Werken

Ik moet er eigenlijk nog niet aan denken, maar ik doe het toch steeds vaker... weer aan het werk.

Wanneer moeten jullie weer beginnen en voor hoeveel dagen/uren gaan jullie werken?
Welke opvang hebben jullie?

Ik moet officieel 18 februari weer beginnen, maar dan is carnavalsvakantie. Dus 27 februari zal mijn eerste dag zijn. Ik werk normaal 4 dagen, maar ga nu dankzij ouderschapsverlof een jaar lang 3 dagen werken. Na dat jaar kijk ik wel weer verder.
De oudste gaat 2 dagen naar het kdv en de vrijdag past de ene week mijn moeder en de andere week mijn schoonmoeder op. Silke gaat één dag naar het kdv en de tweede dag naar mijn schoonmoeder. De vrijdag is uiteraard hetzelfde als bij Thijmen.
 
Ik moet 18 januari alweer beginnen... Enerzijds wel weer lekker, maar k zie er ook best tegenop, vooral de late diensten, eerst tot 15 u met m'n kindjes en dan nog werken tot 23 u. Meestal heb ik dan 2 late diensten, of laat-vroeg. Vond dat met m'n zoontje alleen al best pittig, dus dat zal het nu met 2 ook zijn...

Mijn kids gaan naar een gastouder, waar nog meer kinderen komen, bevalt erg goed! Morgen gaat Lotte voor t eerst te wennen...

Ik werk 24 upw, onregelmatig, in de zorg...
 
Ik moet 26 januari weer beginnen. Ik werkte altijd fulltime en ga nu 3 dagen per week werken. Het spookt mij ook al een tijdje door mijn hoofd. Ik de workaholic zie er best tegenop.
De oma's komen op Milan passen, gewoon lekker bij ons thuis. Op maandag mijn mams, op dinsdag pedro zijn moeder(stiefmam) en op donderdag zijn moeder (daar zie ik wel tegenop, maar kdv is alternatief)
Ik sta trouwens voor de klas, groep 8.

Lijkt me heftig Mickey, onregelmatige uren in de zorg. Chade wat voor werk doe jij?

Zijn er ook papa's met een papa dag?
 
Moet 6 februari weer beginnen. Zie ik ook een beetje tegenop. Ga drie dagen werken ma - di - do. Hebben een hele lieve oppas aan huis en 1x in de twee weken mijn moeder. De oppas komt vandaag proefdraaien. Oftewel lekker een bakkie drinken en ik leg uit hoe alles werkt en hoe ik dingetjes doe met Saartje.

Met die nachtvoedingen ben ik wel benieuwd hoe ik voor de klas (hbo) sta. Hoop dat ik geen onzin ga uitkramen haha. Ben bijna geneigd om te vragen me het eerste uur niet in te roosteren ;-)

Wel een vraagje; ik zou ook twee dagen kunnen gaan werken het eerste half jaar, omdat ik nog betaald verlof heb (contract 4 dagen, 1 dag onbetaald verlof, 1 dag betaald). OF contract 4 dagen 1 dag betaald verlof. Zelf vind ik dat je in 2 dagen nooit heel veel kunt doen op je werk en dat je er een beetje voor spek en bonen bij bent. 3 dagen is miniumum in mijn ogen. Ik wil dus eigenlijk drie dagen gaan werken. Maar, een dag extra met Saar is natuurlijk wel veel waard... Wat zouden jullie doen?

xx
 
Och dames, ik kan me er wat iets maar niet heel veel bij voorstellen.
Ik ben zelf sinds sept 2005 arbeidsongeschikt verklaard (psychische problematiek) en heb het het afgelopen jaar meer gezien als een geluk bij een ongeluk i.v.m. de zwangerschappen, miskraam, ziekenhuisopnames en vroeggeboorte. Werken zit er voor mij (voorlopig in ieder geval) dus nog niet in. Ik moet wel mijn dagen gaan plannen, want 5 dagen per week alleen maar ik en Gabriël, das fijn hoor, maar misschien wordt ik daar op den duur wel een beetje dol van ;-) Gelukkig heb ik lieve familie in de buurt en een groot park op 5 minuten loopafstand (uiteraard voor als het mooier weer is ;-))

