Werken? Wie heeft er nog meer geen vast contract of wil van baan veranderen?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar ander werk omdat mijn huidige baan niet zo heel erg bevalt. Je weet namelijk maar nooit hoe lang je op een zwangerschap moet wachten. Toch ik weet t het blijft een gok. Aan de andere kant heb ik nu ook een halfjaar contract die dalijk verlengt wordt met een jaar dus zekerheid heb ik voorlopig toch niet.
Tijdens mijn sollicitatie gesprek vroegen ze of ik al aan kinderen toe was ook omdat ik net getrouwd ben enzo. Echt kei verboden om dat zomaar te vragen maar goed ik heb dus gelogen dat krijg je er dus van. Ik ga natuurlijk niet eerlijk zeggen dat ik daar wel mee bezig was/ben. Wie zit ook zo net zoals ik of is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Groetjes

Hoi Femti,

Ik heb ook geen vast contract, maar waar ik nu werk heb ik het wel erg naar mijn zin. Ik hoop na de zomer een vast contract te krijgen.

Ik zit daar af en toe ook wel erg mee, hoor. Je hebt geen zekerheid, he?! Wat nou als ik bijvoorbeeld volgende maand zwanger ben en mijn contract niet wordt verlengd? Aan de andere kant kan het nog wel een jaar duren voordat ik zwanger ben....je weet het nooit, he?! Ik laat me er niet door leiden en heb het vertrouwen dat het allemaal wel goed komt.
Het is gewoon afwachten. Succes met het zoeken naar een baan!

Groetjes, Tessje.

hoi hoi,

Helaas zit ik op dit moment zonder werk, heb ook geen uitkering omdat ik na mijn ontslag nog een maand ander werk heb geprobeerd maar daar in de proeftijd weggegaan ben. Ik ben dus nu hard op zoek maar dat valt niet mee. Ik heb me me aangemeld bij Selektvracht en daar kan ik direct beginnen, niet mijn droombaan maar ik ben weer 2 middagen en een avond van huis en zo komt er toch nog een centje binnen.

Wij hebben dit allemaal natuurlijk wel overdacht maar zijn tot de conclusie gekomen dat het op een salaris moet lukken en dat we er gewoon voor gaan!

Veel succes met werk en zwanger worden natuurlijk.

Groetjes roos

Hoi,

Ik zit met hetzelfde dilemma.

Ik werk in een klein bedrijf, waar we sinds kort een nieuwe baas
hebben. Die man zit me constant op mijn huid, is heel gemeen en
vervelend. Ik wil dus echt graag weg. Mede omdat ik bang ben door de
stress niet zwanger te kunnen worden. Maar voor hetzelfde geld ben ik
net begonnen (of nog niet) en ben ik toch zwanger. We hebben net een
huis gekocht dus zekerheid is ook heel belangrijk. Ik kom er niet uit!
Ik wil ook niet meer wachten met een kindje! Groetjes en sterkte met
het doorhakken van knopen, Noor

Het forum werkt weer niet helemaal lekker

Ik ben momenteel ook op zoek naar ander werk. Per 1 mei moet ik hier stoppen en wat anders hebben. Heb er wel aan zitten denken om dan mijn plannen maar uit te stellen, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Heb het er ook met mijn vriend over gehad en we hebben besloten om maar gewoon door te gaan en te kijken hoe het gaat lopen.

Er zijn vast nog wel bedrijven die niet bang zijn voor zwangere vrouwen

Hoi!

Ik zit met het zelfde dilemma! Ik heb wel een vast contract kunnen regelen!
Vorig jaar met solliciteren is het aan mij ook gevraagd of ik binnen 1 a 2 jaar kids wilde!
natuurlijk in alle toonaarde ontkent! terwijl toen ook al wel wilde maar het financieel gewoon niet haalbaar was! nu wel dus. en we zijn er voor bezig!... maar eigenlijk wil ik ook een andere baan.. heb veel stress van het werk.. laat ik daar maar verder niet over uitwijden lang verhaal.
maar ik heb besloten het toch maar trachten vol te houden! en Hopen dat het snel raak is!
we zien wel!

Liefs Jazzie

dames, een dergelijke vraag hoef je helemaal niet te beantwoorden.

Je zou zelf kunnen vragen of een dergelijk vraag ook aan de mannelijke sollicitanten/collega's  wordt gevraagd en dat die vraag dus niet relevant is.

Miep

hallo wat een bekend probleem!
ik ben ook in mijn proeftijd weggegaan, en nu dus op zoek naar iets anders, maar mijn vriend en ik willen zo graag een kleintje,
we weten dat ik 1 of 2 dagen moet blijven werken om te kunnen rondkomen, en daarom zijn we nog niet met de pil gestopt, ik weet dat ik niet helemaal in het juiste forum zit, maar goed.
nu wil ik heel graag stoppen om zwanger te worden, maar mijn vriend heeft liever dat ik wacht tot ik ergens aan het werk ben.
maar ik heb nu dus ook geen ww.
ik hoop dat ik binnenkort toch ergens wordt aangenomen, want ik wil zo graag beginnen.
we hebben het namelijk al een keer eerder een half jaar uitgesteld, maar ik wil niet meer wachten!!!
reacties???

Terug
Bovenaan