wie 0% bijvoeding tot 6 mnd?

Ik vraag me af of er veel moeders zijn die tot 6 maanden alleen maar bv geven (dus geen fruit/groente/rijstebloem/water/sapje). Bv gaat lekker bij mij, maar ik word een beetje verwijtend aangekeken dat ik 'm (4 mnd) geen fruithapje geef. Als ik dan zeg: 'heeft ie nog niet nodig' dan krijg ik het antwoord: 'Jij eet toch ook niet alleen wat je nodig hebt, hij vind het gewoon lekker'.
Dit is geen verwijt naar moeders die het wel doen, maar ik heb gewoon even een pep-tolkje nodig om door te gaan met 100% bv. Ik wil het namelijk wel.
Liefs Phira

Altijd doen wat voor jou goed voelt. Daar kan een ander helemaal niets over zeggen. Alleen jij voelt wat het beste is voor jou kindje. Zelf probeer ik ook te doen wat bij mij goed voelt en niet te veel te luisteren naar wat er gezegd wordt. Is moeilijk hoor, ik weet het. In ieder geval van mij een pluim op je hoed!!

Groetjes,
Evelien

Mijn dochter is nu 5,5 maand en krijgt sinds kort wel fruithapje en sinds een paar dagen groentehapje. Het advies is per CB ook verschillend. Maar er word over het algemeen geadviseerd met 4 maanden heel langszaam aan te beginnen met een fruithapje. SOmmige CB zeggen dat het pas mag vanaf 6 maanden. Dus allemaal heel erg tegenstrijdig. Vooral de oudere generatie heb ik gemerkt vinden het onzin te wachten tot 6 maande: "vroeger gaven we al vanaf 3 maanden" hoor je dan. Dus ik zou gewoon lekker doen wat je zelf het beste lijkt.  Zolang de kleine het goed doet op  BV waarom zou je dan anders gaan doen.  

Hoi,

Mijn dochtertje van 4,5 maand krijgt alleen de fles en nog geen bijvoeding. Ik krijg ook steeds vaker te horen, waarom ik nog geen fruit of groente geef. Ikzelf heb nogal last van eczeem en omdat de kans groot is dat Roos dat ook heeft, raden ze van het cb aan om pas met bijvoeding te beginnen op 6 maanden. Ikheb al geprobeerd met rijstebloem, maar daar kreeg ze krampjes van en sliep bijna niet meer. Dus ik wacht lekker af tot 6 maanden voordat ik weer iets nieuws probeer. Ik zou zeggen, doe wat goed voelt!

Groetjes,

Helga mv Roos

Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft. Als jij tot 6 maanden wil wachten moet je dat ook lekker doen. Je kent je eigen kind zelf het beste en je weet dus ook wat je het beste kunt doen. Ik geef Tijn nu wel al af en toe een klein beetje fruit omdat ik merk dat hij wel wat extra's lust. Hij vind het heerlijk en kan al goed happen. Hij is nu bijna 3,5 maand en van het cb mocht het helemaal niet, maar die 4 flessen die hij krijgt mocht ook niet omdat te weinig zou zijn voor zijn leeftijd. Dan denk ik ja voor zijn leeftijd misschien wel maar als je toch bijna 7 kilo bent en 66cm bent dan hoeft ie van mij geen 5 flessen meer. Hij weigerde de laatste fles, dus tja dan niet meer. Nu slaapt hij van 19.00 tot de volgende morgen 7.15. Geen probleem dus.

Groetjes Danielle

Sja, het lijkt mij ook iets wat jullie zelf moeten bedenken hoor....
Wij geven Stef ook al fruit en groente, maar die is dan ook groot.
Als je het tot 6 maanden rekt, (nou ja, rekt....het is gewoonweg
niet verplicht ofzo) lijkt me dat echt niet erg hoor. Ieder kind is toch
ook weer anders?

Liefs Annet

hoi hoi,

Ik geef mijn kleine ook alleen nog maar de fles. Hij is nu 4,5 maand. Het CB raadde af om met bijvoeding te beginnen gezien ze dan meer risico op allergieen kunnen krijgen. En Enzo heeft een soort eceem dus om alles uit te sluiten geen ik ook niks extra.
Maar ik ken dat gezemel van de buitenwereld, ja. Ik wordt er gek van. Inderdaad kijken mensen je raar aan dat je nog steeds geen fruitdrankje geeft pfff.
Nou, doe wat je hart je ingeeft, meid!!

liefs
di silva

Hoi Phira,

Gewoon lekker doen wat jij wilt hoor! Jij weet immers zelf wel wat het beste is voor je kindje. En als jullie samen nu zo van de borstvoeding genieten...houden dan zo. Je kindje kan het hele leven nog eten...

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan