Werkende mama's?!?!

Hoi meiden,

Ook ik heb alweer twee weken werken overleefd. Met Manoe gaat het erg goed op het kinderdagverblijf, ze slaapt er erg veel en vindt het leuk om lekker rond te kijken naar al die spelende kinderen. Verder slaat er flink op los tegen de speeltjes van zo'n activity speelboog. Af en toe trekt ze zich zelfs een beetje omhoog aan zo'n speeltje als ze goed houvast heeft!
Ik moet nog wel erg wennen aan het ritme op een werkdag en dan met name 's ochtends voordat ik de deur uit ben! Manoe wordt normaal gesproken als ik haar uit laat slapen pas rond 09.15 uur voor het eerst wakker, dus ik moet de boel flink forceren om op tijd op werk te zijn. Ik zorg er dus voor dat de twee oudste kids en ik om 07.45 al helemaal klaar zijn en dan pas maak ik Manoe wakker voor haar voeding... ik vind het zo zielig om haar nog veel eerder wakker te maken.
Het werken zelf vind ik wel weer leuk trouwens!

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

hier een mama die is gestopt met werken zijn er nog meer mama's die (tijdelijk)stoppen
groetjes tineke

Ik ben niet echt gestopt, maar ik ben gewoon nog niet begonnen!
Ik werk namelijk als oproepkracht (3 verschillende banen) en dan kan ik het natuurlijk zelf zeggen of ik wel of niet kom werken.
Voorlopig zit ik nog lekker even thuis.
Misschien binnenkort eens een paar uurtjes in de avond, maar langer dan een paar uurtjes zal het echt nog niet worden!

Groetjes,
Els

Hier een thuisblijfmoeder! Ik ben gestopt met werken toen mijn zoontje ruim 1 jaar oud was. Ik werkte als oproepkracht in de kinderopvang en moest te pas en te onpas op komen draven. Ik merkte aan mijn zoontje dat dit geen goede combinatie was en ben dus gestopt. Het bevalt me overigens prima hoor!

Groetjes,
Nelly mv Dean & Lynn

Ik ben nu weer twee weken aan de slag, en ik moet zeggen. Nu het nieuwtje er weer af is, heb ik 's-ochtends echt iets van getver, gaan we weer.
Navara doet het harstikke goed bij de oppas, en als ik eenmaal achter mn bureau zit heb ik het ook heel erg naar mn zin. Maar het haalt het echt niet met lekker tuttelen  met mn meissie.
Helaas is het financieel echt nodig, anders kan ik mn huis straks nog verkopen. (Ik werk bij een deurwaarder, en weet maar al te goed hoe snel zoiets kan escaleren).
Gelukkig wordt het straks wat mooier weer, want ik doe alles op de fiets dus dat scheelt dan alweer wat....

xxx
Petra

Is er gewoon alweer een hele werk maand voorbij!!!!
Wat is de tijd gevlogen! Gemengde gevoelens hiero hoor .... kon ik maar weer even kramen ..... Had ik vooraf geweten dat de tijd zo snel vloog had ik er vast nog extra van genoten.

Maar goed van de week gesolliciteerd ... (moeders wil wat meer regelmaat) en komende woensdag uitgenodigd voor een 2e gesprek! Spannend allemaal dus!
Ik weet alleen nog niet of dit nou de functie is die ik wil, ze hebben 'm enigsinds aangepast en het is dus eigenlijk iets anders geworden dan waar ik oorspronkelijk op heb gesolliciteerd. Maar goed woensdag eens het gesprek afwachten ... is kijken waar ze mee komen en of ik het nou wel of niet wil ....

Groetjes,
Anne

@Anne

Weet je al wat. Ben je aangenomen, en is de functie toch iets waar je het naar je zin kan hebben? Ben benieuwd. (je durft wel hoor, een andere baan in deze tijden hihihi)

xxx
Petra

Hoi Petra,

Ik heb me inderdaad ook regelmatig afgevraagd moet ik dat wel doen een andere baan in deze tijd? En dan denk ik ja .....
Zoals Tessa nu is, die tijd komt nooit meer terug... en zekerheid? De enige zekerheid in het leven is dat we ooit doodgaan zeg ik altijd maar. Ik vind dat ik met dat onregelmatige werken te veel gezins-tijd inlever. Dat gaat niet alleen ten koste van de regelmaat die ik (of wij) mijn dochter bieden kan, maar op den duur ook ten koste van mijn relatie.
Voorheen was dat nooit een probleem want de tidj dat we samen vrij waren waren we ook echt samen, maar nu komt er in die tijd toch veel huishoudelijks, omdat dat net even ietsje makkelijker is als je samen bent ....

Deze functie is niks geworden, ze wilden perse dat ik 32 uur verspreid over 5 dagen zou werken. En dat is niet wat ik wil, ik ga echt alleen weg voor iets beters ;-)
En uiteraard heeft een interne sollicitatie (en dus met contract behoud) de voorkeur.

Liefs,
Annw

Terug
Bovenaan