Werken wordt steeds zwaarder...

Naast mijn werk heb ik eigenlijk nergens meer energie voor. Veel last van harde buiken (schijnt normaal te zijn bij 'n 3e) en mijn bekken moet ik ook ontzien, dus thuis veel rusten. Als ik heel eerlijk ben, zie ik er tegenop om dit vol te blijven houden. Ik sta 4 dagen voor de klas en merk ook dat de rek er richting ll soms uit is..zeker op vrijdag :p..
Herkennen jullie dit? Hoe vergaat het jullie in je werk?
Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren...

x Taraneh

Ik herken dit helemaal. Ik werk ook fulltime in het onderwijs, maar ik houd het ook niet goed meer vol.
Ik ga daarom deze week toch een gesprek aan met mijn baas, om te kijken of iemand een gedeelte van mijn baan op zich kan nemen. Zal hij niet blij mee zijn, want voor mijn vak zijn nauwelijks vervangers te vinden.
sinds ik 12 weken ben staat er al een vacature open en er is nog geen enkele reactie. Maar goed ik en de twins zijn even belangrijker dan dat werk.
Is dat voor jou niet ook mogelijk?

x Marye (20 w 4d )

Nee ik heb hier gelukkig totaal geen last van.

Ik vind het heeerlijk om te werken, en heb na de tijd nog genoeg energie om andere dingen te doen.
Naast mijn fulltime baan help ik mijn vriend nog iedere dag met het melken van ons vee om 6 uur 's ochtends.
Maar dat zal allemaal vast niet eeuwig zo blijven.
Deze week is mijn oma plotseling overleden wat nogal wat verdriet en spanning bij mij brengt, maar tot op heden nog geen harde buiken gehad. Daar waren mijn ouders nogal bang voor.
Ik mag dus qua zwangerschap absoluut niet klagen!

Ik werk als alphahulp. Ik doe dus de huishouding bij oudere mensen. Ook ik akn merken dat het werk toch wel al zwaar begint te worden. Ik heb 2 klanten waar ik kom. Bij de 1 is het minder zwaar als bij de ander, maar dat komt ook, omdat die ene klant er wat meer rekening mee houdt dat ik zwanger ben. Ik krijg dan ook extra veel last van me rug( wat ik al aan de vorige zwangerschap heb over gehouden) en ook soms al wat harde buiken, omdat ik ook last van me bekken heb.
Ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden, maar ja als het niet meer gaat, dan houdt het gewoon op. ant ik heb thuis ook nog de huishouding te doen en voor me zoontje( wordt in jan 2) te zorgen.

Liefs marielle( 19+5w)

Hallo,

Ook ik sta voor de klas (groep 1) en ook mij valt het tegen......vooral omdat ik bij de kleuters fysiek veel moet doen (veters strikken, stoelen op en van de tafels, bukken om de kids te helpen, jassen dichtritsen, 2x in de week gym dus 28 kids aan en uitkleden, enz, enz, enz).
Ik krijg nu 2 dagen in de week een 3ejaars stagiaire. Zij moet voor haar stage hele dagdelen draaien, dus dat gaat mij zeker ontzien. De andere 3 dagen zal ik mezelf moeten redden. Als er dingen zijn die me niet lukken, vraag ik hulp aan collega's. Donderdags om 12 uur ben ik standaard helemaal op...ik kan de klok er op gelijk zetten, haha! Ik probeer dus zoveel mogelijk energievretende dingen voor die tijd te plannen. En dan is het de tijd uitzingen.....nog 2 uurtjes en 1 dag, haha!
Ik zet inderdaad ook grote vraagtekens bij de vraag of ik het tot mijn verlof ga volhouden, maar ik ga er zeker voor!
Succes en ik hoop dat er voor jullie ook een oplossing komt op welke manier dan ook!!!

Liefssss

Hoi,

hier een mama van het aprilforum die geregeld meeleest op het maartforum en ook graag even wil reageren. Het is zo herkenbaar... Ook ik werk in het onderwijs, zmlk, kids met een verstandelijke beperking.
Ik heb het bij onze Tijn (die in januari geboren werd) volgehouden tot de 36 weken. Wilde dit ook wel heel graag omdat ik als ik eerder zou stoppen mee zou moeten op kamp en dat zag ik niet zitten met zo'n kleintje. Vooral de laatste weken waren erg zwaar. Had veel last van mijn bekken en inderdaad veters strikken en dergelijke werden bijna onmogelijk. De kids werden wel erg zelfstandig en behulpzaam naar elkaar toe die laatste weken. Verschil in mijn werk is dat ik meestal samen met een assistente de groep draai en de kids dus makkelijk naar haar door kan sturen. Vraag me af of dat op een basisschool ook niet mogelijk is: ouders of kids uit hogere groepen vragen om hulp op momenten dat het voor jou te zwaar wordt. Wij maken hier ook geregeld gebruik van (in onze situatie van kids met een hoger niveau) en het is een win-win situatie.
Maar goed. Ik merk dat ik nu al meer last begin te krijgen, en ik ben pas 18 weken... Onze Tijn is nu 9 maanden en heeft natuurlijk nog veel verzorging nodig en moet veel getild worden. Dat merk ik wel ja... Ach, zie wel hoe lang we het redden, werk wel maar 2 of 3 dagen per week, dat scheelt. Hoop nu echter ook weer tot de 36 weken vol te kunnen houden, weer datzelfde kamp, hi hi

groetjes Natasja

Ik werk niet in het onderwijs maar fulltime op kantoor en ook ik ben regelmatig uitgeput hoor!
komt met name door allerlei stress op en rond het werk. dit heeft tot nu toe ook aardig de boventoon gevoerd boven het genieten van de zwangerschap. heb afgelopen maandag na de 20 weken echo besloten dat dit eens omgedraaid moet zijn !!!
liefs, Marij

ik heb het ook!!

ik ben kraamverzorgende en ben dus altijd oproepbaar op de raarste tijden nu heb ik deze week 3 keer een bevalling gehad 2 keer snachts 1 keer sochtends en ben nu echt gaar....

ik werk ook al met leerlingen omdat ik gewoon de bedden niet kan verschonen en kan tillen vanwege mn navelbreuk...

ik probeer het zolang mogelijk vol te houden maar ik werk dan wel : ideaal" avonden en weekenden alleen!! plus overdag moet ik ook op en neer naar school enzo voor mn zoontje van 5.. en dat is ook best pittig merk ik wel haha maar goed 9 van de 10 keer vergeet ik dat ik zwanger ben heel slecht maar heb wel een buikje maar mensen zien het niet in mn uniform

Terug
Bovenaan