Weten wat het word of niet???

Destiny,

je kunt inderdaad bij een vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten vaststellen of het een jongen of meisje is. Ze kijken dan namelijk naar de chromosoompatronen en daar kun je dat aan zien. Het is dan ook 100% zeker, dus niet zoals bij een echo dat er nog een foutmarge is. Maar om alleen het geslacht vast te laten stellen zou ik een dergelijke test niet aanraden, het is best ingrijpend om te doen. Ik vond het ook gewoon ronduit een heel vervelende ingreep.

Hallo allemaal

Toen ik zwanger was van Alessia wou ik heel graag weten wat het werd.
Mijn vriend dus helemaal niet!
Uiteindelijk heb ik ook besloten om het dan niet te weten, want het zou erg lullig geweest zijn als ik per ongeluk mijn mond voorbij gepraat zou hebben bij mijn vriend!!
De hele zwangerschap wist ik het zeker...ik zou een jongen krijgen!
Het voelde zo, en iedereen om mij heen wist het ook zeker.
Alleen mijn zusje en vriend zeiden, het wordt een meisje.
Ik was net bevallen, en leunde heerlijk achterover om wat te rusten, naar het geslacht heb ik niet eens gekeken, ik wist gewoon dat het een jongen was
Tot mijn moeder zei...Hey Saar kijk nou, je hebt een dochter!!
En echt waar, ik zat meteen rechtop en was helemaal verbaasd!!
Mijn 1e reactie was, hoe kan dat nou?
Maar ik was zo ontzettend blij!!!
Ik heb tranen met tuiten lopen huilen om het allermooiste meisje in de hele wereld.
Toen mijn vriend en ik begonnen te praten over een eventuele 2e, zei hij meteen dat hij het nu wel erg graag zou willen weten.
Ik was er weer van overtuigd dat ik dat ook zo willen, maar ik heb mijn twijfels.
Het niet weten wat het wordt heeft ook iets, en was in ons geval zo`n verrassing!!!
Nooit verwacht dus.
Ik ben nog niet zwanger, dus ik heb nog alle tijd om na te denken.

Overigens..ik las ergens in een berichtje dat er niet voor een 3d echo werd gekozen ivm omdat je dan al "weet"hoe het gezichtje eruit komt te zien.
Daar ben ik het zelf niet mee eens, ik heb een 2d 3d en 4d echo laten maken, en er zijn best wel wat mooie foto`s in 3d gemaakt, maar als ik naar mijn dochter kijk....ja het lijkt wel, maar in het echt lijkt het toch allemaal anders.
Overigens zijn die foto`s ook in 2d te maken, van het gezichtje, die heb ik zelf ook.
Ik kan iig zo`n uitgebreide 2d 3d en 4d echt aanraden!!

Liefs Sarah

Hallo!

Ik kan niet wachten totdat ik weet wat het wordt! Ik wil het graag weten want dan kan ik rekening houden met de kinderkamer en kleertjes enz....

Succes met beslissen!

Kim
6 wk

Hallo!

Wij willen het ook niet weten. Wisten het bij de eerste ook niet en idd, die verrassing is enorm leuk. Dan kan ik mijn nieuwsgierigheid wel even bedwingen. Wat velen zeggen die het geslacht niet wisten: je denkt pas na een paar minuten, 'zeg, wat ís het eigenlijk?'. Terwijl je altijd zo nieuwsgierig was, is dat dus niet het eerste wat er in je opkomt. Heel apart. Kleertjes en kamertje, ach, die kan ik later ook nog aanpassen aan het geslacht, daar heb ik een heel leven lang voor. Da's voor mij dus geen reden. Trouwens, ik ben echt zo iemand die zich in enthousiasme verspreekt tegen anderen. Zo versprak een vriend zich laatst ook toen hij tegen z'n zoontje aan het praten was: als je straks een babyzusje krijgt... euh... of broertje.... Haha! Lullig, maarja, dat zou mij dus ook overkomen !!

Lfs, Mimi

met de eerste zw wisten w emet de pretecho wat het werd, en nu met de 2de weten wij het ook. met 14 weken kunnen ze al zien wat het wordt. ik was 15 weken toen ze het nu al zagen wat wij kregen, het lag er goed bij

ja voor ieder zijn eigen keus om het te wel of niet of te vertellen ja of nee.

Hoi,

Het was netals bij jou ook een beetje dubbel.
Aan de ene kant wil je het graag weten en aan de andere kant weer niet.

UIteindelijk hebben we het toch maar gevraagd, we konden niet wachten!!

Bij een volgende zwangerschap zou ik het misschien niet willen weten.
Maar dat zie ik dan wel.

Succes met je keuze!!

Niro

Hoi,

Bij de eerste kregen wij geen keus, we hebben nl helemaal geen echo gehad. Maar had wel een hele sterke gevoel dat ik een jongen zou krijgen. Dat is ook zo...
Nu zou ik het toch heel graag willen weten, nu ik wel een echo krijg. Ik heb bij deze zwangerschap helemaal geen gevoel wat ik krijg. 1 maart heb ik de 20 wk echo, maar ben bang dat de baby zo inelkaar zit dat je het niet kunt zien...hahahah.
Ach we zien het wel, anders blijft het toch een verrassing.

Gr.Lucy

hoi

ik ben nu 28 weken zwanger van ons tweede kindje en bij ons eerste kindje

wouden we het niet weten nu bij de tweede dachten we daar anders over.
ons zoontje is er de hele tijd van overtuigd geweest dat hij een zusje
zou krijgen

we hebben vorige week een pretecho laten maken en daarbij gevraagd naar
het geslacht, en ons zoontje had gelijk hij krijgt een zusje.

je moet het natuurlijk zelf weten de verassing van niet weten wat het wordt is ook

erg leuk. veel succes

groetjes Brenda

Terug
Bovenaan