Wie blijft thuis als je kindje ziek is?

A

Anoniem

Guest
Wij hebben het nog maar weinig bij de hand gehad, maar afgelopen maandag is Edwin thuis gebleven omdat Ivar hele hoge koorts had en een heel zielig mannetje was... We kunnen ook heel makkelijk opa en oma inschakelen (werken niet meer en wonen op 10 min fietsafstand), maar goed dat wilden we dus maandag niet doen.  
We wisselen het af wie er thuis blijft, maar merk al dat ik het knap lastig vind om vrij te nemen, er is zoveel te doen op m'n werk!!

(NB natuurlijk gaat Ivar voor alles hoor, maar ik voel me absoluut verantwoordelijk naar m'n baan toe)

En bij jullie?

Groetjes Jenneke mv Ivar

lukas is vrij veel ziek geweest en hij ging of naar opa en oma of ik bleef thuis. Opa en oma hebben echter veel minder tijd gekregen (omdat mijn schoonzus ze zo nodig als fulltime oppas in moest schakelen!) en ik ga binnenkort aan een andere baan beginnen waardoor het niet meer zo makkelijk is om thuis te werken (dat deed ik als Lukas ziek was). Maar ook mijn man is aan een andere baan begonnen en ipv een uur rijden van huis werkt hij nu 5 min rijden van huis. Dus ik denk dat we het redelijk kunnen verdelen in de toekomst.

Hey!

Thomas heeft gelukkig "alleen" nog maar de zesde ziekte gehad en verder eigenlijk nooit iets... Maar overdag als we moeten werken toevallig, dan gaat ie gewoon naar opa en oma ook als ie wat minder gezellig in zijn velletje zit zeg maar. S'avonds gaat mijn kind voor alles en bel ik alles en iedereen af, maar ik zit in de zorg en voel me net als jij ( te) verantwoordelijk om me daarvoor af te melden. En dat terwijl ik weet dat ie bij opa en oma minstens net zo lief getroost word, over zijn bolleke ge-aaid en vertroeteld word op zo'n moment...

-X- marieke

Dat is één van die momenten dat ik zó blij ben dat ik mijn eigen werkgever ben. Als Stijn ziek is blijf ik thuis en probeer ik daar te werken. Wat ik moeilijker vind is “wat doe je met je kindje als je zelf ziek bent”...

Hehe, dat hebben we net vorige week voor het eerst gehad, alleen waren toen Froukje én papa ziek, beiden buikgriep... Ik werk als vpk in een verpleeghuis, en heb erg veel geluk met mijn baas: Toen Jeroen belde dat Froukje niet naar de opvang mocht en hij ook ziek was en zich niet in staat voelde om voor haar te zorgen mocht ik a la minute naar huis! (Nu kan je je natuurlijk afvragen hoe het gaat als mama's ziek zijn, maar goed dat is een andere discussie... ;)
Nee in principe is het voor ons allebei geen probleem om thuis te blijven als onze dochter ziek is. En evt zijn mijn schoonouders ook in de buurt om even op haar te passen (maar die werken nog, schoonma met wisselende diensten).
Groetjes, ESther.

Sinds mijn man een andere baan heeft, kan hij makkelijker thuisblijven als een van de kinderen ziek is. Heerlijk! Hij werkt dan gewoon thuis of 's avonds. De drie dagen per week dat ik werk, wil ik het liefste niet afzeggen omdat een van de kinderen ziek is.....

Maar als de nood aan de man is, en er zijn geen alternatieven (papa of oma), dan blijf ik met alle liefde thuis. Gelukkig is het nog niet vaak voorgekomen de afgelopen 2 jaar. Maar de eerste 1,5 jaar met Gijs des te meer en toen was ik telkens aan de beurt...

En Toulouse: wen er maar vast aan............. Mama's kunnen niet ziek worden de komende 15 jaar.....

Groetjes
Susan

Ja dat blijft lastig. Nynke is gelukkig ook nog niet heel veel ziek geweest maar ze had vorige week de waterpokken dus toen zat er niets anders op dan vrij te nemen. Naar het KDV mocht ze niet, Oma had nog een kleinkind om op te passen en alle vriendinnen met kinderen wil je ook een waterpokje niet aandoen. Toen heb ik zelf vrij genomen omdat manlief een nieuwe baan heeft en niet in de tweede week al vrij kunt nemen.
Maar tot nu toe hebben we het afgewisseld. Ik heb ook een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn werk toe. Ik zou soms willen dat het iets minder was...

Dus wij doen het maar sam-sam!

groetjes,
Patty mv Nynke

Ik neem eigenlijk altijd vrij als er iets is. Ik heb totaal geen verantwoordelijkheids gevoel naar mijn werk en zit er dus echt niet mee. Ik vind mijn mannetje belangrijker. Mijn man heeft een eigen bedrijf en is daar ontzettend druk mee, dus het is eigenlijk een onuitgesproken afspraak. Gelukkig is het nog maar 1 keertje voorgekomen.

Gr. natasja mv Jamie

Terug
Bovenaan