WERKEN wat doen jullie?

hallo  
ik was even nieuwsgierig of er nog meer thuisblijfmoeders zijn en wat de andere moeders van werk  doen en hoeveel ze werken en straks gaan werken
ik ben zelf 26 en thuis gebleven toen ons zoontje geboren is
ik werk 3 avonden in de week bij een schoonmaak bedrijf 2 uurtjes op een avond (18.00 tot 20.00)
en ik ben 4 dagen in de week gastouder voor 2 kindjes een meisje van bijna 2 en een jochie van 17 weken en ons eigen kindje is 16 maanden erg gezellig dus
wat doen jullie allemaal?
groetjes ineke

hallo
ik zelf ben ook een thuisblijf mama en wil Dani en me andere ukkie zelf opvoeden..
Wil Dani wel met kinderen om laten gaan.. en als hij 2 2enhalf is mag hij 1 dag 3uurtjes naar een peuterspeelzaal..Vind ik wel even voldoende..Nu kan ik hem alle aandacht geven en lekker van hem genieten, want straks zijn ze leerplichtig!
Ik werk als gastouder (ben gisteren aangenomen toevallig) en verder houd het hierbij even op.. Ik heb zelf altijd in de schoonmaak gezeten!!
Gr,
Manuela

hallo,

Voordat Charlotte geboren werd stond ik voor de klas op een basisschool. Het eerste half jaar van Charlotte ben ik lekker thuis gebleven. Maar dat was uiteindelijk niets voor mij. Ik ben toen 2 dagen gaan werken op een kinderdagverblijf.
Dit ook maar een half jaar, want we gingen verhuizen naar de andere kant van het land.

Hier ben ik nu al weer 1,5 jaar gastouder. In totaal 8 kinderen in de leeftijd van 1,5 tot 8 jaar.
Straks komt daar onze kleine bij en een van de ouders is 2 maanden later dan mij ook zwanger.

Straks als Charlotte naar school gaat(over 1,5 jaar) dan wil ik weer een baan zoeken in het onderwijs. Wat dat gaat worden hangt helemaal af van wat er is. En dit dan max. voor 3 dagen.

gr Linda(23+1) mama van Charlotte

Hi daar!

Ik heb een erg leuke managementfunctie, en momenteel maak ik nog werkweken van 60 uur.
Maar als de kleine er is wil ik 1 dag thuis werken en vier dagen op kantoor. Wel gewoon fulltime dus. Ik geloof wel dat ik een van de weinigen ben...

Ik denk dat dat pittig zal zijn, maar ik vind het belangrijk om te blijven werken en me daarin te kunnen blijven ontwikkelen. Iik heb wat 'ontsnappingsmogelijkheden'   als het te zwaar blijkt te zijn, maar volgens mij gaat het lukken...

Liefz
Liz
24 wkn

Hallo,
ik werk nu 5 dagen in de week als accountmanager, en ga straks 4 dagen in de week werken.
Mn vriend heeft een eigen zaak en gaat ook 4 dagen werken, maar heeft dan twee dagen door de weeks vrij en ik één, één dag gaat de kleine dan naar het kinderdagverblijf, en één dag naar oma, mijn moeder.
Vind dat we het dan prima geregeld hebben, ik zou niet minder willen werken, en ook financieel zal dat niet haalbaar zijn....
groetjes Jacky

Ik ben woningcoördinator in  de verststandelijk beperktenzorg. Op dit moment werk ik 36 uur maar straks wordt dat 28 uur. De opvang was voor ons wel even puzzelen omdat ik onregelmatig werk. Ik kon daardoor niet bij een reguliere opvang terecht omdat die op andere tijden open zijn en ik dan 5 dagen per week zou moeten reserveren voor ons kind terwijl misschien maar 1,5 nodig is.
Gelukkig is er een opvang met een flexibele groep waar onze dochter straks terecht kan. Daar geef ik ruim van tevoren aan wanneer ze wel of niet komt. Op mijn werk zal ik proberen zoveel mogelijk avond- en weekenddiensten te draaien zodat er zoveel mogelijk één van ons thuis is. Paps gaat niet minder werken hoewel hij dat graag had gewild omdat hij meer verdient dan ik en het dus financieel aantrekkelijker is als hij fulltime blijft werken. Hij zal wel regelmatig een dagje vrij nemen of thuis werken zodat hij ook z'n papa-dagen heeft.
Het enige waar we nunog mee puzzelen is hoe we het doen met de auto. Het zal voor ons altijd betekenen dat de één haar brengt en de ander haar haalt. Het meest logisch is om dan door te rijden naar het werk maar dan is de auto er niet als de ander thuis komt. Het lijkt logisch dat ik ga fietsen aangezien mijn werk het dichtste bij is maar hoe vervoer je een baby veilig op de fiets?? Na wat speurwerk op internet is me wel duidelijk geworden dat je als fietser met een baby erg kwetsbaar bent in het verkeer en het eigenlijk nooit veilig is. Tips en ideeën hieromtrent zijn erg welkom.

Liefs,
Marian

Hoi!

Ik werk als Intensive Care verpleegkundige. Op dit moment werk ik 3 dagen in de week en dat blijf ik, als onze frummel zometeen geboren is ook doen.
Bevalt me prima, ben veel vrij en dat is ook wel nodig want mijn mannetje is steward bij de KLM en we werken dus allebei zeer onregelmatig. We hopen dat we het zometeen met 1 dag in de week aan opvang gaan redden en de rest zelf kunnen doen, want onze onregelmatigheid heeft natuurlijk ook een voordeel.............we kunnen een heleboel zelf plannen!

Rimke
21+3 dagen.

Terug
Bovenaan