Werken na bevalling en verlof.

Hoi,

Ik stop 6 weken van te voren, tenminste dat is het plan, al heb ik nog nooit eerder gehaald. Bij mijn vorige zwangerschappen stopte ik met 8 weken van tevoren. We zien wel waar het schip nu strandt. Ik sta voor de klas en mijn verlof loopt de eerste week van de zomervakantie af. Dus na de zomervakantie ga ik weer aan de slag. Ik werk 4 dagen, mijn man ook en onze zoon gaat nu 3 dagen naar de bso en de baby zal straks 3 dagen naar het kdv gaan.
Ik heb de vorige keren wel ouderschapsverlof opgenomen, toen was dat nog 70% betaald, nu nog maar 50%. Mijn man werkte toen nog full-time. Ik neem het nu niet op, wellicht op een later tijdstip.

groetjes, keesje

Hallo Dames

Ik werk nu 24uur p week ik wil 6 weken van te voren me verlof opnemen, na mijn zwangerschapsverlof van 10 weken na me bevalling heb ik 3 weken zomervakantie erachter aan.

Dan ga ik weer gewoon proberen 24uur te werken, ik werk onregelmatig dat wil zeggen zowel dag, avond als nachtdiensten mijn vriend heeft ook onregelmatig maar wel met een vast patroon ene week dag, avond en dan nacht.

Wat oppas betreft proberen we het zoveel mogelijk zelf op te lossen dat we de werktijden wat op elkaar af stemmen, verder past me moeder op, willen me buren altijd wel oppassen en me oude buren ook altijd wel.

Ik ben nog in overleg of ik 10 weken ouderschapsverlof op kan nemen (betaald), anders dan ga ik wel nog een week of 8 langer thuis blijven en dan weer lekker 3 dagen werken. Net als nu.
Mijn man werkt 4 dagen en de kinderen gaan 2 dagen naar het kdv.
Dit wordt wel de eerste keer dat ik ouderschapsverlof opneem. Nu met de derde wil ik toch wat langer rust en genieten dan de vorige keren.

groejes
klarie

Hoi,

ik werk nu 4 dagen van 9 uur, dus die zijn best lang. Ik hoop tot 4 weken van tevoren door te werken, zodat ik 12 weken nadien heb. Dan ga ik ook weer 4 dagen werken omdat ik nog in opleiding ben en daarvoor minimaal 32 uur per week moet werken. Als ik klaar ben met de opleiding (hopelijk juni 2010), dan wil ik graag 3 dagen gaan werken.
Mijn vriend werkt nu 5 dagen maar gaat waarschijnlijk ook 4 dagen werken, dus we hebben dan voor 3 dagen kinderopvang nodig. Helaas is dit in Utrecht een ramp, dus of er plek is dan, dat is nog maar de vraag, voorlopig is er geen kdv met kans op plek.
Dus als jullie nog goede ideeën hebben?

groetjes Miranda

Ik werk nu 4 dagen van 9 uur en dat blijf ik na de bevalling ook doen. Ik neem 4 weken vantevoren verlof (1 april) en heb dan vijf maanden verlof tot 1 september. Dus heerlijk de hele zomer niet werken!  Het zwangerschapsverlof heb ik uitgebreid met vakantiedagen. Ik neem geen ouderschapsverlof op want dit is onbetaald en ik moet direct alles opmaken anders raak ik het kwijt. Wellicht wil ik het later nog gebruiken.

Mijn vorige zwangerschap ben ik 5 weken vantevoren gestopt (1 week vakantie opgenomen). Vervolgens heb ik de wettelijke periode bevallingsverlof gehad. Dus geen extra verlof opgenomen. Nu neem ik ruim een maand extra. En daar heb ik een aantal redenen voor:
- Ik heb bekkeninstabiliteit en wil zo goed mogelijk hersteld zijn.
- Ik vond een baby van 3 maanden naar de kdv brengen erg moeilijk, ze zijn nog zo klein!
- Ik had de vorige keer nog helemaal geen zin om te werken, vond het moederen heerlijk.
- Waarschijnlijk is dit ons laatste kindje en die babyperiode is maar zo kort.......

Groet,
Lies

Ik werk op dit moment nog 5 dagen van half 9 tot 5.Maar heb sinds kort wel de mogelijk dat ik vanuit huis mag werken.
Dus 2 a 3 dagen hoef ik niet heen en weer te reizen naar werk en dat scheelt me al heel veel.
Ook geeft het thuiswerken me iets meer rust, gezien ik gewoon in me eigen omgeving ben met mijn eigen spulletjes.
Tot nu toe heb ik aangegeven dat ik gewoon 4 weken van te voren stop, zolang ik me nog voel zoals nu, is dat ook prima.
Wat erna gaat gebeuren weet ik nog niet, ik heb zoiezo nog een thuiswerk job achter de hand en desnoods ga ik achter de kassa zitten bij de albert heijn, maar ik wil gewoon niet hele dagen thuis zijn.
Ik heb altijd gezegd dat ik niet meer dan 3 dagen wil werken als ik en kindje heb en sta daar nu nog steeds achter.

Groetjes,
Joyce

Ik wilde 6 weken voor de tijd zwangerschapsverlof opnemen. Helaas zit ik snds afgelopen week in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Ik kan geen aangepast werk krijgen (werk in de lichamelijk gehandicaptenzorg, dus alles is zwaar qua tillen) Dus waarschijnlijk kom ik voor de bevalling niet meer aan het werk.

Ik werk 2 nachten per week en dat wil ik na m'n verlof ook gewoon blijven doen. Ik heb bewust voor de nachtdiensten gekozen, zodat ik overdag lekker bij de kids ben. M'n man is s nachts altijd thuis, dus hoef nooit oppas te regelen. Voor ons nu de meest ideale situatie. Misschien als de kids groter zijn dat ik wel weer overdag ga werken, maar voorlopig blijf ik lekker nachten draaien.

Terug
Bovenaan