wie blijft er nog meer thuis voor de kinderen

hallo,
ik ben 26 en moet in juni bevallen van men tweede kindje vind het allemaal doodeng wij hebben er voor gekozen dat ik thuis blijf voor op de kinderen te passen en met men dochterje gaat dat reuze goed alleen nu zit iedereen me bang te maken dat het heel druk gaat worden met twee en eigelijk ook niet want ik ben toch maar thuis ik ben geen werkende moeder   wie heeft daar nog meer last van van die opmerkingen.
maar ik denk meestal maar zo ik heb geen kinderen om hele dagen bij opa en oma of de oppas te steken kijk het moet finansieel ook wel gaan.
nog tips voor een 2 kindje kwa dagindeling of andere zaken

groetjes van ons drietjes

Hoi zwangere mama!
Wat een spannende tijd voor je! Maak je niet druk over de toekomst joh, ik heb ook 2 kinderen en natuurlijk is het druk, maar daar groei je vanzelf in hoor! En je zult er heus je draai wel in vinden. En net zoals het met 1 wennen is, is het dat ook met 2! En als jij thuis wilt en kunt blijven met je kinderen, dan is dat toch fijn! Persoonlijk ben ik een voorstander van part-time werken, maar dat is ieder voor zich natuurlijk!
Dus geniet lekker van je zwangerschap en van het kindje dat al rondloopt (of misschien nog kruipt?) en maak je niet druk! Komt allemaal goed!

Succes met je bevalling!
Petra

Wat goed zeg dat je thuis gaat blijven!! Natuurlijk is alles spannend en zal je aan elkaar moeten wennen, maar je hebt juist die druk niet van naar het werk moeten en oppas regelen. Ik ben 28 en heb 4 kinderen, ben ook thuis sinds vorig jaar, daarvoor regelden mijn man en ik samen ons werk zodat altijd iemand van ons thuis was. Maar nu heb ik niet meer die druk dat bepaalde dingen af moeten voor ik naar mijn werk moet en dat bevalt mij prima.
In het begin als je kindje net geboren is is het natuurlijk even druk, maar je kunt je zo druk maken als je dat zelf wilt natuurlijk. Dan het huishouden maar even op een laag pitje, dat komt wel weer!
Mijn motto is altijd, eerst de kinderen en dan de rest.

Gaat je vast lukken!!

Groetjes Gonda

Hoi!

ik ben na de bevalling van mijn tweede ook thuisgebleven. Ze is nu bijna een jaar. Ik moet zeggen dat de eerste paar maanden wel moeilijk waren, maar inderdaad je vindt een ritme en je went eraan. Het was voor mij vooral moeilijk omdat ik me schuldig voelde tegenover mijn eerste dat ik niet altijd meteen tijd voor haar had, omdat de tweede de eerste drie maanden constant borstvoeding wilde, het leek wel of de eerste acht weken echt een grote groeispurt was. Regeldagen? Eerder regelweken. Maar ik zou alles precies netzo doen als ik het weer over   zou mogen doen (hopelijk mag dat nog een keertje). Ik ben sinds de jongste zeven maanden is, gastouder en verdien zo wel weer wat bij. (ik werkte sinds de geboorte van de eerste op een creche en nam haar mee, dus ervaring en certificaten had ik al)
Inderdaad waarom zou je kinderen krijgen als je een ander hen laat opvoeden. Het duurt allemaal maar zo kort en ik wil het echt niet missen. Buitenshuis werken kan altijd nog. Kinderen zijn maar een keer klein. Ik heb dus alles gedaan om bij hen te zijn en tegelijk wat geld te verdienen, als het financieel niet uitkon.
Veel geluk!

liefs Danielle

Hoi,
Ik ben na de geboorte van mijn derde gestopt met werken. Ik werkte daarvoor part-time.
Ik heb het tot nu toe geen moment gemist. Ik werkte in de horeca en dacht eerst de contacten met klanten en collega's te gaan missen, maar niks hoor.
Op het moment is mijn vriendenkring eigenlijk groter en hechter dan ooit tevoren.
En ja, soms is het best druk, maar je kunt het soms ook een beetje zien als 'je werk'. Niet elke dag is geweldig, maar dat lijkt me vrij normaal.
En wat betreft je eigen ontwikkeling, je kinderen zijn maar zo kort klein! Daarna is er nog een heel leven om je verder te ontwikkelen!!!
Jij krijgt binnenkort je tweede kindje en dat vraagt in het begin inderdaad om een nieuwe indeling van de dag. Ipv. dat alles volgens het schema van je eerste verloopt, heb je dan twee schema's die je in elkaar moet laten passen. De ene dag zal dat moeiteloos gaan en de andere dag loopt het helemaal niet. Je zult moeten leren je aandacht te verdelen en dat kan soms moeilijk zijn. Ligt overigens ook voor een groot deel aan wat voor kinderen het zijn: krijg je een makkelijk babietje/moeilijke, wordt de oudste jaloers of niet etc.etc.
Maar dat gaat je echt wel lukken. Ik zou zeggen, bekijk het van dag tot dag.
In ieder geval veel succes met de bevalling.
Groetjes Ivy

ik heb zelf ook 2 kinderen, een dochtertje van net 2 en een zoontje van 8,5 maand.
Ja het is druk bij tijd en wijle, vooral in het begin vond ik het geregeld druk omdat de dagindeling nog niet helemaal goed verliep. Kleine babies doen er namelijk even over om in een ritme te komen.
Maar nu gaat het goed en kan ik geregeld iets plannen met mijn dochtertje (als zoonlief slaapt) en heb ik tijd genoeg voor mijn mannetje.
Het gaan werken lijkt me ook niet alles hoor, ik ben op dit moment gastouder voor 3 andere kindjes (komen niet allemaal tegelijk hoor) en ik denk altijd maar, zij komen tussen 8.00 en 8.30 binnen ik hoef er alleen maar voor te zorgen dat ik beneden ben.
Als ik nog brood moet smeren voor de kids is er niemand die me opjut van je moet opschieten.
Mijn dochtertje gaat sinds een paar weken naar de peuterspeelzaal en dat zijn dan weer de ochtenden dat ik moet haasten en moet zorgen dat we optijd een boterham hebben gegeten.
Trek je van de buitenwereld niets aan, geniet lekker van je kinderen en ga leuke dingen met ze doen, bedenk maar dat er genoeg mensen zijn die stiekem een beetje jaloers op ons zijn. Die eerste tijd met je kinderen, je kunt het later nooit meer overdoen en het gaat allemaal al zo snel.

Hoi,

Ik zit noodgedwongen thuis en krijg ook allerlei opmerkingen over hoe slecht het is voor mij en mijn kindje. Anderzijds krijgen moeders die  werken ook kritiek en kampen met schuldgevoel. Ach joh, wat je ook doet, het is nooit goed. Ga af op wat jij wilt. Voelt het goed thuis te zijn? Lekker doen! Wil je toch weer graag aan de slag? Maak die keuze!

Ingeborg

quote: thill schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-01-2007 13:45:27'));

hallo,
ik ben 26 en moet in juni bevallen van men tweede kindje vind het allemaal doodeng wij hebben er voor gekozen dat ik thuis blijf voor op de kinderen te passen en met men dochterje gaat dat reuze goed alleen nu zit iedereen me bang te maken dat het heel druk gaat worden met twee en eigelijk ook niet want ik ben toch maar thuis ik ben geen werkende moeder   wie heeft daar nog meer last van van die opmerkingen.
maar ik denk meestal maar zo ik heb geen kinderen om hele dagen bij opa en oma of de oppas te steken kijk het moet finansieel ook wel gaan.
nog tips voor een 2 kindje kwa dagindeling of andere zaken

groetjes van ons drietjes

Ik denk dat je het als je thuisblijft anders druk hebt dan wanneer je gaat werken.
Ik heb gemerkt dat in de periodes dat ik thuis was (bijv. bij een zwargerschapsverlof) dan maakten we zoveel rommel, dat ik veel meer tijd kwijt was aan het huishouden, dan wanneer ik aan het werk was. En onderschat het bezig zijn met je kinderen niet,d at kan ook een behoorlijke drukte geven. Ok je kan een keer zeggen nu even rustig aan, maar beide is druk.

Weet je mensen hebben altijd wat te zeuren. Ikw eet nog dat ik bleef werken na mijn eerste. Wat een commentaar, toen mijn ex na de geboorte van de tweede vertrok en ik dus nog meer moest gaan werken was dat   commentaar ineens over. Want ja   nu was het ineens logisch.

Ik ben nu zwanger van de vierde en weet je ik blijf gewoon werken. Wij delen de zorg, en verder is er het kinderdagverblijf voor twee dagen. Voor ons werkt dat goed.

Doe zoals jij denkt dat het goed is voor jouw gezin, en trek je lekker niets aan van wat anderen vinden.

Miep

Terug
Bovenaan