Werken

Hoi!
Ik werk nu bijna 0,9 FTE op 4 dagen. Het zijn soms wel lang dagen, zeker met twee kinderen. Mijn partner werkt ook 4 dagen. Op zich bevalt het prima zo en zijn we evenveel bezig met huishouden en zorgen en werken. Het voelt goed. Ik moet wel zeggen dat we al die tijd al een superfijn kinderdagverblijf hebben, dat scheelt enorm. Ik maak me nooit zorgen of de jongens het wel goed hebben daar. De oudste gaat sinds een paar maanden naar school en dat gaat gelukkig ook goed. Als alles goed blijft gaan en we mogen nummer 3 verwelkomen, dan neem ik eerst extra ouderschapsverlof op en werk ik het eerste jaar maar drie dagen. Daarna wil ik wel weer terug naar  4 dagen werken.  

Ga nu weer vliegen, de oudste naar school brengen, vandaag met de slee! Het is toch te glad om te fietsen!

Ik ben fulltime gastouder en werk thuis. Nu ik zwanger ben, schakel ik voor 3 dgn per week, 2 uurtjes per dag een extra gastouder in, zodat ik op die dagen even kan rusten. Aan het eind van de zwangerschap ga ik een fulltime gastouder inhuren voor Daniel, die bij mij thuis komt en mij kan helpen met de andere kids. Ik kan natuurlijk ook gewoon iemand inhuren om mij te helpen, maar dat kost veel geld. Als ik een gastouder voor Daniel inschakel krijg ik kinderopvangtoeslag, vandaar.....Het is de bedoeling dat ik tot in elk geval 6 maanden na de bevalling deze gastouder aanhoudt, zodat ik bijv. boven kan gaan voeden en er toch toezicht is op de andere kids.

Groetjes, Yvette

Ik werk 32 uur per week (4 x8) en blijf dat waarschijnlijk doen.
Maar ik heb straks de mogelijkheid om 1 dag thuis te werken.
Dan wil ik ons kleine hummel 1 dag naar mijn ouders, 1 dag naar mijn schoonouders en 1 dag naar de creche doen. Alles ligt op de route naar m'n werk.  

Erg interessant om te lezen hoe jullie dan combineren.

Liefs,
mammalein

Hoi allemaal,

Ik ben toen ik de eerste kreeg 24 uur gaan werken met ouderschapsverlof.
De bedoeling is dat als de tweede komt ook 24 uren door te blijven werken.
Wij hebben onze kleine 2 dagen op het kdv zitten, dat bevalt prima. Mijn man heeft ook een pappa dag.
Ik denk dat we onze tweede, als alles goed gaat, ook naar het kdv doen.

groetjes,
Gypsey

Terug
Bovenaan