wie blijft er nog meer thuis voor de kinderen

Hoi hoi, ik ben Judith, 25 jr en mama van twee meiden (2,3jr en 7,5 wk) ben bewust' full-time mum'. Ik heb ook veel rotopmerkingen gekregen, maar nu valt het wel mee of misschien boeit het me gewoon niet meer zo. Bij de eerste was t zo van, ow lekker makkelijk, laat je vent maar lekker werken, kan jij lekker thuis op de bank hangen. Nou bullshit hoor! Ik ben altijd de hele dag druk. We hebben een aardig groot huis dat echt niet uit zichzelf schoon blijft, boodschappen zijn altijd gehaald, kindjes zijn verzorgd. Vind het jammer dat je soms het gevoel krijgt verantwoording te moeten afleggen. Mijn meisjes krijgen alle aandacht en ze zijn allebei supervrolijk altijd! Nu we er twee hebben, zijn de opmerkingen wel minder tot niet meer. Misschien dat ze denken dat je met één de hele dag op de bank hangt ofzo. Maar goed, iedereen moet lekker z'n eigen ding doen. Ik denk, mama gelukkig, kindjes gelukkig. En als mama zich met werken gelukkig voelt, lekker doen! Maar laat elkaar in de waarde.. toch? Liefs Jude

Hoi hoi, ik ben Judith, 25 jr en mama van twee meiden (2,3jr en 7,5 wk) ben bewust' full-time mum'. Ik heb ook veel rotopmerkingen gekregen, maar nu valt het wel mee of misschien boeit het me gewoon niet meer zo. Bij de eerste was t zo van, ow lekker makkelijk, laat je vent maar lekker werken, kan jij lekker thuis op de bank hangen. Nou bullshit hoor! Ik ben altijd de hele dag druk. We hebben een aardig groot huis dat echt niet uit zichzelf schoon blijft, boodschappen zijn altijd gehaald, kindjes zijn verzorgd. Vind het jammer dat je soms het gevoel krijgt verantwoording te moeten afleggen. Mijn meisjes krijgen alle aandacht en ze zijn allebei supervrolijk altijd! Nu we er twee hebben, zijn de opmerkingen wel minder tot niet meer. Misschien dat ze denken dat je met één de hele dag op de bank hangt ofzo. Maar goed, iedereen moet lekker z'n eigen ding doen. Ik denk, mama gelukkig, kindjes gelukkig. En als mama zich met werken gelukkig voelt, lekker doen! Maar laat elkaar in de waarde.. toch? Liefs Jude

hoi thill,

ik ben bij mijn eerste kindje thuis gebleven. finaceel reden we het prima.
nu is er een tweede bij, nu 3 weken oud en blijf nog steeds thuis.
misschien ben ik oudewets, ik wil kinderen dan zal ik er zelf voor zorgen.
en als het kan waarom niet.

het is inderdaat best een drukke bedoeling met twee kids, maar het gaat me prima af. de oudste bijna twee is het nu een beetje gewend dat er een kleine bij is.
wel staat het huishouden op een laag pitje, maar dat komt ook wel weer goed. het is geen rommel of zo.
de slaap is wel wat minder vooral nu de oudste soms er vroeg wakker is.

je moet een ritme er in krijgen. en dat heb je niet in een paar weken.

zelf vind ik het heerlijk zo hoe het gaat.
ik heb geen cometaar gehad van de mensen om me heen. ze vonden het allemaal positief. alleen mijn broer vond me geen type om huismoeder te zijn.

groetjes henny

ik zit noodgedwongen thuis en ben 30 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik zie er ook best tegenop om straks hele dagen voor 2 kleine kids te zorgen: de oudste is 19 maanden als nummer 2 komt.

Wel blijft de eerste 1 dag in de week naar de creche gaan, en dat vindt hij leuk en ik ook. Hij vindt het er heel gezellig en kan de drukte van zo'n groep heel goed aan en heeft zelfs "vriendjes". Ook wel partners in crime, want ze halen samen de gekste dingen uit.

Maar voor een heel klein babytje vind ik het nog neit zo geschikt. Die gaat pas als het een half jaar oud is. Daarna ga ik trouwens wel weer een baan zoeken, want ik vind het eerlijk gezegd heel zwaar om elke dag voor de kinderen te zorgen. het is lichamelijk vermoeiend, maar ook geestelijk om elke dag weer creatief te zijn en iets leuks en zinnigs te doen. bovendien wil ik weer ergens mijn tanden in kunnen zetten en met mijn hoofd bezig zijn.
Ik vond de afwisseling van werk en thuis heerlijk en zoek dat straks weer.

greet

quote: greet2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-01-2007 17:01:58'));

ik zit noodgedwongen thuis en ben 30 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik zie er ook best tegenop om straks hele dagen voor 2 kleine kids te zorgen: de oudste is 19 maanden als nummer 2 komt.

Wel blijft de eerste 1 dag in de week naar de creche gaan, en dat vindt hij leuk en ik ook. Hij vindt het er heel gezellig en kan de drukte van zo'n groep heel goed aan en heeft zelfs "vriendjes". Ook wel partners in crime, want ze halen samen de gekste dingen uit.

Maar voor een heel klein babytje vind ik het nog neit zo geschikt. Die gaat pas als het een half jaar oud is. Daarna ga ik trouwens wel weer een baan zoeken, want ik vind het eerlijk gezegd heel zwaar om elke dag voor de kinderen te zorgen. het is lichamelijk vermoeiend, maar ook geestelijk om elke dag weer creatief te zijn en iets leuks en zinnigs te doen. bovendien wil ik weer ergens mijn tanden in kunnen zetten en met mijn hoofd bezig zijn.
Ik vond de afwisseling van werk en thuis heerlijk en zoek dat straks weer.

greet

Hoi Greet,

Mijn oudste was 18 maanden toen mijn jongste (nu 8 weken) geboren werd. Ik heb nog een tijdje buitenshuis gewerkt toen ik de eerst kreeg en daar buiten deed ik ook de administratie van ons eigen bedrijf. Door het niet meer naar mijn zin hebben op mijn werk, heb ik mijn baan opgezegd. Het is zwaar met twee kleintjes thuis, maar ook heel leuk. Ik moet nog wel een ritme vinden, maar ben daar hard op weg mee. De oudste gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverbijf. Zij heeft het heel erg naar haar zin daar en ik doe dan de administratie van ons eigen bedrijf. De jongste gaat eerdaags ook naar het kinderdagverbijf voor 1 à 2 dagen per week. Het lukt mij nu nog niet om de administratie in de avonduren te doen, maar zodra dat het geval is, dan wil ik ook weer een baan buitenshuis gaan zoeken voor 1 à 2 dagen per week. Even iets voor mezelf.

gr. claudia

hoi,
ik ben 28 en ben gestopt na   de geboorte van de tweede(ze is nu7 mnd)de oudste is 3,5 jaar.
zoveel drukker ben ik niet met twee kinderen.
door de oudste die graag zijn zusje vermaakt heb ik zelf meer tijd.
nee ik ben niet gek veel drukker, hier was ik ook bang voor.
want iedereen zei je zal straks wel druk zijn.en ik ben zoooo druk nu de tweede er is.
tjee dacht ik waar ben ik aan begonnen
maar echt het valt mee.
succes

Hoi, hoi,

Ik ben sinds 3 maanden moeder van een 2de en heb toen ook besloten om thuis te gaan blijven. Mijn oudste is bij 34 weken zwangerschap geboren en met hem hebben we meer in dan buiten het ziekenhuis gezeten. De 2de is gewoon op tijd geboren maar werd daarna ook ziek en toen werd het voor mij erg duidelijk: rust is belangrijk voor ons!
Achteraf een goede keuze want ook nu breng ik weer veel tijd door in ziekenhuizen, helaas!

Probeer te genieten van wat je hebt en wat vandaag niet komt, komt morgen wel! Ik heb echt geleerd om per dag te leven en als ik me goed voel bij wat ik doe dan is het goed....wat alle anderen ook denken!

Succes en geniet!

Groetjes Cindy

Terug
Bovenaan