werken of lekker thuis blijven?

even nieuwschierigheid van mij hoor

wie gaat (of is al) er werken en wie blijft er thuis bij je ukkie?

ik heb 2 en een half jaar geleden (toen werd mn 1e geboren) besloten om thuisblijfmama te worden.
was in t begin wel ff wennen, maar inmiddels zou ik niet anders meer willen!
ik persoonlijk moet er niet aan denken om mn kids bij iemand "te dumpen" zodat ik naar mn werk kan.
soms is het niet anders, sommige hebben geen keus en sommige willen gewoon werken om "eruit"te zijn.
ben benieuwd wat jullie gaan doen.
ik blijf thuis zolang het kan.
misschien dat ik weer ga werken als allebij de kids op school zitten, maar dan van 9 tot 3 zodat ik ze wel zelf uit school kan halen.
maar dat duurt nog wel 4 jaar hahaha
tot die tijd ben iik zowieso lekker thuis

liefs, do

hoi hoi

ik moet ik oktober weer aan de bak en gaan werken :S zie er wel erg tegen op.
zou ook liefste veel minder gaan werken of thuisblijfmoeder worden. (helaas zit dit er voor ons niet in) dus ga ik in oktober weer 26 uur werken.
ik werk onregelmatig in de zorg. dus zie ik haar overdag vaak nog wel. (scheelt een beetje) maar als ze straks naar school over 4 jaar dan is dat minder fijn (maar ja dan zien we dan wel weer of ik evt. iets anders kan gaan doen)

maar wel super fijn dat jij de keuze had om thuis te blijven.

gr.

Ik ga straks van 40 uur (voor m'n zwangerschap) naar 24 uur. En die 24 uur is verdeeld over 1 hele en 4 halve dagen. Ik ben dus 's middags op 1 dag na altijd bij mijn kleine. Ik denk dat dit prima voor ons gaat werken, ik mis m'n werk nu wel. Ik vind het ook heerlijk bij m'n zoon, maar mis ook de contacten van het werk. Daarom denk ik dat het voor ons een ideale oplossing is.

Ik ga eind september weer beginnen voor 26 uur, verdeeld over 3 hele dagen. De kleine gaat de ene week voor 2 dagen naar mijn ouders en 1 dag naar mijn schoonouders, de week erop werk ik een dag in het weekend en heeft papa een papadag. Mijn oudste gaat straks weer naar school en blijft 1 dag tussen en na school over, wat ie echt een feest vind. Ik ben blij dat we het zo kunnen oplossen. Ik moet zeggen dat ik het werken wel lekker vind om even uit de kids te zijn.Ook ik moet blijven werken dus gelukkig kan het allemaal zo.

Ik ga eind september weer werken voor 20 uur in de week, verdeeld over 2 dagen en thuiswerken.
Mijn man is 1 van die twee dagen thuis en die andere dag komt een vriendin van ons oppassen hier thuis. Ideaal geregeld dus!

Ik heb echt wel weer zin om te gaan werken, ondanks dat ik het thuis ook heerlijk vind. Maar even wat anders lijkt me ook wel lekker hoor!

ik heb een eigen bedrijf en blijf gewoon werken, voordeel is dat ik mijn eigen agenda plan en dus zelf bepaal wanneer ik werk. gelukkig kan ik mijn kindje altijd bij me hebben en ben niet afhankelijk van oppas en/of creche.

ik ga eind september weer werken, ik heb wel 4 weken vakantie direct na mijn verlof geplakt zodat ik nog lekker lang kon genieten.
werken moet wel, koophuis, autotje dus tja jemoet toch rondkomen
ik werkte 32 uur en ik ga 3mnd kijken of het haalbaar is, anders kan ik 6 uur laten schieten maar ik moet nog kijken of we dan rondkomen
ik werk in de zorg dus ze hoeft maar max 4 dagdelen naar de opvang want avonds/nachts en weekends zorgt papa voor haar.
ik vind dat ook wel fijn, hij moet wel voor haar zorgen dan, anders zou hij het ws allemaal aan mij overlaten hihihi want zo klein is toch wel eng. zo krijgen ze ook een hele goede band.

gr sabine

Ik werk 24 uur. Heb zowel bij de eerste, als bij de tweede als nu mijn ouderschjapsverlof in 1 keer opgenomen en aan mijn zwangerschapsverlof geplakt. Het eerste half jaar ben ik dus thuis. Daarna ga ik weer dtie dagen werken! De kindjes gaan 3 dagen in de week naar de kinderopvang. Het is voor mij belangrijk om ook nog iemand anders te zijn dan alleen moeder!.!Het KDV zie ik absoluut niet als dumpen mijn kinderen gaan er erg graag heen! Het is erg goed voor hun ontwikkeling! Heb niet het gevoel dat ik ze daar dump! Ik weet van mezelf dat ik een leukere moeder ben als ik werk! De dagen dat ik dan met
de kindjes thuis ben kan ik ook echt van ze genieten en doen we leuke dingen (waar we dan ook weer het geld voor hebben, omdat ik werk!)

Terug
Bovenaan