wie 0% bijvoeding tot 6 mnd?

Ik wilde je even zeggen dt ik het erg knap van je vind dat je n steeds bv geef.
Ik heb het volgehouden totdat Yoëll vier weken oud was, het brak me zo op, had weinig energie en het werd steeds minder.
Gelukkig groeit Yoëll goed van de fles en groente.

Ik zou zeggen lekker doorgaan zoals jij het het beste vind en zolang het lukt er lekker van genieten.

Groetjes Pauline mv Yoëll

ik geef nog steeds borstvoeding maar mijn dochter krijgt sinds ze mij het eten de mond uit kijkt (4,5 mnd) ook fruit.ze heeft al heel wat fruit op , banaan peer kiwi appel mango.
ze lust momenteel alles, ook groente heb ik al voor haar gekookt, wortel brocoli en sperzie bonen. ze eet ook liga's en rijstewafels.bij het cb zeiden ze dat ik haar pas vanaf 6 maanden wat moest geven. maar ja dat advies heb ik dus maar opzij geschoven, ik leg haar wel altijd voor het eten aan de borst want ik wil nog niet afbouwen. Ze krijgt dan ook steeds kleine hapjes bijv. halve kiwi een vierde banaan enz

hallo;

Ik geef ook nog steeds BV;mijn kleine is nu 5mnd en 2wk
gellukkig groit hij goed ;dus ik ga liever wachten met fruit en groenten tot de zesde maand.
Volgens mijn lekker doorgaan hoor ;want de BV is de beste  voeding voor je keintje

Hi Phira,
Ik geef ook alleen maar borstvoeding en mijn meisje is nu drie maanden geweest. Ik vind het ook niet nodig dat ze ander voedsel binnenkrijgt. Als ze straks een half jaar is of iets ouder wil ik wel beginnen met bijvoeding, maar echt minimaal.
Ik ga dan denk ik de ene dag een beetje fruit voor haar pureren en de andere dag een beetje groente voor haar koken, ik wil ook zo min mogelijk eten uit een potje gaan kopen.
Ik heb dadelijk lekker allemaal vers eten voor haar, maar daar hoef ik nu nog lang niet over na te denken.
Zolang ze nog gewoon groeit op mijn voeding ga ik haar lekker mamamelk en niks anders. Gewoon lekker doen wat je zelf wilt.
X

Hoi Phira,

Hier nog een borstvoedende moeder. Ik geef ook nog geen groente/fruithapje tot David 6 maanden is. (is nu 5 maanden oud)
Wel merk ik dat ik af en toe te weinig borstvoeding heb, dus geef ik hem regelmatig na het drinken aan de borst nog wat hypoallergene melk. Knap als je het tot 6 maanden helemaal op eigen kracht redt! Zou ik ook het liefst willen ivm met allergieen en eczeem. En:  Heerlijk toch, borstvoeding geven, gewoon lekker samen van genieten zolang het kan, is toch een unieke periode. Gewoon doen!

Groetjes Sascha.

Hoi Phira,

Ik heb mijn tweeling ook 6 maanden uitsluitend borstvoeding gegeven. Tot die tijd hebben ze niet iets anders nodig, dus waarom zou je daar aan beginnen? (bovendien kan het een beschermlaagje van de darmen aantasten als je te vroeg met bijvoeding begint, met dus extra kans op allergieen).

Daantje en Linde zijn nu 7 maand en ik ben heel geleidelijk aan begonnen met bijvoeden (a la Rapley). Gaat heel goed, en ze genieten echt van hun eten.

De rest van de voedingen nog lekker genieten aan de borst!

Groetjes Jelte

Hoi,

Hartstikke goed van je om gewoon zonder bijvoeding door te gaan als je bv lekker loopt..

Ik ben zelf met Yari met bijvoeden begonnen omdat ik het idee kreeg dat hij iets meer nodig had.( Hij krijgt flesvoeding )  Hij smakte ook errruuug als wij iets aten.
Dus om die reden ben ik ermee begonnen, toen hij het fruit goed gewend was ben ik ook met groente begonnen.

Maar ik wil nog ff zeggen dat het echt mijn petje voor je af neem dat je het zo supergoed volhoudt, ( ik ben bij  Yenna ook met borstvoeding begonnen maar dit was 1 drama )

DOORGAAN zou ik zeggen.

Groetjes Marina.

Nou, jullie zijn schatten! Ik zie het weer helemaal zitten. Ik ben gek ook, wat kan mij de mening van andere mensen schelen? 't Is mijn kind, mijn borst, mijn keuze (of eigenlijk onze keuze, want mijn man staat hier ook helemaal achter).
Heel erg bedankt, en een ieder heel veel succes met alle 'goedbedoelde maar irritante adviezen'.
Liefs Phira

Terug
Bovenaan