werken of lekker thuis blijven?

Hoi meiden,

Ik ben van het maartforum dus mijn verlof zit er alweer een tijdje op! Bij mijn eerste was ik helemaal gestopt met werken, maar na een jaar was ik dat wel een beetje beu. Ben toen weer voor ander halve dag aan de slag gegaan. Nu bij de tweede werk in nog maar een dagje, maar die zou ik voor geen goud willen missen! Wij hebben gelukkig de luxe dat ik niet hoef te werken, maar moet zeggen dat ik dat ene dagje in de week heerlijk en vooral gezellig vind!!
Groetjes

Even voor iedereen: Er is geen goed of fout, geen veroordeling, het gaat niet om dumpen.
Maar om hoe iedereen hun gezinsleven managed, want dat is toch heel wat werk en andermans ervaringen kun je toch op goede ideeen brengen.

Bij ons kan mijn man helaas niet minder werken, anders hadden we dat direct gedaan. Ik kan wel minder gaan werken maar mijn loon is hoger dus de impact ook op het financiele gebied. Als het financieel kan wil ik wel minder werken naar 26 uur, maar anders hebben we het zo ook goed geregeld denk ik.

Ik wil blijven werken om mijn eigen identiteit te behouden, wat ook heel belangrijk is in je relatie, om afleiding te hebben, een doel. in mijn werk help ik kinderen met gedragsproblemen en ik geniet daar erg van. Het is ook een beetje "mijn gezin" omdat je aan ze gaat hechten en voor ze zorgt. Het is een belangrijk deel in mijn leven.
Daarnaast ben ik gek op zwemmen en ga ik wekelijks met de kleine straks zwemmen, zo kan ik mijzelf zijn en voor haar zorgen.
Onze gastouder is heel leuk, er is een hondje, wij vinden contact met dieren erg belangrijk en hebben zelf vogels en katten. Daar zijn kinderen van diverse leeftijden wat ook haar ontwikkeling zal stimuleren, het is een soort groot gezin simulatie vind ik hihihi

Ook nu al passen vrienden op, voor een avondje bios met mijn man, waar wij na een paar maanden wel aan toe zijn, opa en oma om hun te laten genieten van de kleine. Wie weet hoe lang dat nog kan, mijn mans ouders zijn al overleden. En ik kan oefenen met haar wegbrengen om te gaan werken. Nu doe ik dan boodschappen of de garages langs voor een betere auto, straks zal ik dan werken. Het is moeilijk hoor, ik mis mijn kleine dan wel maar ik moet het ook leren.

Succes iedereen! en geniet van de kleintjes

Terug
Bovenaan