Werkende mama's?!?!

A

Anoniem

Guest
Nou ik heb gisteren m'n eerste werkdag overleefd hoor!
Om half9 moest tess bij de gastouder zijn want mama mocht om 9 uur werken .... om 8 uur moesten we dus de deur uit. Alsof ze het aanvoelde werd ze netjes om 7 uur wakker ... en alles ging precies volgens plan. Zelfs 5 minuutjes te vroeg was ik op mijn werk (voor collega's was dat laat want normaal was ik altijd een kwartier te vroeg, maar dat ga ik nu niet meer halen).
Ik had gedacht dat ik haar zeker ieder fles moment zou missen, maar dat viel eigenlijk best mee .... ik wist alleen niet dat ik zo hard naar huis kon fietsen :) whahaha .....
maar manlief had de 1-na laatste fles al gegeven ... en was zelfs al bezig met koken. Hij wilde de laatste fles ook wel geven zodat ik lekker vroeg naar bed kon ... uiteraard wilde ik dat niet want ik had er stiekum al een beetje de balen in dat ze zo moe was dat ze om 18 uur al naar bed moest dat ik graag nog even wilde genieten van ons intieme half-10 momentje...

Vanmorgen mogen we een uurtje later van start en tessa slaapt ook nog :) even mail en forum tijd dus!

Hoe is t met de andere werkende mama's?

Liefs,
Anne

hier nog een overlevende....

Ik heb er nu twee dagen op zitten. Gisteren ging alles gesmeerd, en we kwamen een kwartier te vroeg bij de gastouder aan. Zij hield Navara even vast zodat ik mn spulletjes kon pakken, en Navara bleef me strak aankijken. Alsof ze wist wat er komen ging.
Maar toen ik 's-middags terug kwam, bleek ze het heel goed gedaan te hebben. Alleen toen ze mij binnen zag komen zette ze het op een krijsen. Zo hard heb ik haar nog nooit horen huilen.
Vandaag eigenlijk hetzelfde, alleen zonder het krijsen toen ik haar op ging halen.

Het werken valt me alles mee, al heb ik me wel moeten bedwingen om met de lunch te bellen hoe het ging. En vannacht heeft Navara ook goed geslapen, misschien iets onrustiger als anders.

Maaruh... ik ben blij dat ik morgen weer de hele dag met mn meissie kan tuttelen hoor.

xxx
Petra

Ook de tweede werkdag is overleefd!!
Morgen de eerste nachtdienst... getver de getver.. daar zie ik ook tegenop ....
En dan "weekend"  , want zaterdag mag ik ook weer werken ... ik denk dat mijn rooster makende collega bezig is met een inhaalslag ofzo ... hoop niet dat ze alle gemiste uren van 2008 inpland  want ik mag dus meteen in mijn eerste werkweek al overwerken .... En of ik dan vrijdag ook kon komen ivm ziekte... uh? uhhhh? wat denk je zelf?? ik zeg verder niks hoor

Groetjes,
Anne

Fijn dat het goed ging met jullie meisjes en met jullie! Is toch een hele stap hè.

Groetjes,
Nelly

Hallo meiden,

Misschien raar, maar ik zou willen dat ik weer naar mijn werk kon. Maar helaas heb ik dat niet meer dankzij de kredietcrisis.

Normaal gesproken zou ik er blij mee zijn maar we zijn nu net een huis aan het bouwen en ons huis staat te koop. Dus het komt nu niet zo goed uit dat ik op straat sta. Maar ja, het fijne ervan is wel dat ik bij mijn 2 meiden kan zijn.

Nou meiden, veel succes met werken.

Liefs Margret

Hoi!

Ik heb er twee ochtenden op zitten!
Volgende week maandag weer voor de volle 3 dagen, maandag tot en met woensdag. Denk dat ik wel weer kan wennen, alleen die woensdag de beide kids naar het dagverblijf brengen vind ik een gedoe.

Maar zal ook wel weer loslopen!

Liefs, Billie
Mama van Quinten (2 jr) en Lois (17 okt)

As dinsdag wordt mijn eerste werkdag en ik heb er heeel veeeel zin in.
Al met al zit ik nu 20 weken thuis en dat is me lang genoeg. Ik werk als verzorgende in de thuiszorg en kijk er erg naar uit om weer naar de clienten toe te gaan. Ik heb ze denk al meer dan een half jaar niet gezien, omdat ik door mijn rugklachten met 5 maand zwangerschap op kantoor ben gaan werken.
Ik ga straks eerst ongeveer 15 uur per week werken, verdeeld over maximaal 2 ochtenden en de rest avond- en weekenddiensten. Bovendien heb ik een oppas aan huis kunnen vinden, waar we natuurlijk erg blij mee zijn.

Ik zie er dus totaal niet tegenop maar weet al wel dat ik ook erg naar het moment uit zal kijken dat ik weer naar huis kan.

Werk ze allemaal, ook de thuismama's, want die werken tenslotte ook, al gaan ze de deur niet uit.

Groetjes,

Suus

Heb er ook mijn eerste daagjes opzitten. Heel dubbel, aan de ene kant heel erg wennen aan de andere kant ook wel weer lekker.
Bo gaat lekker naar oma toe, dus dat is vertrouwd die heeft mij ook heel erg geholpen toen Bo zo veel huilde. Ik ga voorlopig 2 daagjes in de week werken. Heb een eigen zaak en moet eerst mijn klantjes weer terug zien te krijgen, als dit goed lukt ga ik uiteindelijk kijken of ik er een oppas bij kan vinden en wat meer werken.

gr Natalie

Terug
Bovenaan