Wie al in groot bed en wie niet?

Hoi Meiden,

We hebben al even een peuterbed klaar staan maar mette slaapt nog steeds in haar ledikant. Aangezien ze nogal eens opstandig is en dan echt NIET in haar bed wil is dat wel handig aangezien ze voor ons gevoel anders constant haar bed uitkomt. Maargoed ze wordt eind juni 3 dus op zicht komt de tijd van het grote bed er wel aan. Ik ben even benieuwd wie er allemaal al in een groot bed slapen en hoe die overgang is gegaan. Tips?
gr.Ing

ikenna slaapt sinds hij anderhalf is al in een groot bed, en dan ook niet in een peuterbed maar gewoon 1 persoons bed.
dit hebben we gedaan omdat hij nooit wilde slapen en zich opgesloten voelde in zijn ledikant.
vanaf nacht 1 is het goed gegaan en is maar 2 x uit bed gevallen.

nu sinds mijn (ex)man weg is slaapt hij wel heel veel bij mij in bed puur uit verlatingsangst en leg hem savonds als ik naar bed ga terug in eigen bed.

grt jolanda

Birgit slaapt ookal weer een poosje in haar "grote"bed.. ik denk 6 maanden al. Ik heb zo'n meegroei-bed van Ikea, en hij staat nu in de kortste stand. Maar als ze bij mijn moeder slaapt slaapt ze gewoon in een eenpersoons-bed.
Gaat hier prima eigenlijk!

Kyan slaapt vanaf 1 januari in een peuterbed, hij is van november. Hier heeft papa hem zelf gemaakt dus dat is natuurlijk extra gepromoot; "Isse mooie nieuwe bed, papa maakt!" Zei hij dan
In het begin viel hij er regelmatig uit, dus papa heeft er aan beide zijden (model Bopita Romy staat met hoofdeinde tegen de muur) een hekje voor gemaakt, en nu gaat het perfect!
We hebben hem nieuwjaarsdag overgelegd, oudjaarsnacht leek ons niet slim hihi.
Die middag is hij er continu uitgeklommen, hij wilde spelen! Nu komt hij er nooit meer zelf uit, hij wacht tot wij komen. In het begin wilde hij wel ineens weer een slaapzak aan, maar nu ook niet meer. Hij heeft gewoon een eenpersoons dekbed erin die ik wat verder onder de matras sla aan de achterkant dus ik kan hem aan de zijkanten ook goed instoppen zodat er een soort tunneltje onstaat. Niet te vast want dan wurmt hij zich gelijk weer los, maar wel zo dat hij niet zo gauw met blote rug ligt. Is dit te vatten zo? hihi!
Het gaat boven verwachting goed hier eigenlijk.
Wij hebben het niet zozeer gedaan omdat hij uit zijn ledikant kwam maar meer omdat hij in het voorjaar begin zomer een verdieping omhoog moet met zijn kamer. Ruim voordat de tweede komt, dan is iig zijn bed vertrouwt anders is alles zo nieuw, dat leek me niet slim!

Succes met beslissen!

Groetjes Sas

Isabelle vanaf twee jaar in groot bed en ging ook meteen goed. We zijn niet eens aan een peuterbed begonnen. We hebben wel een rekje aan de zijkant van de prenatal. Die peuterbedjes vind ik er wel leuk uitzien, maar zie het nut er niet zo van in. Wat maakt het nou uit dat er nog een meter langer aan zit denk ik dan? hihi

Groetjes Babybelle

hier ligt Sarah ook al weer een hele tijd (denk ruim half jaar) in een groot bed. We zijn noodgedwongen van de ene dag op de andere overgestapt op een half hoogslaper gewoon 1 persoons maar dus hoog omdat we haar zelf niet meer in en uit bed konden tillen. Marc was net geopereerd aan zijn hernia en ik kon door bekkenproblemen in mijn zwangerschap ook opeens niets meer. Gelukkig is het meteen goed gegaan en Sarah is er nooit uitgevallen. We hebben de eerste week wel een matras ernaast/eronder gelegd voor als ze zou vallen...

Groetjes Tamar

Dylano slaapt vanaf zijn 18mnd al in een groot bed.. ook echt een 1 persoonsbed. Hij is er een aantal x uitgevallen (ondanks de rekjes), maar dat gebeurt hem nu niet meer hoor! Hij slaapt harstikke goed in zijn bedje. We hebben hem zo vroeg in een ander bed gedaan omdat zijn broertje op komst was, en geen extra kosten wouden maken als dat niet nodig was, en dat was niet, gelukkig!

Liefs Deb.

Terug
Bovenaan