Werkende mama's, hoe hebben jullie het geregeld?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Binnenkort word ik hopelijk een werkende mama. Mama ben ik al, maar ik werk nog niet. Dat zit zo. Ik ben na mijn bevalling uit dienst gegaan bij mijn werkgever (ik werkte 4 dagen) en heb de afgelopen zeven maanden fulltime 'gemoederd'. Ik had met mezelf (en mijn man) afgesproken, dat ik zou gaan solliciteren als ik weer werkkriebels zou krijgen. En hoewel ik de afgelopen maanden dacht dat die nooooooit meer zouden komen, is het toch gebeurd. Dat wordt dus solliciteren!

Ik heb er zin in, maar vind het ook eng. Kan ik het wel allemaal combineren? Zal het met Norah wel goed gaan? Wordt het niet teveel rennen en vliegen? Hebben mijn man en ik dan nog wel tijd voor elkaar? Kan ik Norah zo lang missen? Ik ben dus  heel benieuwd of jullie werken en zo ja, hoe jullie het allemaal hebben geregeld met opvang enzo. En vooral: hoe het jullie bevalt. Alle tips en geruststellende woorden zijn welkom!

Ik zal nog uitleggen hoe wij het willen gaan regelen. Ik wil drie dagen gaan werken en mijn man vier. Dus allebei 1 dag minder dan voorheen. Norah gaat dan twee dagen naar het kinderdagverblijf. Ze komt daar al sinds ze vier maanden is twee ochtenden in de week, omdat we niet precies wisten wanneer ik weer zou gaan werken en we niet het risico wilden lopen dat ze dan net in een eenkennige fase zou zitten. Achteraf blijkt dat dus aardig te kloppen, als het met solliciteren een beetje wil lukken...

Groetjes,
Jamie

Hey hoi,

Ik was heel blij dat ik weer kon gaan werken . Niet dat ik het niet lekker vind om thuis te zijn met en voor mijn menke, want dat vind ik echt geweldig.
Ik merkte wel dat ik mijn collega's,maar vooral ff iets anders aan mijn kop dan alleen maar mama zijn, heel erg begon te missen.

Voordat ik zwanger was hadden we al met mijn ouders geregeld dat een kleine bij hun terecht kon. Ik begin nl om 6 uur 's morgens en mijn vriend ook vaak rond die tijd maar dat varieërd een beetje. Dan is er nog geen opvang open  en als dat niet met mijn ouders geregeld kon worden moest 1 van ons ander werk zoeken.

Jordy gaat nu op di en do naar opa en oma, we leggen hem 's morgens in zijn bedje en dan slaapt hij weer lekker verder. Rond 15 uur ben ik klaar en ga ik hem halen. Dan is hij ook wakker voor zijn fles dus dat komt goed uit.
Verder werk ik ook nog de vrijdagnacht ( Van 24uur tot 8 uur zaterdag morgen), dan is mijn vriend thuis.

Ik werk nu rond de 24 uurtjes en daar kan ik alles wel met combineren. Mijn vriend werkt 5 tot 6 dagen in de week en daarbuiten zijn we aan het verbouwen dus al het huishoudelijke werk  komt op mij neer .
Voor ons werkt dit heel goed, moet wel zeggen dat Jordy heel makkelijk is dat kan natuurlijk ook wel een heel verschil maken.

Succes met solliciteren!
Groetjes Wendy

Hoi Jamie,

Man man werkt 4 dagen en ik 3. Mijn man heeft ca. 60 min reistijd en ik ca. 70 min. Nynke gaat 2 dagen naar het kdv, we kunnen haar vanaf 7.30 uur brengen en tot 18.00 uur ophalen. Wij hebben de afspraak dat ik haar de ene dag haal en de andere dag breng en voor mijn man geldt hetzelfde. Voor ons werkt dit prima, zo hebben we allebei een dag dat we 's ochtend wat later beginnen en 's middags iets eerder ophouden. Op mijn werk heb ik geregeld dat ik 1 dag van 8 uur maak en 2 van 7, dit zorgt voor mij voor veel rust. Ik begin de ene dag om 9.30 en de andere dag werk ik tot 16.00 uur.
Nou moet ik wel zeggen dat Nynke erg makkelijk is het heel erg naar haar zin heeft op het kdv, dat scheelt veel!

Succes met solliciteren en daarna met de organisatie!

Groeten,
Karin

Hoi Jamie,

Ja het is wat he. Ik ben ook een half jaar thuis geweest en dat vond ik ook heerlijk. Bij mij kwam het net zo uit dat mijn zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof aan de grote vakantie uitkwamen. Dus toen had ik nog 6 weekjes extra vrij. Heerlijk vond ik dat.
Maar ik moet zeggen   dat het werken me ook heel goed bevalt. De eerste week was wat minder, hahah even wennen he. Maar ik vind het heerlijk dat ik ook weer iets voor mezelf heb. Andere mensen om me heen zie en vooral ook eens andere gesprekstof dan alleen maar baby's.
Ik vind het heerlijk om op mijn werk te zijn, maar ik vind het ook heerlijk om weer naar huis te gaan en ons meisje te kunnen knuffelen.
Onze meid gaat op maandag naar mijn schoonouders en op dinsdag en de woensdagmorgen naar mijn ouders. Ze vindt het heerlijk en de opa's en oma's ook. Het is even plannen hoe het halen en brengen gaat, maar na een paar keer heb je dan goed in de vingers. Wij zorgen dat de avond van te voren al zoveel mogelijk klaar is. Mijn man zet dan 's morgens alles in de auto terwijl ik de fles nog geef en dan gaan we op pad.

