Weten jullie dit?

Ik kreeg bij mijn zoon enkel een rekening van de ambulance.
Was ook niet mis.
Ik wilde graag naar het ziekenhuis, maar dit ging dus niet meer, dus bleven we thuis, maar toen moesten we alsnog met de ambu dus. pff.
Dus omdat ik plotseling een medische indicatie kreeg heb ik geen zh rek. gehad.

Ik moet mijn bevalling poliklinisch eigenlijk gewoon betalen. Echter laat ik me net zoals bij de eerste een pijnstillend (morfineachtig) spuitje zetten. Dit valt onder een medische indicatie en daardoor krijg ik de ziekenhuisbevaliing helemaal vergoed.

Twee vliegen in een klap, geen dure rekening en minder pijn. Mijn eerste bevalling duurde 22 uur, dus heb heel veel aan die twee spuitjes gehad. Hierdoor had ik genoeg energie voor te persen en kreeg een adrenalinekick cadeau achteraf. Binnen half uur na het (knipje) hechten had ik al gedoucht en stond ik mijn zoon zijn eerste kleertjes aan te doen.

Liefs

p.s. zwangerschapszwemmen krijg ik niet vergoed, maar er zijn idd veel cursussen die je gewoon lekker kunt declareren

Ja Cloewja, heb je wat te doen met kerst: naar de meubelboulevard! Haha.

@Heppy, klopt, zwemmen wordt niet vergoed. Gym moet bijv. wel bij een thuiszorgorganisatie worden gevolgd en yoga bijv. als de docent bij een bepaalde organisatie zit aangesloten. Er zitten dus wel voorwaarden aan.

Tja Heppy, dat advies kreeg ik hier ook om dat pompje te vragen (bij mijn oudste ook gehad) Maar gokken doe ik het er niet op want bij mijn jongste zou ik het ook krijgen en toen had ik net iets meer ontsluiting en kon ik het vergeten.. Dus mocht het ineens snel gaan Wat natuurlijk fijn is krijg je wel de rekening!!

liefs

Heb antwoord van mijn verzekering (Univé). Als het een medische indicatie heeft wordt het vergoed uit de basisverzekering. Als het geen medische indicatie heeft krijg je 193 euro p.dag vergoed. Aangezien ik een aanvullende zorg polis beter heb, wordt het in zijn geheel vergoed. Ik hoef dus niet bang te zijn voor een rekening.

voor zo ver ik weet (is in de familie gebeurd namelijk) heb je medische indicatie als je wegens gewicht in het ziekenhuis moet bevallen.
In dit geval geeft de vk/gyn aan het niet verantwoord te vinden om thuis te bevallen, dat is dan voldoende. Navragen kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik zou je vk even vragen of dat nu inhoudt dat je een medische indicatie hebt.
Twijfel je dan nog (kan natuurlijk :)) bel dan je verzekering even op :)

Liefs

Terug
Bovenaan