dat zal een dag of drie in de maand lastig  zijn. Dan kan het kindje naar mijn vriendin, die een zoontje van 7 maanden heeft en niet werkt buiten de deur.

Pfff...

Natalie

Hoi,

Ik heb een kleinschalig kinderdagverblijf aan huis, ik mag 6 kindjes p.dag opvangen en mijn eigen kindje telt dan niet mee. Maar omdat ik denk dat dit teveel(druk) gaat worden voor ons kindje, want sommige dagen werk ik van 07;00 tot19;00.
Ben ik al op vrijdag dicht gegaan dus werk ik nog maar 4 lange dagen. Ik heb nu hulp gevonden die ook mijn zwangerschapsverlof gaat draaien zij komt straks op dinsdag werken, dus deze dag heb ik dan ook vrij en een dag gaat ons kindje naar mijn ouders.
Dus ik werk straks zelf nog maar 3 dagen waarvan 2 dagen mijn kindje erbij zal zijn als ik werk.

Groetjes Kim

Hoi,

Ik werk nu 32 uur per week en ga 6 weken van tevoren stoppen). Na het zwangerschapsverlof wil ik 3 dagen in de week gaan werken. Ons kindje gaat dan 2 dagen naar het kdv en 1 dagje naar mijn ouders.
Ik vind het wel een raar idee dat ik nu al weet dat mijn werk niet altijd meer prioriteit zal hebben, maar ons kindje!

Groetjes!

Terug
Bovenaan