WERKEN wat doen jullie?

Ik werk als assistent-accountant. Voor Tijs was geboren full-time, sinds hij is geboren werk ik 3 dagen (24 uur). Dit bevalt heel erg goed. Het was onze bedoeling dat mijn man ook 1 dag in de week minder zou gaan werken. Maar omdat hij alleen is met zijn baas, ging dat niet lukken. Hij zou dan meteen 2 dagen minder moeten gaan werken, zodat ze iemand aan konden nemen voor die 2 dagen. Maar dan zou het voor ons financieel wel erg krap worden, dus is hij gewoon 5 dagen blijven werken.

Tijs gaat nu 2 dagen in de week naar mijn schoonouders en 1 dag naar het kinderdagverblijf. Het was de keus van mijn schoonouders om 2 dagen op hem te passen. Wij vonden 1 dag eigenlijk genoeg. Ze vroegen zelf of ze 2 dagen mochten gaan oppassen. Na goed overleg zijn we hiermee akkoord gegaan en het loopt geweldig. Ik ben ook blij dat hij 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf gaat.

Doordat ik veel overuren had staan en veel vakantiedagen ben ik 5 maanden na de geboorte  van Tijs nog thuis geweest. Het was een heerlijke tijd, maar ik was ook weer erg blij dat ik weer kon gaan werken. Tijs heeft het vanaf de eerste dag goed gedaan op het kdv en bij opa en oma, dus dat maakte het ook makkelijk.

Groetjes,
Leeuwtje

hallo
ik ben 26 jaar en ben 25 weken zwanger van de tweede onze eerste is 5,5 jaar.
ik werk op een Tankstation en heb het heel erg naar mijn zin, ik werk nu 3 dagen 24 uur en zou straks graag 2 dagen gaan werken.
ik werk in ploegen, maar nu ik zwanger ben doe ik tijdelijk de delifrance die zit er bij ons ook bij is nu wat fijner overdag.
grappig hoe verschillend iedereen is en denkt over werk.
ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap.
Groetjes

Hi

Ik studeer full-time en ben ook van plan dat te blijven doen, maar dat kan grotendeels
thuis. Ik wil gewoon verder gaan met uitzondering van de maand september. Maar goed, ik zie wel hoe het loopt....

Daarnaast werk ik 16 uur per week als centralist op een antwoordservice, dat is meestal 's avonds, maar dat hoop ik vanuit huis te gaan doen omdat mijn vriend 6 dagen per week moet werken (horeca) en dus niet zo gemakkelijk zijn tijden aan kan passen.

Verder wilen we graag gaan emigreren, een nieuw bedrijf opzetten in het buitenland, who knows :D

xxx

Ik werk nu full-time in mijn eigen zaak. Gelukkig sta ik er daar niet alleen voor, ik werk samen met een goede vriendin. Na mijn verlof ga ik 4 dagen werken, en mijn liefde ook. Die heeft vanaf de geboorte 3 weken vrij en dat gaat over in de 4 daagse werkweek. Na het verlof gaat ons kindje naar de creche voor 2 dagen, en 1 dag naar opa en oma. We zullen zien hoe het gaat, maar mijn werk opgeven kan ik niet. Ik zie zelfs een beetje op tegen die maand verlof voor de geboorte...

Ik werk 4 dagen in het speciaal onderwijs als de kleine geboren wordt ben ik tot januari volledig thuis , daarna ga ik de rest van het schooljaar 3 dagen werken. In het nieuwe schooljaar dan is het al 2009/2010 zal ik weer 4 dagen gaan werken. Mijn oudste zal in januari voor het eerst naar de basisschool gaan en de baby op komst gaat naar een gastouder.

Hallo..
Ik werk momenteel full time als afdelingshoofd in een tuincentrum, wat nu een ontzettende drukte is met dat mooie weer..
Het is veel lopen de hele dag en ik zit meestal maar 1 uurtje dus jullie begrijpen dat ik erg blij ben dat ik vanaf volgende week al naar de 4 dagen werken ga.
Als die kleine er straks is ga ik ook 4 dagen werken.
Mijn man heeft zijn eigen hoveniersbedrijf dus kunnen we alles heel mooi aanpassen.
Vanaf maart gaat die kleine dan naar de kinderopvang voor 2 dagen in de week..

Groetjes,
Renaat

Hoi,
Ik werk 32 uur als personeelsmanager bij een consultingbedrijf. Voor de geboorte van mijn eerste zoontje werkte ik al 32 uur en ben dat dus blijven doen. Na de geboorte van deze kleine pipo wil ik 24 uur gaan werken. Mijn zoontje gaat nu 2 dagen naar de creche, 1 dag bij mijn moeder, 1 dag bij mij en 1 dag bij mijn man (werkt ook 32 uur). Ik wil straks 3 dagen gaan werken zodat mijn moeder niet iedere vrijdag met 2 kids zit en het lijkt me ideaal voor mijn kindertjes als ze in ieder geval 1 dag in de 2 weken een dag met mij alleen hebben. Ik lees altijd dat het belangrijk is voor een kind om zich speciaal te voelen en een activiteit te hebben die ze alleen hebben met hun ouder(s) zonder een broertje/zusje erbij, dus zo wil ik daar vorm aan geven. Nu nog maar 6 weekjes werken! En daarna zien we wel hoe het loopt.
Groetjes, Ruby

Hoi

Ik werk als adviseur voor bedrijven betr. im- en export en dat doe ik 32 uur per week. Ik weet nog niet of ik minder uren wil gaan werken maar mijn baas sta er wel open voor dus dat is prettig om te weten. Mijn man werkt  fulltime ++ maar wil de overuren proberen te beperken;-) Straks heb ik recht op 12 maanden verlof en ik  ben van plan om  die tijd te nemen. Voordat ik zwanger werd  was ik van plan om voor mij zelf te beginnen - nu lijkt het mit toch goed met een werkgever als ik klaar ben met verlof.  Als ik  energie over heb ga ik zeker in de tweede helft iets volwassen doen als  een studie  beginnen op de open universiteit of zoiets - altijd handig. Na de 12 maanden  nemen wij een au pair in huis evt. te combineren met ½ dag  kinderdagverblijf/speelzaal per week.  

Gr. mor  74

Terug
Bovenaan