Werkgever en arboarts nemen mijn klachten niet serieus

Je werkgever zijn mening over jouw al dan niet ziek zijn doet er niet toe. Hij moet afgaan op het oordeel van de bedrijfsarts. Als jij het daarmee niet eens bent kan je volgens mij een second opinion aanvragen bij een andere bedrijfsarts of een deskundigenoordeel door een verzekeringsarts van het uwv. Succes!

Wat vervelend dat ze zo met je omgaan. Ik vind het ook wel bijzonder dat je de arts alleen door de telefoon spreekt. Bij ons moet je altijd langs komen, dat praat ook een stuk makkelijker. Verder klopt het dat zowel werk als de arts als de uwv niks hoeft aan te trekken  van wat je vk zegt. Een vk is een advies maar die mogen ze negeren. Een arbo arts is er voor je werkgever niet voor jou. Je zou dus idd kunnen kijken naar de uwv of je eigen huisarts. Mijn ervaring met de uwv is in ieder geval goed. Zonder problemen mocht ik de ziektewet in. Ik zou als ik jou was na je zwangerschap ook gaan denken over een andere baan. Want of je nou zou moeten willen werken voor een bedrijf die zo met je omgaat. Maar Daar heb je nu natuurlijk niks aan. Veel sterkte en laat je niet gek maken!jij en je kindje zijn het belangrijkst!! Werk is uiteindelijk maar werk 

Ik heb het helaas ook gehad met mijn werkgever. Al vroeg in de zwangerschap kreeg ik last van een tunnelsyndroom in mijn beide armen daar bovenop kwam bekkeninsabiliteit en zwangerschapsdiabetes. Mijn weerstand was ook enorm laag dus was om de haverklap ziek. Mijn werkgever en dat arbo arts hebben mij erg tegen gewerkt. Gelukkig heb ik voet bij stuk gehouden en uiteindelijk kreeg ik de arbo arts aan mijn kant. Ik zou zeggen, laat jezelf niet zo makkelijk afschepen, je eigen gezondheid en die van je kindje zijn op dit moment het aller belangrijkste en daar moet je je nu hard voor maken. 
Heel veel succes en ik hoop voor je dat de arboarts aan jouw kant komt te staan. 

Sjonge ik word er gewoon kwaad van als ik het lees. Was ongelooflijk sneu voor jou hoe er met je om wordt gegaan. Dit is echt niet oké. Je kunt zwangere vrouwen ook niet allemaal over 1 kam scheren. Ieder zwangerschap is anders en er zijn genoeg vrouwen die al heel erg pril zoveel last hebben dat ze niet goed meer kunnen functioneren. Wat een losers zeg.
Zorg goed voor jezelf hoor. Als je niet kunt werken, dan kan je niet werken, punt. Hierboven zijn al een aantal goede tips gegeven.
Ik wil je veel sterkte wensen (en een dikke knuffel). Hou je poot stijf hoor. Jij en je kindje staan op 1. 

Jeetje zeg wat verschrikkelijk, die stress die ze jou geven vind ik echt belachelijk. En wat de rest zegt de werkgever kan jou ziek melden bij uwv, vanwege zwangerschap..
Ik ben re-integratie adviseur en een klant gehad met een burn out waarbij werkgever niet mee werkte. Zij heeft second opinion aangevraagd van een andere bedrijfsarts. Die gaf toen wel een goed advies gelukkig, totaal anders dan de eerste. De werkgever ging daar toen wel in mee gedurende enige tijd iig..
Pas als de werkgever dan nog steeds niet mee werkt deskundigenoordeel aanvragen bij uwv, want die moet je namelijk wel zelf betalen (100 euro). 
Sterkte xxx

Terug
Bovenaan