Wie al in groot bed en wie niet?

Whaha Babybelle, als manlief hem niet zelf had gemaakt en ik er ruim 200 euri excl. matras voor neer had mogen tellen was er hier denk ik ook gelijk een eenpersoons gekomen hoor! Maar Kyan is nogal onder de maat; nu maatje 80-86 dus ik verwacht dat hij er nog wel een aantal jaartjes inkan!
Ben wel gelijk op een groot dekbed overgestapt aangezien ik ten eerste de overtrekken voor peuterbed niet zo leuk vond (bv Hema) en ik had al een paar overtrekken voor 1persoons dat vond ik dus wel zonde van het geld...

Groetjes Sas

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties. Eigenlijk slaapt Mette nog erg lekker in haar ledikant en is het voor ons ook prima aangezien ze als ze eruit is regelmatig de kast leegtrekt en de lades plundert. Tevens wil ze er nogal eens uit en dan kan dus uit een ledikant niet. Kortom er is geen noodzaak voor een groter bed maar ik vroeg me meer af wat een normale leeftijd is. Volgens mijn moeder gingen wij met 3 jaar in een groot bed en dat is hier eind juni maar ik zou het zelf wel leuk vinden voor haar nu. De reden dat we voor een peuterbed zijn gegaan is omdat die minder breed en minder lang zijn en dan niet zo kollosaal in haar kamertje staan. Ze houdt hierdoor meer speelruimte over. We hebben de variant gekozen die tevens voor een jongetje kan dus als Mette eruit groeit gaat het bed nog door naar Jens. We willen op termijn een mooie hoogslaper voor Mette zodat ze er lekker onder kan spelen (hutten bouwen, bureau ed) maar daar vinden we haar nu te klein voor dus vandaar deze tussenstap. Enne deze bedjes staan heeeel af en toe op mp en zijn dan zo verkocht voor een mooi bedrag dus achteraf vind ik het dan weer niet zo duur.

Nu nog even beslissen wanneer ze overgaat. Er is geen noodzaak maar leuk is het wel...

gr.Ing

Jesse slaapt sinds zijn tweede verjaardag in een peuterbed, omdat hij uit z'n ledikant probeerde te klimmen en dat soms niet goed ging.

Nu hij in het peuterbed ligt komt hij er niet uit...ja als hij moet plassen dan komt hij eruit, maar anders blijft hij liggen en vraagt hij of wij hem komen halen. Over ruim 2 jaar gaat dit peuterbedje door naar zn broertje of zusje en krijgt Jesse een halve hoogslaper of hoogslaper, dan is hij 5 jaar. dus dat moet goed zijn!

hier hebben wij eigenlijk géén problemen gehad, we waren verbaasd dat hij nog steeds niet uit z'n bed kwam en het nu nog steeds niet doet!

Veel succes met de overgang!

gr. Angel

Hi,

onze Cas ging met 2 1/2 naar een groot bed. In eerste instantie ook nog een halfhoogslaper (hij was helemaal lyrisch van het bed van zijn vriendje), maar dat werkte niet. Dus toen de poten er weer onderuit en nu is het een gewoon bed. Geen peuterformaat, maar echt 90*200. Dat gaat heel erg goed, alleen was hij wel gehecht aan zijn dekentje. Dus dat ligt er ook weer op. Hij komt in principe zijn bed niet uit, maar voor de zekerheid hebben we toch zijn deurklink maar even omhoog gezet. Eigenlijk gaat het vanaf dag 1 al erg goed.

Gr. Tamara.

Alice ligt nog in haar ledikant. Past nog prima, ze probeert er niet uit te klimmen en ik vind het eigenlijk nog wel best zo. We hebben wel een 1 persoonsbed staan wat nu nog voor logees is maar wat anders op haar kamer komt te staan waarschijnlijk. Ander probleem is nog dat Alice niet onder een deken/dekbed wil liggen en dus nog in een slaapzak slaapt. Lijkt me niet zo veilig als ze uit bed kan dus we laten het nog maar zo. Misschien van het zomer wel veranderen.

Groetjes Alberdien

hoi hoi

Ryan slaapt ook al enige maanden in het grote bed
hier geen junior/peuterbedje.
in het begin stond zijn ledikant er ook nog en heb ik hem steeds laten kiezen
daarna s middags al in het grote bed laten gaan en na een tijdje het ledikantje opgeruimt en er een abbymatrasje naast gelegt op de grond.
eigenlijk ging het geleidelijk vanzelf.

succes

groetjes moekje

p.s. ook Ryan komt niet zelf uit zijn bed en wacht tot we op zijn kamer komen (nooit gedacht maar doet het netjes)

Lucas slaapt sinds een klein jaar in een peuterbed. We hebben gewoon het ledikant weg gehaald en het peuterbed neergezet. Lucas vond het geweldig en hij kwam ook veel uit bed. We hebben een haakje op zijn deur gedaan zodat hij de kamer niet uit kan. De eerste week was wennen. Hij viel regelmatig op de grond in slaap. Maar na een week was het normaal en sliep hij ongeveer binnen een half uur. We moeten wel goed opletten dat we de luierdoekjes hoog leggen want anders is het dolle pret

Lieve heeft nu nog een ledikantje...maar het grot bed is in bestelling..Komt ws volgende week binnen.
Leuk, ze heeft er zelf ook zoveel zin in!!
Schattig om te zien hoe ze doet als ze het heeft over ''het grote bed''.
We hebben toch maar meteen nu gekozen voor een 90*200 bed..ze is de jongste..dus doorschuiven gaat niet meer met een evt junior bedje.
En het scheelde qua prijs maar 20 euro..Dus vandaar.
Zal me benieuwen of ze eruit gaat komen..haar kennende..haha
Gr Rina

Terug
Bovenaan