Hallo Marijke,
Onze zoon Teun gaat 2 dagen naar het KDV, en dat bevalt prima.
We hebben het met zorg uitgezocht en de sfeer en de mensen en de werkwijze en visie spraken ons aan.
Ze werken via de methode Reggio Emilia
Uitgangspunt van de Reggio-Emiliabenadering is dat kinderen gericht zijn op communicatie. Zij drukken zich daarbij niet alleen uit in gesproken en geschreven taal, maar ook via mimiek, geluid, beweging, dans, drama en muziek. Al deze vormen van communicatie zijn van belang, omdat elke vorm zijn eigen zeggingskracht en mogelijkheden heeft. Er is dan ook veel aandacht voor kunstzinnige vorming om kinderen bewust te maken van de vele uitdrukkingsmogelijkheden.
Ze hebben dus ook een atelier en een theater en een muziekdocent die op de groepen liedjes doet etc. Verder hebben ze een prachtige binnenspeelruimte en ook buiten veel plaats om te spelen dus echt super.
Verder is het goed dat hij met andere kindjes leert omgaan en kan spelen, dus voordelen genoeg.
Mijn vriend is ook 1 dagje thuis en die geniet enorm van zijn papadag.
En ik ben gewoon weer erg blij als ik donderdag lekker thuis mag zijn met mijn ventje!!!
Al met al een mooie verdeling.
Mijn moeder wilde ook graag oppassen, maar ik wilde haar gewoon oma laten zijn en niet de verplichting geven om altijd maar op te passen, dit is beter vinden wij.
Er zijn vast genoeg mogelijkheden om ook voor jou een passende oplossing te vinden, succes ermee.
Groetjes,
Simone