werkende moeders?

A

Anoniem

Guest

hoe hebben jullie de oppas geregeld???
Ik dacht goed 2 dagen in de week 1x mijn ouders 1x mijn schoonouders
maar nu gaat het niet zo goed met mijn schoonvader
maar nu zit ik met die dag heb vandaag ook maar vrij gevraagd omdat ie naar het ziekenhuis moest
en vorige week ook opgenomen op me werkdag
beste man kan er nix aan doen,
 maar wil dus nu maar een andere oplossing zoeken
zit te denken aan kiderdagverblijf???
wat is julie ervaring???
kindje van bijna 3 en kindje van 5 maanden
gr marijke

ik zou zeggen stap gewoon eens binnen bij het dagverblijf in jou buurt (of bel van te voren even op) bij ons gebeurd dat wel vaker, dan kun je even rondsnuffellen en worden direct je nodige vragen beantwoord, als je langs gaat heb je ook gelijk een beeld, andere kunnen moeilijk zeggen, ja leuk dagverblijf, ieder dagverblijf is anders en ook de werkwijze kan heel verschillend zijn

Hoi Marijke,

Ik breng mijn dochter naar een kdv. Wij moeten om 7.00 uur in de ochtend daar al zijn, anders halen we het niet. In begin ging Femke naar mijn moeder. Maar die moest dan zo vroeg op en dat kon ze niet meer zo goed.
Je kunt bij de belastingdienst een kinderopvangtoeslag aanvragen. Je krijgt dan afhankelijk van je inkomen een bedrag terug. Ik heb eens een lijst gezien met daarop de inkomens en de teruggave van de belastingdienst. Je krijgt echt heel veel terug.

Het kdv bevalt ons heel goed. Femke heeft t naar d'r zin en de juffen zijn heel lief voor haar.

Ik wens je succes met het kiezen.

Gr linda

Ga eens kijken op de site van Flexmoeders (ff zoeken via google).Dit is een landelijke organisatievan oppasmoeders en moeders die oppas zoeken. De oppasmoeders worden gescreend en ieder jaar getest op veiligheid ed. De kosten is een lachertje. Als ik weer aan het werk ga (fulltime), zijn de kosten (met aftrekt van vergoedingen via belasting ed) niet meer dan 25 euro per maand. In tegenstelling tot een kdv (300 euro) is echt groot. Dit komt omdat oppaszoekende en aanbieders alles zelf regelen en je dus weinig geld betaald aan administratieve kosten enzo.
Het voordeel ligt ook aan het feit dat je zelf op zoek kunt gaan naar een oppasmoeder in jouw directe omgeving en je dus zelf kunt bepalen waar en bij wie je je kind onder kunt brengen.

Suc6 met zoeken

Annemiek

Wij zijn dolenthousiast over ons kdv, de kinderen gaan 1 dag naar mijn moeder en 2 dagen naar het kdv. Een heel klein kdv, maximaal 10 kindjes, heel gezellig. Is ook nieuw zodat alles er heel mooi uitziet. Tijmen wil graag naar 'school' toe, hij vraagt er dagelijks om en Floor gaat gewoon mee, tja, die is eigenlijk altijd tevreden.
We hebben eerst wel een heel aantal kdv's met elkaar vergeleken voordat we onze keuze maakten, maar begin er niet te laat mee ivm de flinke wachtlijsten overal.
Succes!

Wij hebben inderdaad ook lang op een wachtlijst gestaan voor het kinderdagverblijf  maar wat mij betreft is het de moeite waard. Suze gaat 3 ochtenden per week naar het kdv. De ruimte is hartstikke mooi (ook een grote tuin met piratenkasteel en kruipgangen en zo)  ze hebben er geweldig speelgoed en prachtige prentenboeken,  de leidsters zijn  superlief, ze kan er nu naar andere kindjes kijken en er straks lekker mee spelen. Wij zijn er echt tevreden over.
De leidsters houden in een mapje iedere keer bij wat Suze heeft gedaan en hoe ze heeft gedronken en zo.

groetjes,
Karin

wij zijn zeer enthousiast over onze gastouders (via via terecht gekomen)

schatten van mensen. En heel fijn voor ons:  ze zijn zeer flexibel. Geen gezeik als je in de file hebt gestaan en zo.

We hebben  wel vaste dagen en uren met ze afgesproken maar daar kan altijd van af geweken worden als wij dat willen. En we betalen per uur. Dus ben ik een rrutje eerder klaar met werken en kom hem ophalen betaal ik een uurtje minder.

Verveldend dat je (schoon?)vader  (sorry) ziek is. Tja, begrijpelijk dat oma dan een paar keer verstek moet laten gaan. Maar wel lastig voor jou.

Ik ben heel tevreden over het kdv waar yanick heengaat. Voor een kindje van 3 jaar lijkt het me een grote stap om ineens 2 dagen naar een kdv te gaan.   Dan zou ik misschien liever kiezen voor een oppasmoeder aan huis of een gastouder.

Nou, volgens mij heb je al aardig wat tips gehad. Succes met beslissen

Terug
Bovenaan