Weten jullie dit?

Ik heb me onlangs opgegeven voor zeangerschapsgym. Nou kreeg ik een brief van de thuiszorgorganisatie die dit geeft en daan stond op dat ik de nota kon indienen bij de verzekering.... Even geïnformeerd en inderdaad. Of het van mijn eigen risico af gaat weet ik niet. Ik was er niet van op de hoogte dat dit kon. Zitten wel voorwaarden aan waar je een zwangerschapscursus volgt.

Nu uk het toch over de verzekering heb: als je poliklinisch bevalt met een medische indicatie wordt het vergoed anders niet. Mijn vk heeft bij de intake aangegeven een poliklinische bevalling te gaan regelen ivm mijn gewicht. Valt dat dan onder een medische indicatie? Heb niet zo'n zin in een verrassing achteraf van een paar honderd euro.... Het is per slot van rekening niet op mijn verzoek.

Van de cursus wist ik inderdaad. Zal tzt mijn factuur zwanger fit gaan declareren, wie weet haal ik er dit jaar mn zorgverzekering uit met al die zwangerschapsmassages, fysio ennnn zwanger fit! ;)

Oef je 2e vraag zou ik even niet weten, maar t lijkt me wel dat het dan betaald wordt. Bel anders even met je verzekering, of check het bij je vk voordat je belt. Zo'n verrassing is idd niet fijn! Na de geboorte geef je sowieso veel geld vind ik aan kleine dingen (en dan eigen bijdrage kraamzorg kan ook best oplopen) dus dan wil je zo'n factuur niet.

Ik bedenk me ineens iets, ik heb geen factuur gekregen van mijn combinatietest! Nu loop ik sowieso bij de gyn, zou dan uitmaken? Open wel even een topic.

Ps: je was er vroeg bij vandaag!

Ben altijd na een uur of vier, vijf te hebben geslapen zi'n 1,5 uur wakker. Heb ik zolang ik weet dat ik zwanger ben. Fijn zo'n hormoon dat je voorbereid op het voeden van je kind..... Heb er verder geen last van hoor. Heb me er aan toegegeven en het went vast voor straks.

Over de combitest heb ik op jouw topic gereageerd.

Hoi breek even in van het sept forum,

Als de vk het regelt ga ik ervan uit dat het om een medische indicatie gaat,maar vraag het voor de zekerheid na voordat je inderdaad voor een verassing kom te staan.
Het bedrag kan oplopen tot €500,00.. Is niet niks..

Succes ermee..

Meid ik ben aanvullend verzekerd (beste pakket) en mijn verzekering vergoed daardoor altijd de bevalling in het ziekenhuis. Het pakket daaronder weer niet.

Vraag aan je verloskundige of het nu medisch is. Bij mij is het namelijk ook medisch, maar wel poliklinisch, ik mag echter daarna gelijk naar huis. Is tot nu toe nog niet gelukt, moest altijd een dag blijven vanwege laag hb.

Hier ook de cursus vergoed, zelfs valcursus, EHBO, afval, stoppen met roken enz.........

Hier dezelfde reden voor zhbevalling maar vk vertelde mij idd dat dat dan een medische indicatie is.

En het gaat alleen van je eigen risico af als het uit het basispakket vergoed wordt. Als de vergoeding komt doordat je extra verz bent dan niet volgens mij.

OOk hier was er de vraag of het vergoed werd. Bij mijn vezekering moest je een eigfen bijdrage betalen als je poliklinisch bevalt. Ik wil absoluut niet thuis bevallen maar heb ook geen medische indicatie, dus dat zou betekenen een eigen bijdrage van 475,'euro.
HEb dit nagevraagd bij de verzekering en heb me bij kunnen verzekeren. Nu krijg ik alles vergoed al beval ik op de kop bij wijze van spreke! haha OOk de eigen bijdrage per uur van de kraamzorg wordt nu betaald.

Maar vraag dit ff na want hier is het zo als je in het zh bevalt met je eigen veloskundige, zoals ik bij jou begreep blijft het poliklinische en niet medisch! Waarschijnlijkm wilt ze dit voor het geval er iets is om wel al aanwezig te zijn. Maar dan blijft de rekening achteraf evengoed voor jou! Een veloskundige krijgt ook betaald voor een bevalling dus tja.. IK zou het in ieder geval ff navragen..
En anders misschien ook iets bijvezekeren. Normaal mag dat alleen in jan maar zwangere mogen dit ook tussendoor. IK betaal ni 23 euro per maand meer (x 4 maanden, want dan kan ik weer terug) en dat haal ik er ruimschoots uit!

liefs

Ik vraag het voor de zekerheid wel na. Was dat sowieso van plan maar vergeet het steeds..... Dacht er aan toen ik het forum zat te lezen dus vandaar dat ik de vraag hier gesteld heb.

Dank voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan