Werkende mama's, hoe hebben jullie het geregeld?

Hoihoi,

Wat een happy verhalen allemaal! Dat geeft me een hoop moed! Jullie hebben het goed voor elkaar zo te zien. En jullie kindjes hebben het ook prima naar hun zin.

Als ik jullie reacties lees, komt één ding bij iedereen terug, namelijk dat je het zo moet regelen, dat je jezelf er fijn bij voelt. En dat is vaak als je kindje het goed doet. Ik denk dat dat ons wel gaat lukken, maar het blijft natuurlijk een kwestie van uitproberen.

Liefs,
Jamie

P.s. Nog meer tips en verhalen blijven welkom hoor!

Hoi hoi

Voordat Dean kwam werkte ik fulltime in 5 ploegen dienst (2x ochtend, 2x middag en 2x nachtdienst en dan 4 dagen vrij) en mijn man werkt in 2 ploegen (1 week ochtend en 1 week middag). Nu Dean er is werk ik partime in ploegen dus 3 a 4 dagen van 1 dienst en dan heb ik weer lekker 6 of 7 dagen vrij.
Als ik moet werken dan breng ik hem naar mijn moeder maar meestal is dat maar een paar uurtje, omdat ik het meestal zo regel als mijn man bijv. de ochtend heeft dan heb ik de middag en dan hoeft Dean alleen tussen de middag naar mijn moeder. omdat ik eerder moet beginnen dan mijn man thuis is. en zo lossen we elkaar af. Als Dean wat ouder is breng ik hem wel een dag per week of 2 dagdelen naar het kv dan kan hij lekker spelen met andere kindjes.

Succes met het vinden voor een baan en met het regelen voor een oppas

groetjes Danielle

hey!

ik ben na de geboorte van Thomas terug gegaan van 5 dagen naar 4 dagen werken. PLUS daarbij een jaar lang ouderschapsverlof 1 dag in de week. Ik werk dus eigenlijk maar 3 dagen per week... ( Ouderschapsverlof wordt bij ons 75%  doorbetaald!) Het einde van dat eerste jaar sloot precies aan op het zwangerschapsverlof van Nina!! Dus nu weer precies hetzelfde, 3 dagen werken, 4 dagen betaald krijgen!  
Thomas en Nina gaan op die dagen naar Oma Of Tante Aline op woensdag, dat is mijn vaste werkdag. Ik zit in de zorg dus kan een heleboel regelen met werken. Nachtdiensten bijvoorbeeld doe ik in het weekend als papa thuis is, zo worden opa en oma toch minder belast. En afwisselend avonddiensten, dan hoeven opa en Oma maar een paar uur op te passen. Zij vinden het leuk om te doen en ik hou mooi een pens geld over waar we lekker opa en oma mee kunen verwennen!  
En zoals je zelf al zei: je moet doen wat goed voelt! Ik zou niet hele dagen thuis kunnen zitten, ik zou gierend gek worden denk ik, hahhaha! Met 2 kiddies nu is buitenshuis werken gewoon 8 uur lang ontspanning! WHAHAHHA! Succes!

Kus, Marieke  

Hallo,

Ik werk op het moment 16 uur, verdeeld over 3 dagen. Op maandag en dinsdag gaan Tijn en Bente naar de oppas van 14.45 tot 17.15, dan haalt mijn man ze weer op. Op woensdag gaat Tijn mee naar het kdv, waar ik op de bso werk, en Bente gaat naar de oppas. Nu komt het regelmatig voor dat ik voor een zieke collega in moet vallen enz enz, waardoor ik veel gebruik maak van mijn oppas. Zij is super flexibel en ze is supergek met de kinderen.
Vanaf 1 november ga ik op een ander kdv werken en dan ook nog maar 2 dagen in de week. Deze dagen gaan Tijn en Bente mee naar het kdv. Het liefste had ik Bente nog een maand of 5 thuis gehouden, maar mijn oppas wil er om gezondheidsredenen mee stoppen. Tja en daar sta je dan, dat kwam me  gisteren behoorlijk rauw op mijn dak vallen. Ik gelijk de planning van het kdv gebeld en zij gaan kijken of ze per 1 november zowel Tijn als Bente 2 dagen kunnen plaatsen, zo niet dan heb ik probleem..... Maar goed dat gaat wel goed komen. Ik moet wel zeggen dat ik het heerljk vind om te werken. Even wat anders als thuis en lekker mijn collega's om me heen.
Het belangrijkste is, net wat eerder al gezegd is, dat je jezelf er goed bij voelt.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Hoi hoi , ik vond het na mn verlof heel moeilijk om weer aan het werk te gaan omdat ik Eva erg miste . Maar inmiddels ben ik alweer bijna 2 mnd aan het werk en ik moet zeggen het wel went inderdaad. Ik werk 20 uur verdeelt over 3 dagen . Ik werk dinsdags , donderdags en zaterdags . Dinsdag en donderdag past mijn moeder op en zaterdag is mijn vriend thuis . Eva krijgt s'morgens tussen half 7 , 7 uur de eerste fles en dan leg ik haar weer in haar bedje . Mijn moeder is om kwart voor 8 bij mij en dan ga ik aan het werk . S'middags rond 6 uur haal ik haar weer bij mn ouders op . Mijn ouders wonen dicht bij mij dus dat scheelt enorm . Als mijn moeder een keer niet kan dan kan ik altijd een beroep doen op mijn zus of schoonmoeder . Dus ik ben super blij dat het zo geregeld is want dat maakt het wel makkelijker om aan het werk te gaan . Groetjes van Aniek

Hoihoi,

ik ben innmiddels na de vakantie begonnen met mijn laatste stage die ik voor mijn opleiding nog af moet maken. ik moet 32 uur per week werken. dat is dus 4 dagen. ook mijn man werkt 5 dagen.
dus gaat ons manneke 4 dagen in de week vaak naar mijn  schoonouders of ouders. het ligt er ook aan hoe mijn diensten zijn. het kan zijn dat ik avonddiensten heb of weekend. dan is het natuurlijk makkelijker want mijn man werkt van half 9 tot 5. zo is het wel een beetje organiseren en veel tijd heb je ook niet echt voor elkaar maar gelukkig is het maar voor 10 weken. daarna hoop ik mijn diploma te behalen en misschien nog 2 dagen in de week te gaan werken.

Liefs, Christien mama van Kelwin 07-04-08

Hoi meiden,

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties! Het geeft me wel een gerust gevoel dat zoveel mama ´s (en hun mannen) het zo goed geregeld hebben, dan moet het ons toch ook gaan lukken? Ik ben nog aan het solliciteren, maar als ik weer ga werken, laat ik het jullie weten. En tegen die tijd heb ik vast weer een hoop andere praktische vragen... Over weekplanners en gezamenlijke agenda ´s enzo, haha.

Werkse allemaal!

Liefs,
Jamie

Terug
Bovenaan