Werken? Wie heeft er nog meer geen vast contract of wil van baan veranderen?

Hallo,

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb namelijk echt een rot baas. Tijdens mijn soll gesprek was ie best wel tof maar nu zit hij alleen maar te zeiken over dat we alles moet optimaliseren of ook wel met andere woorden hoe laat je iemand 60 uur werk in 32 uur doen. F*cking eikel, zo dat lucht op zeg! Ik heb gisten een hele mooie vacature gezien bij een kinderdagverblijf (administratie) ik heb mooi een brief geschreven kijk bij zo'n verblijf zouden ze moeten weten wat het is om kinderen te moeten onderhouden en verzorgen hihi. Jullie ook allemaal heel veel succes toegewenst en bedankt voor al jullie reacties.
Groetjes Femti

tja ik weet precies hoe je je voelt.
het verschil is alleen: ik zit nu thuis helaas!
maar pas op met je baan opzeggen want ik heb nu al tig sollicitaties gehad, maar dat valt altijd tegen.
ik hoop dan ook dat er snel iets uitkomt want ik wil beginnen!!

jij heel veel succes met het vinden van een andere baan.
tip
kijk eens op werk.nl daar staat altijd heel veel!
groetjes

Hoi!

Ik heb een beetje hetzelfde, mijn contract loopt nog tot 1 januari en in principe zal het dan verlengd worden naar onbepaalde tijd. Aan mij is het niet gevraagd toen ik in dienst kwam, maar als je een moeder aanneemt met een kindje van 1,5 kun je zelf ook wel 1 en 1 is 2 maken, toch?

Ik heb besloten me er niet door te laten leiden. Als je voordat je zwangerschapsverlof ingaat nog werk had, krijg je gewoon een verlofuitkering van het UWV, daarnaast heb je gewoon recht op WW als je contract niet wordt verlengd vanwege een zwangerschap. Nu heb ik gelukkig ook een baan waar veel werk in is, dus ik maak me ook niet zo druk of ik nog wel aan het werk kom na mijn verlof.

Maar het is wel een enorm  dilemma ja. Maar ja, ik had toen zoiets: als ik moet wachten tot m'n contract verlengd is, is mijn zoontje al 2,5, voordat je dan eens zwanger bent en het kindje geboren is, is hij al haast 4. Dit vond ik gewoon te ver uit elkaar. Dus de gok maar genomen.

Succes!

Groetjes
Sylvia

ja ik vind dat je groot gelijk hebt,
het is heel erg leuk als de leeftijd van je kindjes zo dicht bij elkaar licht.
en wat je zegt. voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar of zo voordat je zwanger bent dus....

go for it

Schandalig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ronduit grof om die vraag te stellen met een sollicitatie. Vragen ze dat ook aan mannen?! Walgelijk, van zoiets word ik echt pissig. Moesten ze mij niet flikken. Ik zou het zeggen dat ze dat niet kunnen vragen en dat het niks met de vacature van doen heeft. Verschrikkelijk, zeg. 2006 !!!

Na een hoop getwijfel heb ik vandaag toch maar een sollicitatiebrief de deur uit gedaan. Ik geloof maar een beetje in het lot!  Ons eventuele toekomstige  kindje heeft ook niets aan een moeder die doodongelukkig is op haar werk. Het is trouwens inderdaad verboden om te vragen naar de kinderwens tijdens een sollicitatiegesprek, maar het gebeurt wel vaak, ik heb het zelf ook al meerdere malen meegemaakt. Weet iemand trouwens hoe het volgende zit: stel je hebt een vast contract, je zegt je baan op en begint ergens anders, waar je na een aantal maanden wordt ontslagen (bijv omdat je zwanger bent). Heb je dan wel recht op WW? Iedereen succes verder die met hetzelfde issue zit!

Hallo Femti,

Ik ben zelfs in 2004  door mijn werkgever betaald om te gaan, omdat ik zwanger was. Notabene door een vrouwelijk werkgeefster die vond dat als mijn kind geboren was ik geen ouderschaps verlof mocht opnemen. Halllooo staat in de wet dat je daar recht op hebt. Maar zij vondt dat vrouwen in een leidinggevende functie gewoon weer volledig moeten komen werken na de 3mnd verlof. Dus hoezo 2004 en emantiepatie. De rechtbank besloot daarom ook een leuk bedrag uit te keren en ik ben een eigen bedrijfje begonnen dat god is te kombineren met het moeder zijn!!!

Succes met je zoektocht

nathalie

Hoi hoi,

ik zit nu op dit moment ook zonder vast contract, ik heb wel een nul uren contr maar daar schiet ik niet echt veel mee op, ik heb vorige week een soli gesprek gehad en zij vroeg ook aan mij of ik al aan kinderen  dacht  omdat we in juni gaan trouwen, ik heb ook nee gezegt omdat ik anders wel kan fluiten naar mijn contr, en indd je weet niet hoelang het duurd voordat je zwanger bent, ik hoop voor jou dat je gauw een andere baan hebt..

groetjes maris..

Terug
Bovenaan