Veel succes met het vinden van een baan.

Groetjes Anne

hoihoi, voor mij wordt het ook weer wennen hoor, ik ga na 4 jaar weer aan de arbeid buitenshuis.
Ik heb het zo geregeld dat ik 3 dagen werk van 8.30 tot 14.30.
Mijn oudste blijft dan tussen de middag over op school en ik haal hem zelf 'smiddags weer op. mijn jongste gaat 3 dagen naar de dagopvang. Ik zal zelf de jongste wegbrengen en mijn man de oudste.

Ik kan helaas geen gebruik maken van oma's, bij eentje ga ik werken, en de andere 2 werken ook nog.

Maar ik ben al blij met deze werktijden, en het zal zeker voor ons allemaal wennen zijn. ik heb er wel ontzettend veel zin in, ook ga ik deze maand nog met een 4-jarige  opleiding beginnen en deze zal ik hoofdzakelijk in de avonduren moeten gaan doen, maar ook hier heb ik ontzettend veel zin in, even weer wat anders en niet alleen maar moeder zijn.

liefs linda

Hoi,

Ik werk ook drie dagen en mijn man vier, dus onze dochter gaat 2 dagen naar kinderdagverblijf. Ze zit daar in de verlengde opvang, op woensdag is dat van 7:00u tot 18:30 en op vrijdag van 7:00u tot 17:45u (dan hebben ze geen late opvang).

Ik ben bijna gelijk na mijn verlof gaan werken (twee weken vakantie eraan geplakt). En hoewel ik het wel fijn vind om te werken, had het van mij wel langer mogen duren. Ik heb een klein beetje moeite met het feit dat ze op woensdag de eerste is die gebracht word en de laatste die gehaald wordt, maar dat is niet anders want we werken gewoon te ver van waar we wonen, en we vinden de plek waar we wonen erg belangrijk. ( het werk is ook niet dichterbij, dat krijg je als je heel specifiek werk doet)

Het regelen valt me alles mee, 's avond het meeste al klaar zetten, 's morgens naar een voeding geven, en dan met z'n allen of de kleine alleen met papa naar het KDV. 's middags haal ik haar altijd op, want mijn man werkt nog iets verder en 4 x 9u.
Ik werk op de dag dat mijn man thuis is langer en op de andere dagen korter, zodat ik haar op kan halen.

Ze heeft het prima naar haar zin op het KDV (voor zover je dat kan beoordelen bij een baby van 4 maanden). Ze lacht er veel en brabbelt gezellig met de juffen en ze slaapt en eet er goed.

Succes met solliciteren en genieten van de kleine!

groetjes, Irmgard

Hoi,

Ik werkte voordat Daantje kwam fulltime, mijn man ook, allebei wel in onze woonplaats dus dat geeft geen reistijd gelukkig.

Ik werk nu 3 dagen, mijn man is altijd vrij op zondag en maandag, dus maandag is papa-dag, dinsdag past mijn schoonmoeder op, donderdag mijn eigen moeder.

Het was natuurlijk even afwachten hoe het zou gaan lopen, maar gelukkig gaat het supergoed, Daantje herkent opa en oma al echt en heeft er geen moeite mee als wij gewoon gaan werken. Wij zijn zelf erg blij met deze oplossing, omdat we niet zo'n fijn gevoel hadden bij een kdv. Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk en als onze ouders niet in onze eigen woonplaats woonden waren we daar misschien ook wel op aangewezen geweest. Ik vind de combi van 3 dagen werken en 4 dagen thuis ook lekker in balans, dus kortom hier een happy werkende moeder!

Liefs Femke, mama van Daantje (net 7 maanden)

Ik werk 2 dagen en een avondje van 18 tot 23.
Op dinsdag passen mijn ouders op, die komen heel luxe al om 8 uur zodat ik naa rmijn werk kan en ze brengen mijn oudste dochter naar school.
Op woensdag past mijn man op, en op vrijdag werk ik 's avonds dus heb ik geen oppas nodig omdat manlief dan thuis is. En omdat ze kids dan toch al bijna naar bed gaan hoef ik ze niet zo erg te missen.

Toen ik net weer aan het werk was miste ik ze vreselijk, maar het went, dat word vanzelf minder. Alleen nu Brenda (7 mnd) zo verkouden is had ik graag thuis geweest, maar gelukkig ben ik toevallig morgen vrij !

Bianca

Terug
Bovenaan