Wetenschappelijk onderzoek

Momenteel vraag ik me eigenlijk af of het uberhaupt niet beter is als er ingeleidt wordt. Ik zal dit zondag ook gaan overleggen. Ik vind het onderzoek erg nuttig en wat dat betreft zou ik er wel aan mee willen doen. Helaas mag je zelf niet beslissen in welke groep je terecht komt. En om eerlijk te zijn denk ik dat een inleiding zelf wel beter zou zijn, maar ja, daar is nou juist dat onderzoek voor, om te zien of dat zo is.

Wel heb ik gehoord dat er bij een ingeleide bevalling meer kans is op een kunstverlossing (vacuumpomp, tang of zelfs keizersnede), maar heb daar op internet geen harde bewijzen voor gevonden. Het hangt er vanaf hoe ver de baarmoedermond al gerijpt is. Ook dat zullen we morgen gaan navragen.

Al me al ben ik eigenlijk wel voor een inleiding...

Groetjes, Marisa

Hallo Marisa,

Jonge wat een nare situatie zeg.
Nou ik hoop dat voor jou en je kleintje
snel de juiste oplossing is gevonden en net
wat de andere zeggen de longtjes zijn rijp
en je mag ook met 37 weken bevallen alleen
is 40 weken beter maar het  kan wel.

Nou heeeel veeel suc6 dan voor morgen en de
dagen er naar en zet hem op he!!!!

Groetjes Belinda mv Marissa 18 mei 1 jaar

hoi marisa

toen ik vorig jaar zwanger was van mijn zoontje,liep ik ook op het laatst met een te hoge bloeddruk.
ook wij mochten met zo'n studie meedoen
en dat hebben we ook gedaan
we moesten een lootje trekken om te kijken of wij bij die groep zaten om ingeleid te worden.
en ja gelukkig hadden we het goede.

een dag later zijn ze begonnen met een inleiding en de dag later ben ik bevallen.
ze gaan dan hoe dan ook door met een inleiding ,mocht dit niet opschieten dan gaan ze steeds een stapje verder en mocht het helemaal niet opschieten dan besluiten ze tot een keizersnede
gelukkig heeft gel bij ons een heel goed eb snel resultaat gegeven zodat wij niet zo ver kwamen.
ze zeiden ook tegen ons dat je ongeveer 6 maanden later en een jaar later nog een paar vragenlijsten in zou moeten vullen.
maar ik moet ze nog krijgen   en mijn zoonte is nu al 14 maanden
bij ons was het een heel fijn besluit waar wij samen allebei achter stonden
ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt
groetjes quincy

Hallo allemaal,

Vandaag een gesprek gehad met de gyneacoloog in het ziekenhuis. Zij hebben ons afgeraden om met het onderzoek mee te doen. De reden hiervoor is de volgende: Bij mijn termijn is de kans dat een inleiding helemaal goed gaat gering. De kans op een kunstverlossing (en met name een keizersnede) is behoorlijk en zodoende adviseren zij om te wachten. Dit houdt in dat we dan niet mee kunnen doen aan het onderzoek.

Ik sta op strenge controle, ik moet morgen ook al weer terugkomen voor onderzoeken. Ze houden me dus goed in de gaten. Als mijn bloeddruk nu nog stijgt, word ik opgenomen. Wanneer het slechter zou gaan met mij of de baby zullen ze alsnog ingrijpen, maar zo ver is het nog niet. In ieder geval ben ik vandaag nog thuis. En elke dag is er nu eentje en ze hopen dat alles goed blijft gaan zodat de bevalling natuurlijk op gang kan komen, omdat zij van mening zijn dat dit veel beter is voor de kleine.

Groetjes, Marisa

Hallo, daar ben ik weer.

De controle vandaag was gelukkig goed. We hebben (weer na een gesprek met de gyneacoloog) besloten om toch mee te doen met het onderzoek. Via een loting is bepaald dat wij in de groep zitten die de natuurlijke bevalling afwacht (dus voor ons verandert er niks), tenzij er verandering optreed in mijn gezondheid (of die van de baby).

Ze hebben ook een inwendige echo gedaan en getoucheerd. Daaruit bleek dat ik bijna 3 cm ontsluiting had en dat de baarmoedermond centraal ligt en wat verweekt is. Allemaal heel gunstig. De arts zei zelfs dat het mogelijk dat door het toucheren de bevalling binnen 48 uur op gang komt. Doet het dat niet zal het waarschijnlijk langer duren (onbepaalde tijd), maar dit zou net een prikkel kunnen zijn. Toen we terug de gang op liepen zei de verpleegkundige: je weet dat als je ingeleidt je die gel krijgt om de boel op gang te krijgen? Je weet waar die stoffen nog meer in zitten?

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Wat wordt het spannend bij jullie zeg!
Al 3 cm ontsluiting spannend hoor en even getoucheerd...nou ja even....je weet maar nooit waar het toe leidt....
Hopelijk hoef   je niet lang meer te wachten tot jullie meisje zich natuurlijk aandient, kan me voorstellen dat je wat angstiger bent nu je zwangerschapsvergiftiging hebt, gelukkig word je goed in de gaten gehouden.
Meid heel veel succes en ik blijf je volgen.

Liefs Biate.

Bedankt voor je berichtje! Ik hou je op de hoogte! Bij jou alles ook nog goed?

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan