Wie allemaal al echo gehad?

Vandaag ons kleine wondertje mogen aanschouwen. Met 7 en een halve week zie je natuurlijk nog weinig, een dooierzakje en een kloppend hartje, wat ik trouwens nauwelijks kon zien maar de gyn wel en dat is belangrijker natuurlijk. Het hartje was wel heel duidelijk te horen, toch wel weer heel bijzonder.
Om heel eerlijk te zijn, had ik helemaal geen echte reden om naar de gyn te gaan, maar ik wilde zo graag weten of het echt was dat ik mijn keizersnee van vorig jaar heb aangewend om me bij de gyn aan te melden. Na deze stiekume pretecho ga ik gewoon weer naar de VK. Maar toch wel heeeeel fijn om even zeker te weten dat het tot nu toe in elk geval goed zit.
Ik heb ook gehoord dat de kans op een miskraam heel snel afnemen als je eenmaal het hartje goed gehoord en gezien hebt met een bepaald aantal weken. Wie weet hoe dat zit?

Hoi Nienke,

Wat fijn als je de bevestiging ziet op een echo he! Ik heb zelf al een echo bij 6 weken gehad in het ziekenhuis, omdat ik hier ook onder behandeling was. Nou mag ik morgen voor de 9 weken echo. Ik vind het zo spannend!! De vorige keer was ik nog niet ver genoeg om het hartje te zien kloppen, dus dit hoop ik morgen wel te zien.
Als alles trouwens goed is morgen mag ik ook naar de verloskundige overstappen. Stiekem hoop ik dat zij ook nog een echo maken. We zullen zien.

Liefs Jane

Wat geweldig dat we mekaar weer tegenkomen hier he? Ben natuurlijk even komen spieken. Ik had je net een bericht gestuurd met allemaal vragen maar daar heb ik nu al antwoord op. Gaaf zeg, dat je een echo hebt gehad en het hartje hebt gehoord. Dan wordt het toch weer een stuk echter.

Ik weet dat er periodes zijn in de zwangerschap wanneer er een grotere kans op een miskraam is. Dat is rond 6 weken, 9 weken en 12 weken. De eerste horde heb je dus al gehad. Daarna wordt de kans snel veel kleiner. En een krachtige hartslag is natuurlijk hardstikke positief

HOi hoi,

Ik heb nu al 2 echo's gehad.
2 wkn geleden de 1e en vorige week de 2e.
Op 24 dec. hebben we weer een echo en dan mag ik w.s. lekker naar de verloskundige
Nu zijn we nog in het ziekenhuis onder behandeling vanwege het moeilijk zwanger worden...

Groetjes,
mama Peet

Geweldig!

Wij hebben vandaag ook het   mogen zien en horen!
Wat een ontzettende opluchting! Echt zo super gaaf!
Alles was goed! Groeide goed.... klopte goed en mooi!
Ik ben zo gelukkig!

Liefs

Hai,

Wij hebben 3 weken geleden een echo gehad (wegens eerdere miskraam) en mogen morgen weer. De echoscopiste zei toen dat de kans dat het misgaat is gedaald tot 5% als het hartje eenmaal klopt. Natuurlijk nog steeds geen 100% zekerheid, maar die heb je eigenlijk natuurlijk nooit. Morgen mogen we dus weer, spannend, mijn klachten zijn ineens afgenomen en je blijft toch een beetje malen, maar we gaan er van uit dat we morgen het hartje weer mogen zien en horen. Heel speciaal!

Groetjes,
Debora (10+4)

Hee wat hebben er al veel van jullie echo's gehad. Daar was ik de eerste zwangerschap zo jaloers op toen ik eigenlijk moest wachten tot 12 weken, is ook wel lang he!

Goed nieuws trouwens dat je nog maar 5% kans hebt dat het mis gaat als je het hartje eenmaal gezien hebt, dat is echt mooi. Ik ben op zich niet bang dat het misgaat, waarom, ben 1 keer eerder zwanger geweest en dat ging goed en ik ben gewoon van nature redelijk optimistisch ingesteld. Maar een beetje bevestiging is altijd fijn. Al moet ik eerlijk zeggen dat het denk ik nog echter wordt als we het iedereen verteld hebben want dan kun je het toch delen en dat scheelt denk ik. Ik heb er nog steeds moeite mee om het te geloven. Nou ja, we hebben nog een maand of 7.

Terug
Bovenaan