Werken

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af hoeveel uur jullie werken en hoe jullie dat na de bevalling gaan doen? Zelf werk ik momenteel 20 uur waarvan 4 uur per week thuis. Ga wel proberen om dat vol te houden na de bevalling, maar met 2 kids lijkt me dat best zwaar. Ook omdat m'n man ver weg werkt en ik ze dus altijd moet brengen en halen naar de opvang.

Groetjes,
Jo

Hoi Jo,

Ik werk 24 uur.. 4 dagen in de week en dan 6 uur op een dag. Ik ben elke woensdag vrij. Ik zou wel graag minder willen werken, maar momenteel lukt dat nog niet echt. Misschien wel als ik weer ga beginnen na mijn verlof.

Bibi

hello, ik werk momenteel 24 uur (3x8) en het bevalt prima. goed te combineren thuis en mijn dochter gaat 2 dagen naar de creche en mijn man is ook een dag thuis. Als straks de tweede er is gaan we waarschijnlijk gewoon zo door.

Groeten, Ans

Hoi, ik ben na de geboorte van mijn zoontje 3 dagen gaan werken (24 uur). Door mijn reistijd en het bedrijf waar ik werk zijn het wel hele lange dagen (ik vertrek 7.15 en ben 18.30 pas thuis). Na de geboorte van de 2de blijf ik dit doen. Mijn moeder past 1 dag in de week op bij ons thuis en de andere 2 dagen gaat hij naar mijn schoonouders. Als mijn zoontje 2 is ga ik hem op die 2 dagen naar de creche doen, zodat hij lekker met andere kindjes kan spelen en mijn schoonouders iets worden ontlast, zeker straks met een 2de. Gelukkig wonen mijn ouders en schoonouders heel dichtbij. Hoe lossen jullie de opvang op? Iemand al ervaring met de creche?

Liefs, Linda

Mijn zoontje van 3 gaat 4 dagen in de week naar het KDV en dat bevalt hartstikke goed.
Ik ben elke woensdag vrij en dan is Justin (mijn zoontje) ook thuis. Zo doe ik het straks ook met de 2e.

Bibi

Ik werk 28 uur in de week de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen. IK werk in de gezondheidszorg dus onregelmatige diensten. Mijn dochter Simone gaat 9 dagen (flexibel) in de maand naar de creche, als ik avonddienst heb komt mn moeder 's middags oppassen en als ik in het weekend moet werken dan is mn man thuis. Dit gaat goed, en dit blijf ik ws doen tot Simone 4 is en dan ga ik 24uur werken. Simone vind de creche erg leuk.

hallo,
ik werk nu 24uur(2,5dag) in de kinderopvang en mss dat ik dadelijk 2dagen wil gaan werken. Mss eerst door het opnemen van ouderschapsverlof.
Mijn zoontje gaat 2dg naar t kdv en 1dag om de week naar de oma's. De middag dat ik vrij ben help ik mn vriend met de administratie van zn eigen bedrijf.
We kijken dadelijk wel hoe het loopt!

gr. Saskia.

Mijn ervaringen met het kdv zijn dus goed!

Leuk om te kijken hoe jullie het allemaal geregeld hebben met werk!

M'n oudste gaat nu 1x per week naar het kdv en 1 keer per week naar een oppas. Straks wil ik 2 keer in de week kdv en dan is mijn man 1x in de 2 weken thuis. De oppas zag 2 kids niet zitten. Wat ik me ook wel weer kan voorstellen want ze heeft er ook nog een aantal van zichzelf.

Heb erg goede ervaringen met het kdv. M'n zoontje heeft het erg naar zijn zin, wil aan het einde van de dag niet mee naar huis. Ze organiseren leuke dingen en hoe klein hij ook is (1,5) er wordt al volop met hem geknutseld. Ik denk alleen dat ik hem dan straks niet ga op geven voor de peuterspeelzaal. Want dan zou er nog 2 dagdelen extra bij komen dat hij weg is en dat vind ik te veel.

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan