werkloos en zwanger???

A

Anoniem

Guest
Graag even jullie advies of ervaring indien jullie hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik heb een contract van 5,5 uur per week bij een schoonmaakbedrijf en maak soms overuren. Ik verdien hier niet veel mee. Wij willen graag een kindje en ben nu volop aan het solliciteren voor een andere passende baan op administratief/secretarieel gebied, dit is nu heel lastig! Ondanks het vele solliciteren lukt het nog niet helemaal, mijn vraag is of jullie ervaring hebben met het solliciteren als je zwanger bent ( ik ben nog niet zwanger, maar wil wel heel graag zwanger worden) Is dat lastiger of kan ik beter wachten met mijn kinderwens in deze tijd?? Ik vind het heel moeilijk want ik wil dolgraag een kindje en mijn lichaam schreeuwt er ook om (hahaha).

Please reacties!

Groetjes Vic

Hey,

Als ik voor mezelf spreek dan zou ik zeggen...
Zorg eerst dat je alles goed op orde hebt....hiermee wil ik zeggen een goede baan enzo...
Het is moeilijk om met een dikke buik te solliciteren of als je een jaarcontract hebt, dat ze je contract niet verlengen omdat je met verlof gaat enzo...
Maar....als je zo graag een kindje wil dan moet je het gewoon doen...
Je kindje heeft niet veel meer nodig dan heeeel veel liefde...
Succes met je beslissing....

Liefs Nurse

De praktijk is dat het heel lastig is om als zwangere een baan te krijgen... Ook al kost het een bedrijf geen cent, zo'n verlof. Wordt allemaal vergoed, maar ja het is wel meer gedoe voor ze.
Succes met je keuze! Is niet makkelijk!
Kan je niet eerst blijven werken wat je nu doet? en t.z.t wanneer je kindje geboren is wat anders zoeken? Wellicht zijn er dan ook weer wat meer banen?
Succes!

Hoi!

Bedankt voor de reacties. Ik heb een opleiding MBO secretarieel gevolgt, maar het is nu heel moeilijk om een baan te vinden. Ik ben al langs winkels gegaan en solliciteer iedere week op minstens 5 vacatures. Ik werk nu bij een schoonmaakbedrijf omdat het nodig is. Aan de ene kant denk ik dat ik hier best kan blijven totdat ik met verlof ga en aan de andere kant wil ik voordat ik zwanger wordt toch een beter betaalde baan krijg zodat ik mijn lieve kindje meer kan geven. Mijn lichaam vraagt echt op dit moment om zwanger te worden, dit klinkt gek maar zo voel ik dat op dit moment.

Graag reacties please! (ik zit er echt heel erg mee!)

hey victory,

Ik heb nu een jaarcontract maar hierna een vaste aanstelling. Wij zijn nu ook aan het proberen om zwanger te worden want wij kunnen ook niet meer een jaar wachten tot dat ik die vaste aanstelling heb. Ik ga er namelijk van uit dat ik die gewoon krijg met of zonder zwangerschap. en mocht het niet door gaan dan ga ik opzoek naar iets anders. En anders blijf ik even thuis bij de kleine scheelt ook weer geld voor de kinderopvang. Want dat is ook niet zo goedkoop tegenwoordig.

Daarnaast hoeft niet alles nieuw en super duur te zijn. Want er zijn genoeg mooie spullen voor baby´s die je zo van marktplaats kan halen. Ik wil namelijk ook niet alles nieuw kopen.

Maar ik kan me jou gevoel wel goed voorstellen. Ook ik heb er wel een beetje last van omdat ik natuurlijk niet helemaal zeker ben van een vast aanstelling. Maar niemand is in deze tijd zeker he.........

Succes met beslissen......

hoi
ik zou je mijn ervaring vertellen.
ik werkte als uitzendkracht.ik wilde rond kijken,ik was de zorg beetje zat.ik kwam bij een kinderdagverblijf.en ben blijven hangen,maar moest eerst me uren gaan maken voor ik aangenomen kon worden.ik kreeg een jaar contract en maand later werd ik zwanger.ik werkte er al half jaar.ik kreeg problemen met me zwangerschap,4 kilo afgevallen,ondergewicht,lage bloeddruk,kortom moe moe.ik moest komen.na paar weken knapte ik op kwam ik weer werken,na een paar weken kreeg ik bekkeninstabiliteit met gevolg dat ik soms niet kon op staan.moest stoppen met werken omdat je alleen werkt.dit werd me niet in dank afgenomen.ik was al de zoveelste van de groep die zwanger is geworden.
na me verlof zou me contract aangepast moeten worden,nou die werd niet verlengd,kreeg nog eens van ja dat je zwanger is erg leuk voor je maar niet voor ons,maar de reden is dat sinds dien ons contact is verslechterd.punt geen contract verlenging tijdens me verlof kon ik alles gaan regelen.uitkering etc,ik ben weer als uit zendkracht gaan werken.dit omdat het gewoon moeilijk te combineren was met elkaar,ik kreeg vaste adressen,ik werd gevraagd of voor vast te komen,maar ik had komende tijd weer eens kinderwens.ik heb toen eerlijk gezegd dat ik dit risico niet wilde nemen.ook toen was ik zo zwanger.en met 10 weken moest ik weer stoppen anders zat ik in een rolstoel.
administratie is heel ander tak.en als je goeie werkgever heb die respecteer je dingen.behalve die van mij.!!!!
je kan dingen ook bespreekbaar maken in je sollicitatie.
als je echt willen hebben neem ze dit er ook wel bij.
gr marjan

Als er inkomen genoeg is kun je ook 5,5 uur blijven werken en na de geboorte van je kindje ander werk zoeken.
wil je toch wat anders dan zou je eerlijk kunnen zijn en tijdens het gesprek over je kinderwens praten. Maar veel kans om aangenomen te worden heb je dan niet, want waarschijnlijk moet je er over een tijdje dan weer uit.
Aan de andere kant: je bent nog niet zwanger (en of je zwanger wordt is ook nog geen feit) en je bent niets verplicht te melden. Werkgevers moeten hiermee redelijk omgaan, alleen werkt het in de praktijk vaak anders. Maar vaak als je een baan het met een kort contract dan vlieg je er wel uit!

Moeilijk moeilijk moeilijk..... maar wat ik wel heel belangrijk zou vinden is dat de financien op orde moeten zijn. Geld heb je echt nodig als je een kindje hebt. Dus als jullie die 5,5 uur echt nodig hebben, dan zou ik even geen risico's gaan lopen of er eerlijk over vertellen zodat je geen risico loopt om eruit gewerkt te worden als je toch ineens zwanger bent!

Succes met uitdenken!

hoi,

in een sollicitatie gesprek ben je niet verplicht om over je kinderwens te spreken, sterker nog ze mogen het niet eens vragen, maar ze proberen dat wel via een omweg.
Niet alle werkgevers zijn gelijk, als je bevalt en je wordt zwanger hoef je er echt niet uit te liggen hoor als ze je buik zien veranderen.
op het moment dat je met zwangerschaps/bevallingsverlof gaat betaald het rijk, en kost je een werkgever helemaal niets.
Zij hebben dus ruimte om jou te kunnen vervangen.
Gewoon op zoek blijven naar een leuke baan. Wordt je wel ontslagen nou ja dan ga je toch weer verder na je bevallingsverlof. Niet druk maken

gr. nathalie

Terug
Bovenaan