Het lijkt me heel lastig de kleine af te geven of thuis te laten met een ander en zelf te gaan werken, maar heb wel begrepen van veel mensen dat het ook juist een verademing kan zijn. Gabriël heeft tot nu toe 1 keer gelogeerd bij mijn tante om de hoek ivm oververmoeidheid van mij en mijn vriend en dat vond ik al vreselijk ;-)

Ik heb overigens vele jaren (zo'n 8-9 jaar) opgepast (voornamelijk in bekendekring en bij collega's van mijn moeder). Dit deed ik altijd bij mensen thuis en heb het altijd heerlijk gevonden. Ik vond het daarbij ook fijn om naast een goede band met de kinderen ook een goede band met de ouders te krijgen. Vaak at ik met het gezin mee na het oppassen (vaak kookte ik dan dus ook voor ze) of kwam ik wat eerder om te kletsen bij een kopje thee.
Uiteraard heeft een kdv weer andere voordelen als de interactie van de kinderen onderling en natuurlijk vergoedingen (of is dat er niet meer?).

Maar goed, succes met het opstarten naar weer werken toe :)

Veel liefs,
Marieke
 
Ik zou op 23 januari weer moeten starten, maar in plaats daarvan lever ik op 21 januari mijn spulletjes in op kantoor.

Al voor ik zwanger raakte van Lise had ik het al niet meer zo naar mijn zin bij mijn werkgever en was ik van plan om uit te kijken naar iets anders. Toen ik zwanger bleek, hebben we al gauw besloten dat ik na mijn verlof niet meer terug zou komen. Alles ligt dus open...

Twee weken geleden werd ik gebeld door het kdv dat ze drie dagen plek voor me hadden (ma-di-do). Ik was zo blij met dat plekje, dat ik er haast acuut een nieuwe baan voor zou gaan zoeken! Uiteindelijk heb ik teruggebeld en de startdatum naar augustus laten verplaatsen. Ik wil zelf tegen die tijd, denk ik, ook weer graag aan de slag en ik wil ook graag dat Lise in contact komt met andere kindjes. Tot die tijd ga ik met volle teugen genieten van deze kans. Hoewel ik soms gek word van de echo hier in huis, realiseer ik me ook dat ik een bofkont ben.

Suus, ik zou je niet kunnen vertellen wat je moet doen. Het belangrijkste voor Saar is dat jij doet waar je gelukkig van wordt. Als jij denkt dat je je beter voelt als een investering van 3 dagen doet op je werk, dan zou ik dat vooral doen. Ik deel jouw gevoel dat er een minimale investeringstijd is wanneer je werkt. Zelf heb ik voor en tijdens mijn zwangerschap 20 uur gewerkt en ik kan alleen maar concluderen dat dat te weinig was om serieus een verschil te kunnen maken en tevreden te kunnen zijn. Anderzijds... als je deze tijd bij Saartje kan zijn en je daar gelukkiger van wordt... Voor alles valt iets te zeggen... Volg je gevoel.
 
Ja voor alles wat te zeggen idd... Denk dat het drie dagen wordt. Oppas Jenny is vandaag geweest en die vond het al niet zo leuk dat mijn moeder twee dagen van de maand komt ;-) Dus ik denk dat we haar kwijt zijn als ik zeg dat het nog minder wordt. Ben wel heel blij met Jenny - ze is zoooo lief voor Saar (en ze wil ook koken en strijken mooi mooi mooi!).
 
@Banka
Ik sta ook voor de klas, maar dan middelbaar onderwijs. Ik geef aardrijkskunde en geschiedenis.

@Suzanne009
Persoonlijk zou ik twee dagen ook weinig vinden. Maar 4 dagen met een kindje is pittig. Ik weet ook nog niet of ik na dit jaar weer terug ga naar 4 dagen, nu ik twee kids heb.
Ik heb het geluk dat mijn dochter al 3 weken doorslaapt. Bij de oudste heeft het 11 maanden geduurd eer hij doorsliep. Ik was kapot, maar het lukte toch wel om normaal les te geven. Juist het correctiewerk hakte er erg in,.
 
Terug
Bovenaan